Terry Gilliam pierde drepturile asupra lui „Don Quixote”. Directorul Festivalului de la Cannes și Ministrul francez al Culturii, trași la răspundere

de Gloria Sauciuc în 17 Iun 2018
„Este prima oară în care atât de mulți oameni se angajează la o misiune de a produce și a distribui un film, în lipsa unor drepturi asupra lui. Este un caz unicat”

La nici trei săptămâni după premiera triumfătoare la Cannes a filmului lui Terry GilliamThe Man Who Killed Don Quixote, Terry Gilliam pierde în instanță cazul cu „Don Quixote” și nu mai are drepturi asupra filmului. Vestea vine ca o lovitură. Terry Gilliam nu mai are drepturi asupra filmului la care a muncit zeci de ani. Cineastul și-a lansat, totuși, filmul la Cannes iat filmul a rulat în Franța, scrie theplaylist.net

Vineri, Curtea de apel din Paris a decis că fostul producător Paulo Branco este deținătorul drepturilor asupra filmului, iar producția lui Terry Gilliam îi aparține. Ce înseamnă această decizie pentru viitorul filmului? Deocamdată nu e sigur. E adevărat, filmul a avut premiera în Franța, și încă își caută distribuitori în Statele Unite și în plan internațional, însă acum, că totul pare să fie pus în standby, Gilliam și Branco își continuă războiul personal.

„Rezoluția instanței înseamnă că toate drepturile asupra filmului îi revin lui Alfama. Orice proiecție a filmului de până acum reiese că a fost ilegală, fără acordul Alfama”, continuă Branco, într-un interviu cu Screen Daily: „Cerem daune cu dobândă tuturor celor implicați în această producție ilegală și mai ales celor care le-au fost complici în difuzarea ilegală. Îi tragem pe toți la răspundere.”

Așa cum a declarat, Branco cere daune de la Gilliam, de la Kynology (compania de vânzări cu sediul la Paris care s-a ocupat de producția filmului), de la Ocean Films și, da,  de la Festivalul de la Cannes.

Filmul aparține integral lui Alfama. Filmul a fost făcut ilegal. Este prima oară în care atât de mulți oameni se angajează la o misiune de a produce și a distribui un film, în lipsa unor drepturi asupra lui. Este un caz unicat”, a continuat Branco.

Fiul și avocatul lui Branco, Juan Branco, l-a indicat în mod special pe Thierry Fremaux, directorul artistic al Festivalului de la Cannes, spunând: „Pentru mine, este foarte important deoarece am discutat public despre acest caz, arătând hotărâre și, de asemenea, luând în calcul cinismul cu care sistemul, adică Thierry Frémaux și Francoise Nyssen (Ministru a Culturii) au răspuns, într-un jenant conflict de interese pentru cea din urmă”.

Pentru cei care nu cunosc cazul, Branco pretinde că acel contract pe care l-a scris cu Gilliam încă mai este valabil. În contract, Gilliam modifică drepturile pentru ”The Man Who Killed Don Quixote” în schimbul promisiunii de a oferi fondurile pentru producție. Totuși, Gilliam susține că fondurile nu au mai venit și a căutat finanțare din altă parte, pentru a finaliza filmul. Totuși, Branco susține că acest contract este încă în vigoare, și tot ceea ce Gilliam a făcut după contract i-ar fi încălcat prevederile, inclusiv producția filmului, înțelegerile cu distribuitorii, premiera de la Cannes și premiera în Franța. Acum, instanța pare să îi dea câștig de cauză lui Branco.

Cât despre viitor, este nesigur. Deș Branco deține acum drepturile, nici Gilliam și nici echipa de filmare nu au motive să îi susțină. Drama va evolua, fiind de așteptat ca Branco să ceară sume mari de bani pentru ceea ce susține că a fost făcut ilegal.

Sperând să vedem filmul în viitorul apropiat, sperăm ca distribuirea să aibă loc în pofida războiului din instanță. Cât despre Gilliam, este clar că proiectul său de suflet, care a durat mai bine de treizeci de ani să se fructifice, a ajuns acum proprietatea altcuiva. Și, judecând după comentarii, se pare că persoana respectivă nu îi va da pace lui Gilliam.

Exploreaza subiecte similare:

Terry Gilliam, The Man Who Killed Don Quixote, Paulo Branco, Thierry Frémaux

Alte știri din cinema

The Apprentice la Cannes: Sebastian Stan interpretează un tânăr Donald Trump într-un film ce relevă corupția din America anilor '70 și '80

Regizorul iranian Ali Abbasi a adus săptămâna aceasta în prim-plan la Cannes filmul The Apprentice, ce explorează ascensiunea lui Donald Trump, de la fiu de milionar la mogul imobiliar necruțător.

Ce-ar fi dacă nu s-ar povesti? Ne-am crea toți niște preteni imaginari ca în IF

IF, pelicula lui John Krasinski din 2024, va intra în cinematografe din data de 31 mai, titlu care are un double entendre: o dată cel propriu-zis al cuvântului "if" din engleză (dacă), dar și acronimul I.F., imaginary friends (prieteni imaginari).

Primele imagini cu Liam Hemsworth în rolul lui Geralt din Rivia pentru cel de-al patrulea sezon al seriei The Witcher

Fanii seriei "The Witcher" de pe Netflix vor avea parte de o schimbare majoră, odată cu preluarea rolului principal de către Liam Hemsworth în sezoanele 4 și 5

Megalopolis, pariul de 120 de milioane de dolari al lui Francis Ford Coppola

Filmul teribil de ambițios pe care Coppola visa să-l facă de peste 40 de ani și pe care l-a finanțat cu aproximativ 120 de milioane de dolari din bani proprii a avut premiera pe Croazetă și a fost întâmpinat de critici cu păreri mixte.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Cretzulynne pe 17 iunie 2018 18:32
Cât de trist! Fără cuvinte! Munca de o viață!...
Dimz pe 17 iunie 2018 20:38
Foarte trist.
boghiu_andrei pe 17 iunie 2018 21:59
Ce prostie..Isi bat joc de el..
Rose pe 18 iunie 2018 10:36
Păcat! Terry Gilliam este un regizor cu totul aparte, a pus foarte mult suflet în acest proiect și a perseverat. Este nedrept ce i s-a întâmplat!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells