Cei trei muschetari, note de producţie

11 Oct 2011
Cei trei muschetari, note de producţie

Jeremy Bolt şi partenerul său de regie şi producţie Paul W.S Anderson, se reunesc cu Robert Kuzler pentru realizarea filmului Cei trei muschetari 3D. Foarte asemănători personajelor principale, aceşti trei producători fac echipa din nou, de această dată abordând un subiect bazat pe ficţiunea istorică, destul de diferit faţă de ultimele proiecte la care au colaborat. "Întotdeauna am fost atras de Cei trei muschetari", spune Anderson. "Este o poveste clasică. Am citit cartea când eram la şcoală. Am crescut cu filmul în varianta lui Richard Lester. şi este genul de film pe care mi l-am dorit să-l fac dintotdeauna. Este o adevărată pasiune şi a fost pentru multă vreme. Este o poveste clasică despre eroism, dragoste şi prietenie. Acţiunea se desfăşoară în Franţa. Dar redă povestea omului de rând, iar acel om este D'Artagnan.

Este un tânăr care a crescut la ţară şi care visează să ajungă într-un oraş mare şi să facă ceva măreţ." Anderson continuă: "Cred că Cei trei muschetari 3D oferă producătorilor şansa de a transpune publicul într-o lume nemaivăzută de cei din zilele noastre. Să transpui publicul în lumea secolului XVII, la Paris, este destul de uimitor. Adică, gândiţi- vă. Pentru mine a fost foarte incitant. A fost foarte interesant şi pentru faptul că, sincer, în toate versiunile precedente a filmului Cei trei muschetari, nimeni nu a descris Franţa şi Parisul. şi ştiu că poate părea ciudat venind de la un producător care a turnat filmul în Germania, dar arhitectura a fost autentic franceză. şi, de asemenea, ceea ce am reuşit să facem prin efectele vizuale a fost să reproducem părţi întregi din Paris, care nu mai fuseseră văzute până atunci. Catedrala Notre Dame aşa cum era la acea vreme. Muzeul Louvre, aşa cum era pe- atunci, acele poduri minunate care se arcuiesc peste râul Sena pe care sunt construite case, case şi magazine, lucruri care nu mai fuseseră văzute în nicio versiune a filmului Cei trei muschetari."

Alegerea distribuţiei oricărui film este întotdeauna un criteriu de bază pentru succesul lui, dar acest proces joacă un rol extrem de important atunci când ai de ales actori pentru o poveste clasică, cu personaje foarte populare. "Acest film a fost o provocare imensă în ceea ce priveşte distribuţia, pentru că toţi actorii trebuie să aibă simţul umorului bine dezvoltat, trebuie să fie fermecători şi mai ales trebuie să fie capabili să se descurce cu problemele amoroase ale personajelor pe care le interpretează. De asemenea, filmul necesită ca mulţi dintre ei să zboare, să lupte cu sabia, călare sau într-un dirijabil, etc. Astfel, fiecare actor trebuia să aibă un larg spectru de talente," spune Kuzler.

Primul actor distribuit a fost Logan Lerman, în rolul lui D'Artagnan. Lerman spune, "D'Artagnan este personajul ce întruchipează simbolul tinereţii şi al moralităţii, care îi scoate pe Muschetari din letargia lor. La începutul filmului, când acesta îşi părăseşte casa este un puşti încrezut şi prostuţ. Se trezeşte la realitate atunci când ajunge în marele oraş şi întâlneşte câţiva oameni imorali." Bolt explică: "ne-am decis să realizăm rolul lui D'Artagnan, aşa cum este portretizat în carte, adică la vârsta de 17-18 ani. Este foarte deştept, nu doar un bun atlet, dar şi un spadasin grozav, extrem de inteligent şi priceput la oameni. Logan este un tânăr sclipitor şi foarte devotat. I-am aranjat să se antreneze cu un scrimer/coregraf excelent, devenind un sportiv excelent. De asemenea este foarte solidar şi este foarte important pentru noi ca D'Artagnan-ul nostru să aibă acea calitate a omului de rând. Este un băiat crescut la ţară, necunoscutul care schimbă lumea." Lerman a fost foarte încântat de oportunitatea colaborării cu regizorul Paul W. S. Anderson. El explică, "să muncesc alături de Paul şi de echipa sa a fost o experienţă foarte bună din punctul de vedere al colaborării. E drăguţ să ai un cuvânt de spus în privinţa personajului pe care îl interpretezi şi să poţi face mici modificări, astfel încât să te simţi confortabil în fiecare scenă. Paul a fost de fiecare dată uşor abordabil şi deschis către idei noi." Anderson povesteste: "Ei bine, atunci când interpretează rolul lui D'Artagnan, Logan Lerman o face cu o intensitate pătimaşă. Logan îmi aminteşte de Tom Cruise când era tânăr în filmul Afaceri riscante. Pur şi simplu explodează de intensitate. Iar asta îl defineşte pe D'Artagnan. Aşteaptă cu nerăbdare să plece de acasă, să ajungă la Paris pentru a-şi căuta norocul, să devină Muschetar. Iar Logan chiar reuşeşte să portretizeze asta. Era pentru prima dată când părăsea America de Nord; nu mai fusese până atunci în Europa, aşa că a fost foarte captivant pentru el, şi o provocare destul de dificilă pentru mine să reuşesc să transmit emoţiile acestea în film.

Apoi aşezi toate astea alături de cinismul lui Matthew Mcfayden, Ray Stevenson şi Luke Evans. Aceştia au făcut o grămadă de filme, au făcut o grămadă de lucruri, au avut mult mai multe experienţe de viaţă, aşa că sunt un pic mai blazati." Lerman a fost la fel de încântat să lucreze alături de actorii care aveau să fie distribuiţi drept partenerii săi de film, Cei trei muschetari titulari. Dar prima întâlnire a alter ego-ul său cu aceştia nu a fost tocmai un vis devenit realitate. "Atunci când îi întâlneşte pe Cei trei muschetari, este imediat dezamăgit de ei," spune Lerman. "şi-i imagina ca fiind nişte eroi, dar în realitate sunt nişte beţivi plictisiţi, fără niciun ţel. D'Artagnan le schimbă vieţile - le câştigă respectul şi îi reuneşte." Alegerea actorilor pentru rolurile Muschetarilor a fost destul simplă, pentru că fiecare personaj are un stil caracteristic bine conturat, în romanul lui Dumas; misteriosul Aramis, impunătorul Porthos şi melancolicul Athos. "Trebuia să existe o balanţă între aceşti actori pentru că Muschetarii sunt cu toţii egali-fiecare din ei având destinat aproximativ acelaşi număr de pagini în roman. Matthew Macfayden care interpretează rolul lui Athos este genial - dă dovadă de eleganţă şi graţie combinate cu o violenţă premeditată. Porthos e iubitor şi plin de viaţă şi exuberanţă, îi plac îmbrăţişările, berea şi vinul, iar Ray (Stevenson) doar importă aceste trăsături. Luke Evans, în rolul lui Aramis, este extrem de chipeş dar cu nişte trăsături întunecate, misterioase," spune Bolt. "Am acordat multă atenţie în alegerea actorilor pentru rolurile Muschetarilor", spune Anderson. "Am simţit că trebuie să aibă o unitate. Trebuie să îţi lase impresia că parcă aceşti bărbaţi au trăit unul în compania celuilalt foarte mult timp. Ei chiar locuiesc într-un apartament. Trei tipi masivi într-un apartament micuţ. şi când pleacă la luptă, pleacă împreună. Trebuie să simţi apropierea dintre ei. Este foarte dificil atunci când distribui roluri şi angajezi actori, care, de multe ori, se întâmplă să nu mai fi jucat împreună până atunci. Apoi aceştia sunt obligaţi să joace împreună, într-un film. "

Matthew Macfayden a fost ales să interpreteze rolul lui Athos, un muschetar înzestrat, dar cu inima frântă. Producătorul Robert Kuzler spune despre actor, "Interpretează genial rolul lui Athos- cu eleganţă şi demnitate combinate cu scântei de violenţă şi brutalitate." Lui Macfayden îi place rolul său, în special profunzimea sa, "Athos a fost înşelat de iubita lui, Milady, care l-a vândut pe el şi pe prietenii săi Ducelui de Buckingham. Drept urmare, Athos este destul de ţâfnos şi nesociabil. Este un personaj destul de întunecat, care-şi îneacă amarul în băutură." Dar când D'Artagnan ajunge în Paris, Athos identifică în el idealurile lui din tinereţe. "Instinctiv se ataşează de D'Artagnan pentru că se regăseşte în acest tânăr - ca şi ceilalţi Muschetari, bănuiesc. D'Artagnan este plin de viaţă şi exuberanţă, spre deosebire de Athos, care nu mai este aşa,â pentru că a văzut de toate şi a făcut tot ce se putea face - este deprimat. Relaţia dintre el şi D'Artagnan devine părintească - este o poveste care-ţi încălzeşte sufletul." Anderson adaugă, "Athos este liderul celor trei Muschetari. Este primul între cei ca el, pentru că sunt un grup. şi cu siguranţă el este cel de care au nevoie pentru a le fi lider. De altfel, probabil că este el cel mai neliniştit dintre ei. Un bărbat care a fost îndrăgostit nebuneşte de o femeie care l-a trădat. şi asta l-a făcut să-şi piardă complet încrederea în viaţă, în general. Astfel, atunci când e întâlnit de D'Artagnan, Athos e un bărbat epuizat şi cinic." "şi este de datoria lui D'Artagnan să îi redea energia lui Athos şi să readucă acea flacără pe care Athos o credea stinsă. Până la finalul filmului, D'Artagnan reuşeşte să le redea Muschetarilor şi în special lui Athos un scop în viaţă." Deşi sunt cei mai buni prieteni, fiecare dintre Muschetari au personalităţi foarte diferite.

Luke Evans, în rolul lui Aramis, fan al poveştii încă din copilăria sa, vorbeşte despre Muschetari şi relaţiile acestora cu D'Artagnan în film. "Fiecare are relaţia lui cu D'Artagnan. Personajul meu, Aramis, îi devine ca un frate mai mare. Vede în el un tânăr parvenit care se crede invincibil şi care crede că poate conduce lumea, observându-i greşelile. Aramis îl place şi ţine la D'Artagnan ca la un frate, deşi uneori bravada sa tinerească îl deranjează. Athos este modelul patern, decepţionat în dragoste, care se regăseşte în D'Artagnan. şi apoi mai este Porthos, asemenea unui unchi sufletist, care îi ciufuleşte mereu părul şi care îl bate pe spate un pic prea tare. Toţi avem rolul nostru." "Odată ce ajunge în Paris şi îi întâlneşte pe Muschetari, D'Artagnan începe să se maturizeze. Trece prin multe, de-a lungul filmului - este ritualul ce-i marchează viaţa. Un tânăr pus pe fapte mari care este dezamăgit. Se îndrăgosteşte şi realizează că are de luat decizii importante, aşa că se maturizează mult. Toţi ne maturizăm în film. D'Artagnan reînvie spiritul camaraderiei, frăţiei şi mândriei din noi. La sfârşitul zilei, D'Artagnan îşi câştigă locul - se străduieşte din greu, devenind într-un final cel de-al patrulea Muschetar."

Producătorul Robert Kuzler îl vede pe Luke Evans ca fiind candidatul ideal pentru rolul lui Aramis. "E un tip arătos, cu trăsături sumbre, misterioase." Evans spune, "Aramis a fost cândva preot şi este de multe ori surprins citind Biblia sau folosind rozariul. Este loial şi un prieten foarte bun - în cărţi nu este prezentat ca fiind un trădător. Se roagă pentru fiecare om pe care îl ucide în bătălii. Pentru un Muschetar, Aramis este destul de tăcut - atunci când luptă este extrem de periculos, dar totodată graţios şi ager. E un Batman al secolului XVII." Pentru Anderson, Aramis este un personaj foarte interesant, pentru că este un om complicat. "Are o replică foarte interesantă, preluată chiar din carte, atunci când realizează că a fi preot sau a fi profet nu înseamnă acelaşi lucru. Lucru care denotă cât de coruptă era biserica pe atunci, precum şi felul în care biserica era folosită în scopuri politice şi de manipulare socială. De aceea Aramis şi-a pierdut credinţa în religie şi în a mai lupta pentru cauza sa, aceea de a lupta pentru Franţa. şi-a pierdut credinţa într-un mod diferit faţă de Athos, dar au un punct comun, acela că au nevoie să lupte pentru o cauză dreaptă."

Ray Stevenson joacă în rolul Muschetarului impunător, Porthos. Vorbeşte despre cercetările pe care le-a făcut în faza de pre-producţie şi despre felul în care a construit propria versiune a personajului: "Am făcut unele modificări în film, pentru a crea un trecut al personajelor noastre. Porthos are un stil diferit de a lupta, are un stil aparte de a se îmbrăca şi are o atitudine diferită asupra vieţii, dar în interior are acel material genetic care îl face un Muschetar; acel ceva care-i ţine uniţi. A fost chiar distractiv să am ocazia de a mă juca cu aceste idei." Anderson spune, "Porthos, al treilea Muschetar, este de fiecare dată prezentat în carte ca fiind uriaşul perfect dintre cei trei, lucru care l-a făcut pe Ray Stevenson să fie cel mai potrivit pentru rol, pentru că Ray nu este doar un tip mare, ci şi o prezenţă impunătoare." Pentru că a avut multe scene de luptă, Muschetarul Stevenson a trebuit să se antreneze alături de campioana german medaliată cu aur la Campionatul European, Imke Duplitzer. Stevenson vorbeşte despre antrenoarea sa: "Imke a fost grozavă, am fost foarte norocoşi să o avem. Când filmezi în 3D, camera de filmat cuprinde toată panorama, astfel încât toate mişcările din luptă trebuiau să fie cât mai precise. Antrenamentele pe care le faci pentru secvenţele de luptă atunci când filmezi în 3D, sunt la un nivel mult mai ridicat. Nu uitaţi că ai de mânuit o bucată mare de metal şi că ai o ţintă, de aceea trebuie să fii mult mai atent, decât atunci când filmezi în 2D."

Distribuţia filmului a fost completata de starurile internaţionale: Orlando Bloom, Milla Jovovich şi Christoph Waltz. Orlando Bloom joacă rolul prefăcutului Duce de Buckingham. "Povestea Muschetarilor este una remarcabilă şi foarte populară. Simt că întreaga carieră a fost ca o călătorie în care mi-am îndeplinit visele din copilărie - iar acest film cu siguranţă contribuie la asta. Unul din lucrurile care m-a atras cel mai mult la acest proiect a fost acest rol, foarte diferit de cele pe care le-am interpretat până acum. Am rolul unui escroc necioplit. Buckingham nu este duşmanul cel mai mare, dar este un personaj tare ticălos. Din momentul în care am citit scenariul am ştiut că mă voi distra de minune. Sunt de părere că este loc întotdeauna de un astfel de film în cinematografe, la care să mergi pentru a te simţi bine. Este un film care te face să te minunezi şi în care să te pierzi. În plus, am fost încântat să lucrez cu Paul Anderson, după ce i-am auzit ideile cu privire la film." Regizorul Anderson explică: "În discuţiile despre realizarea filmului Cei trei muschetari 3D, i-am spus lui Jeremy, 'trebuie să îl avem pe Orlando Bloom în filmul ăsta.' Asta înainte de a-i distribui pe restul. Am ştiut că este persoana potrivită pentru a juca în film. Dar nu ştiam încă ce rol i s-ar fi potrivit. M-am gândit că distribuirea lui în rolul unui Muschetar, s-ar lega prea mult de cel din 'Piraţii din Caraibe.' M-am gândit că este un rol asemănător cu cele de până atunci şi că nu ar mai fi interesat de încă unul. şi într-o zi am venit cu ideea să îl distribuim în rolul Ducelui de Buckingham, unul din personajele negative ale filmului. Apoi am mers să bem un ceai cu Orlando la Londra şi i-am spus despre asta, iar el a fost încântat. Pentru că a simţit că este exact ceea ce îşi dorea să facă de foarte mult timp, să scape de imaginea băiatului bun, creată în filmele 'Stăpânul inelelor' şi 'Piraţii din Caraibe' şi să dea frâu tipului rău din el. şi el a făcut-o cu mare aplomb. S-a dezlănţuit total" Bolt spune, "Mie şi lui Paul ne place să aducem o distribuţie ieşită din tipare şi Orlando joacă în acest film rolul anti-eroului - vicleanul şi mârşavul Duce de Buckingham. Vă aşteptaţi la ceva drăgălaş, dar în schimb, aveţi parte de un personaj şiret şi potlogar. Cred că suntem primii care facem asta cu Orlando." Bloom vorbeşte despre personajul său: "Ducele de Buckingham a fost cel mai înstărit curtezan din timpul domniei Regelui său, şi se poartă ca un copil răsfăţat. Este un înfumurat căruia îi place să se dea mare. Când discutam cu Paul despre rol, îmi spunea să mă gândesc la marile vedete rock de pe vremea noastră: David Bowie, Jim Morrison, Mick Jagger - Buckingham e ca un star rock. Nu este genul de film cu Muschetari la care se aşteaptă publicul, pentru că nu e unul serios. Este multă distracţie, umor şi voie bună în acest film. Buckingham îşi face apariţia, are câteva momente grozave unde stârneşte personajele cheie, apoi pleacă din nou. A fost foarte distractiv." "Orlando s-a dăruit foarte mult acestui film. I-a plăcut la nebunie rolul său. I-au plăcut costumele pe care le-a purtat. Cred că atunci când faci un film de epocă şi ai costume atât de extravagante precum cele pe care le poartă Orlando, există riscul ca hainele să sfârşească prin a purta actorul. Deşi costumele ar trebui să fie doar un ajutor pentru personaj. şi cred că Orlando, s-a gândit mult la asta, scoţând asta în evidenţă, în timpul filmărilor," spune Anderson.

Milla Jovovich a îndrăgit poveştile lui Dumas încă din copilărie. Ea îşi motivează slăbiciunea pentru clasicul rol al personajului Milady De Winter. " Pentru mine, Cei trei muschetari reprezintă genul de roman clasic, plin de acţiune şi de momente amuzante, pe care odată ce începi să îl citeşti, nu te mai poţi opri. Dumas a fost un scriitor fantastic, fiecare capitol al cărţii te ţine în suspans şi te face curios să afli ce se întâmplă mai departe." "M-am implicat în acest proiect încă de pe vremea când Paul Anderson a început să colaboreze cu Andrew Davies la realizarea scenariului filmului. Milady este unul din personajele mele preferate din literatura istorică. M-am bucurat foarte mult că Paul abordează un nou gen de film şi că am avut şansa de a interpreta un rol atât de memorabil." "Milla este foarte pasionată de istorie," spune Anderson. "Nu am mai întâlnit pe nimeni care să aibă atâtea cunoştinţe despre istoria Europei. Citeşte tot timpul. Era foarte interesată cu mult înainte de a vorbi despre realizarea proiectului Cei trei muschetari 3D. De când o cunosc, a fost pasionată de detaliile epocii şi a citit cărţi despre asta şi despre curtea regală. şi desigur este designer vestimentar. Aşa că era familiarizată cu tinutele. A fost fascinată de această epocă. şi a jucat cu multă pasiune, dând dovadă de o mulţime de cunoştinţe legate de acea perioadă." Jovovich vorbeşte despre personajul Milady şi despre felul în care aceasta întruchipează calităţile unei femei puternice, independente, din zilele noastre. "Întotdeauna am considerat-o pe Milday ca fiind una din cele mai moderne femei din literatură. Este singură, foarte deşteaptă şi capabilă să se integreze în diferite medii sociale, fără prea mult efort. Doar o femeie foarte puternică şi inteligentă poate face parte dintr-o lume a bărbaţilor, mai ales în secolul XVII, când femeia putea fi trimisă la mănăstire sau la ospiciu dacă îndrăznea să îi răspundă soţului său. E o mare realizare să fii o femeie suficient de deşteaptă încât să manipulezi aceşti bărbaţi." Jovovich vorbeşte despre latura întunecată a frumoasei Milady: "Sunt foarte mândră să interpretez acest rol - pentru mine nu se rezumă doar la portretizarea personajului negativ. Este adevărat, nu face totul ca la carte, însă nu este o femeie normală. Nu este doar o fată drăguţă care aşteaptă ca bărbaţii să îi facă servicii. Într-adevăr minte, înşeală şi fură, dar lucrurile astea le fac şi bărbaţii! Singura diferenţă este că ea e femeie. Înţeleg acest gen de femeie. Este catalogată ca fiind o femeie rea, dar o respect pentru felul în care îşi trăieşte viaţa." "Milady De Winter este agent dublu, spion şi este o tipă dură. şi cred că este o tendinţă în filmele de epocă pentru femeile dure de a-şi reprima feminitatea. şi să joace într-o manieră mai degrabă masculină”, adaugă Anderson. Bolt spune: "Milla dă dovadă de o forţă incredibilă - este o prezenţă extrem de puternică. Nu mi-o pot imagina interpretând vreodată un rol obişnuit, iar Milady De Winter cu siguranţă nu este un personaj ca oricare altul. Este un triplu agent sub acoperire, cu mai multe pseudonime - o femeie avangardistă pentru acea perioadă. Milla a simţit că poate aduce ceva nou şi diferit personajului, de aceea a acceptat rolul. Fanii ei nu vor fi dezamăgiţi."

După rolul din „Resident Evil" Jovovich a devenit pasionată de cascadorii. "Ador să îmi fac propriile cascadorii," spune ea. "Este o şansă de care am profitat mereu, lucru apreciat de fanii mei; de aceea sunt dornică să îmi fac, pe cât pot de mult, cascadoriile singură." "Am o scenă lungă de acţiune unde mi-am realizat singură cascadoriile - ceea ce presupunea să folosesc foarte mult sabia, lucru care m-a încântat, aşa că ne-am distrat de minune. Trebuie să mă lupt cu 10 gărzi, deşi mi-era greu în costumul lui Milady. Nu cred că a mai filmat cineva o scenă de acţiune îmbrăcată într-o asemenea rochie, cu nişte fuste imense , jupe şi corsete, aşa că va fi ceva nou. Este un lucru bun, deoarece Milady este un personaj inovator - prima în toate - de aceea mă bucur foarte mult că ea are ocazia de a fi prima femeie care apare în secvenţe de acţiune îmbrăcată într-o rochie mare, cu corset - merită." Anderson aprobă: "Este o provocare imensă, dar care arată senzaţional. Pentru că nimeni nu a mai încercat să facă asta până acum. Iar Milla a depus un efort imens în coordonarea mişcărilor în secvenţele de luptă, unde trebuia să se lupte îmbrăcată într-o rochie mare şi să mânuiască 2 săbii, rostogolindu-se pe spatele oamenilor, cu jupele care se duceau în toate părţile. Din punct de vedere tehnic, a fost foarte dificil, dar din punct de vedere al imaginilor, este ceva nemaivăzut până acum."

Christoph Waltz joacă rolul diabolicului şi atotputernicului Cardinal Richelieu. "A fost o onoare să lucrez cu Christoph," spune Anderson. "Este un adevărat gentleman. L-am cunoscut la Los Angeles, iar acest film este unul din primele filme în care a jucat după ce a câştigat Oscarul. A fost un mare admirator al celor 'Trei Muschetari'. Cred că acesta este un lucru întâlnit la toţi actorii din film. şi aproape toţi cei din culise sunt fani Muschetari. Toţi au fost foarte încântaţi să participe la realizarea acestui film. În timp ce pe vreme mea rula versiunea cu Richard Lester a filmului Cei trei muschetari, versiune cu care am crescut, Christoph îşi aminteşte că pe vremea când era la şcoală, a văzut versiunea cu Gene Kelly. şi jucau piesa de teatru la şcoală în mod repetat. De aceea, încă din copilărie, era un vis de-al lui să joace într-un film cu Muschetari. Pentru el a fost mai mult un vis devenit realitate." Ca mulţi alţi actori foarte buni, s-a documentat despre rol, arătându-şi aprecierea pentru filmele din acea epocă. "Am citit biografii şi m-am documentat despre Richelieu, pentru a căpăta inspiraţie; dar reprezentaţia mea actoricească nu are nicio legătură cu adevăratul Richelieu. Este adevăratul meu Richelieu," spune Waltz. "El deţine puterea - Richelieu are cea mai mare putere din Franţa. Tot ce are de făcut este să rezolve situaţiile, astfel încât lucrurile să decurgă fără probleme. Nu este o problemă existenţială, cât o chestiune de diplomaţie. Este un joc al puterii." Anderson spune despre actor, "a pus o mulţime de întrebări inteligente în legătură cu filmul. A vrut să ştie cum va fi cardinalul Richelieu interpretat de el diferit faţă de oricare altul de până acum. şi i-am spus, Ceea ce vom face diferit de ce a fost până acum, este să îl portretizăm aşa cum era cu adevărat." "Este o încântare să îl priveşti pe Christoph Waltz cum joacă - e un adevărat profesionist," spune Bolt. "Nu ar trebui să subestimăm genialitatea romanului lui Dumas. Este o lucrare de excepţie iar personajele sunt nemaipomenite, de aceea a trebuit să distribuim actori care să se ridice la standardele necesare. Christoph ne-a depăşit aşteptările. Mă consider extrem de norocos să îl am în film."

Stevenson vorbeşte despre colaborarea cu regizorul Paul W.S. Anderson: "Paul a dat dovadă de un real entuziasm cu privire la acest proiect - acea bucurie imensă de a filma fiecare secvenţă a filmului este de-a dreptul molipsitoare. Este regizor de efecte speciale, iar cerinţa sa de a relata o poveste prin intermediul unui film, este inegalabilă. Nu mă surprinde faptul că se alătură regizorilor care folosesc efecte 3D. Ce mi se pare interesant este modul în care această poveste clasică va arăta în 3D. Cu toţii cunoaştem avantajele vizuale ale filmării în 3D, dar întrebarea este dacă poţi păstra latura dramatică în condiţiile în care nu acţiunea este în prim-plan. Acţiunea provine în special din povestire. Cred că o să meargă de minune. Publicul va avea nevoie de masaje când va părăsi sala de cinema, deoarece se va simţi ca şi cum a luptat odată cu noi - este foarte captivant." Macfayden este de acord: "Paul este într-un continuu entuziasm şi e plin de energie - şi nu o spun în sensul ironic. Pur şi simplu are o energie constantă. Această calitate este foarte importantă pentru un regizor, pentru că, mai mult decât orice, ca actor ai nevoie să te uiţi la el şi să îţi ridice moralul."

COSTUMELE

Printre nenumăratele moduri în care clasica naraţiune a fost repovestită de o nouă generaţie, o îmbunătăţire considerabilă o constituie costumele tuturor personajelor din Cei trei muschetari 3D.

Realizatorul costumelor Pierre-Yves Gayraud "a întâmpinat probleme în găsirea unei maniere unice de a îmbrăca binecunoscutele personaje şi în acelaşi timp în păstrarea autenticităţii vremurilor. Paul W.S. Anderson povesteste: "Nu am vrut să avem doar elemente realiste. Am vrut să le creăm o imagine mai degrabă hiperrealistă. Am lucrat mult timp la asta alaturi de Pierre-Yves." Gayraud spune: "Când am vorbit cu Paul pentru prima dată, mi-a spus ca nu vrea să folosească costume tradiţionale, ci vrea să le dea un aer rock - mai ales pentru Milady şi pentru Muschetari. În orice caz, pe măsură ce lucrurile evoluau, Paul devenea interesat de elemente de epocă. I-au plăcut, iar rezultatul final a fost o adevărată amestecătură - nici oameni din secolul XVII, dar nici staruri rock în adevăratul sens al cuvântului." Creatorul costumelor a făcut o treabă minunată, îl laudă Stevenson. "A creat aceste costume grozave care s-au potrivit la perfecţie cu împrejurimile flamboiante. A reuşit să creeze nişte costume cu un caracter teatral adecvat - va fi un film foarte bogat din punct de vedere vizual, lucru amplificat şi de efectele 3D. Gayraud continuă: "Am folosit multă culoare şi, desigur, folosirea efectelor 3D ne-a oferit ocazia de a ne juca cu texturile şi de a face totul să pară cât mai mare." Datorită experienţei sale din industria modei, Jovovich a fost încântată să colaboreze cu Pierre-Yves Gayraud la realizarea costumelor pentru Milady. "Iubesc moda; a reprezentat mereu un punct de interes pentru mine. Este important să ajuţi la realizarea costumelor, deoarece acela e momentul în care personajul tău prinde viaţă." Gayraud explică: "Hainele din secolul XVII nu erau prea sexy - erau destul de monotone şi grele, mai ales cele pentru femei, motiv pentru care am ales să nu fim prea tradiţionali. În cazul bărbaţilor era oarecum mai simplu să le facem costumele mai moderne, pentru că înfăţişarea era cam aceeaşi; purtau tot cizme, blugi şi geacă de piele. Femeile din acea epocă erau destul de stricte şi nu neapărat strălucitoare. Aşa că, ne-am decis să schimbăm mărimea corsetului cu unul marca Christian Dior din anii 1950, scurtându-i marginile, până deasupra coapselor." "Când eram mică, ţin minte că mă îmbrăcam mai degrabă sofisticat, dar nu m-am îmbrăcat niciodată ca o Regină. Asta este prima dată, " râde Juno Temple, care joacă în rolul Reginei Anne. "Mi s-au părut minunate costumele - este o senzaţie minunată să porţi un astfel de corset cu o fustă frumoasă, etalându-ţi decolteul, clavicula şi gâtul, având un aspect regal." Gabriella Wilde, care joacă în rolul lui Constance, însoţitoarea reginei, aprobă. "Când porţi costumele acelea, începi să te simţi altfel. Rochiile te forţează să stai şi să te mişti într-un anume fel - simţi cu adevărat ceea ce simţeau femeile în acea epocă. De asemenea, am ocazia să mă îmbrac şi în haine bărbăteşti, ceea ce este foarte distractiv," spunea ea.

Datorită imaginii stilizate pe care au creat-o, Pierre-Yves Gayraud şi echipa sa a trebuit să creeze peste 400 de costume lucrate manual. El explică: "Am creat costumele în trei locuri diferite. Am început într-un atelier din Paris, unde am realizat prototipurile şi am lucrat la imaginile pe care doream să le creăm atât pentru bărbaţi cât şi pentru femei. Odată ce am stabilit asta, ne-am mutat în România pentru a începe producţia costumelor. De-abia în prima săptămână a lunii august am ajuns în Munchen, pentru a face probe cu actorii care urmau să le poarte în film. A fost o provocare imensă din punct de vedere al sincronizării. Puneam la punct ultimele detalii chiar înainte de momentul în care aveau nevoie de costume pe platou." O altă provocare pentru Gayraud a reprezentat-o acţiunea filmului, spune el. "În mod normal aş fi folosit bucăţi de materiale vechi din filme la care am mai lucrat înainte, dar nu era posibil în acest caz, din cauza numărului mare de copii necesare pentru a acoperi scenele de acţiune. Am decis în schimb să folosesc materiale noi, pe care să le prelucrăm. Am aplicat multă broderie, pentru a le face unice. Uneori aveam nevoie chiar şi de 5-6 duplicate pentru o singură rochie - aşa că ne-ar fi fost aproape imposibil să găsim atât de mult material la modă pe-atunci." Bloom vorbeşte despre costumele sale inedite şi despre felul în care l-au ajutat să dea viaţă personajului său: "Am făcut repetiţii o bună perioadă de timp şi exersasem deja dialectul folosit de personajul meu precum şi vocea, mişcările şi fizicul ... după care am primit costumul. Nu e de glumă când ai de-a face cu un costum precum al Ducelui! Pentru un astfel de film, este cu siguranţă un mare ajutor, dar a trebuit să învăţ să mă simt confortabil în el. Sunt costume pe care nu ai ocazia să le porţi în fiecare zi. Costumele mele nu sunt deloc confortabile, însă arată minunat!" Aceste costume pur şi simplu îţi sar în ochi şi ţi-i scot din orbite, spune Freddie Fox. "Louis este foarte pasionat de modă, dar nu este dependent de ea. Vrea să arate cel mai bine pentru că trebuie să fie în centrul atenţiei. Vrea să se remarce mai ales în faţa Ducelui de Buckingham, care pare să fie cu un pas înainte lui, în ceea ce priveşte trendul din modă." Producătorul Jeremy Bolt îşi exprimă aprecierile cu privire la echipă. "Pierre-Yves mi-a demonstrat că ţinutele sunt la fel de importante pentru film ca şi luminile de pe platoul de filmare. Costumele reprezintă una din temele principale ale filmului; Regele este foarte pasionat de modă, iar Buckingham este imaginea modei în secolul XVII, drept urmare ne-am distrat de minune pe seama modei pe parcursul filmului," spune el. Anderson adaugă, "Pierre-Yves este fără îndoială un geniu şi, cu siguranţă, este elementul francez autentic din film. A creat nişte costume minunate, asemenea celor din secolul XVII, dar puţin modificate."

MUSCHETARII ÎN 3D

Producătorilor le-a fost uşor să se decidă în legătură cu filmarea producţiei în 3D. "Am vrut să filmăm în 3D pentru că Paul nu vrea să filmeze în niciun alt format," râde Bolt. "După ce a filmat 'Resident Evil: Viaţa de apoi,' în 3D, şi-a schimbat total părerea. Pentru el, e acelaşi lucru cu introducerea sunetului în filmele de la începutul secolului trecut. Nu pot să îi propun proiecte lui Paul, decât dacă poate să filmeze în 3D. Paul are un simţ vizual foarte dezvoltat; iubeşte simetria, detaliile din prim-plan, din planul secundar şi din fundal. Un regizor care este axat mai mult pe partea de scenariu nu ar îmbrăţişa ideea de a filma în 3D - este o provocare imensă din punct de vedere al vizualului, iar regizorul trebuie să aibă o imaginaţie vizuală extraordinară, pentru a exploata această oportunitate la maxim." Anderson spune, "Pentru mine, elementul 3D este un exemplu de progres în cinematografie, lucru care face ca realizarea filmelor să fie atât de palpitantă. Ca atunci când s-a făcut trecerea de la filmele mute la cele cu sonor, sau de la cele alb-negru la cele color. Cred că trecerea de la două dimensiuni la trei, este următorul pas în evoluţia din cinematografie. Sunt foarte încântat să lucrez cu ceva atât de inovativ." "Este a doua oară când colaborez la realizarea unui film 3D," adaugă el. În ultima parte a filmului Resident Evil, Resident Evil: Viaţa de apoi, am învăţat o mulţime de lucruri despre 3D şi despre efectele vizuale realizate în 3D. Am ales în mod deliberat să folosim aproape aceeaşi echipă de filmare cu care am colaborat la filmul Resident Evil, pentru că acolo mi-am format o echipă pe care mă bazam. Învăţasem împreună tot ce ştiam despre filmarea în 3D. şi am vrut să profit de acest lucru la realizarea filmului Cei trei muschetari 3D." Cei trei muschetari 3D reprezintă cea de-a doua colaborare la un film 3D după Resident Evil: Viaţa de apoi dintre regizorul şi producătorul Paul W.S. Anderson, directorul de imagine Glen MacPherson şi compania CAMERON | PACE Group. Producţia a fost filmată cu acelaşi sistem 3D, folosit şi la realizarea filmului Avatar, noul model de cameră digitală ARRI ALEXA special creat pentru sistemul Fusion 3D creat de cei de la CAMERON | PACE Group. Două camere ALEXA sunt fixate pe un dispozitiv cu lentilă de polarizare, o cameră fiind montată pe cealaltă, iar una dintre ele filmează direct prin lentilă, pe când cea de-a doua în mod descrescător, prin reflexia capturată de lentilă.

Efectul 3D este dirijat de sistemul FUSION 3D. Datorită faptului că acest film a fost filmat cu ajutorul sistemului FUSION 3D, producătorii au putut vedea scenele filmate în 3D pe platou, în timp ce se turnau. Am abordat această tehnologie nu doar ca pe o anexă, ci într-un mod foarte holist. Tot ceea ce ţine de film trebuie să fie în 3D. Am început prin a scrie scenariul, ţinând cont de tehnologia 3D. Care are scene de acţiune şi descrieri ale unor locuri care sugerează profunzime, lucru apreciat în tehnologia 3D. Apoi realizăm decoruri care să avantajeze filmarea în 3D. Aleg locaţii care să dea bine în scenele 3D. Am ales să filmăm scenele de luptă în ploaie, pentru că ploaia arată grozav în filmările 3D. În timp ce Paul W.S. Anderson este de asemenea renumit pentru filmele sale în 3D, pentru Lernman a fost pentru prima oară când făcea acest lucru. "Nu mai fusesem pe un platou de filmare 3D înainte, aşa că lumea tehnologiei 3D mi-era total necunoscută. Eram tare încântat să învăţ cum se realizează filme în 3D. Ca actor, pot spune că, din anumite puncte de vedere, este mai simplu deoarece ai parte de o înregistrare digitală, de calitate şi filmată în 3D - e destul de grozav să vezi exact ceea ce filmezi." Familiarizată cu filmele 3D, Jovovich explică ce va aduce noul mediu filmului Cei trei muschetari. Cred că Paul duce tehnologia 3D la un nou nivel prin intermediul acestui film. Nimeni nu a mai filmat până acum o poveste istorică în 3D şi cu toate astea se potriveşte epocii foarte bine. Atunci când vei vedea minunatele castele, peisaje, grădini şi costume filmate în 3D, te vei simţi ca într-o poveste. Publicul va merge în cinematografe unde se va lăsa scufundat în trecut, ceea ce e atât de frumos şi nostim. Nu am mai văzut până acum aşa ceva în 3D." Lerman aprobă, "Mulţi oameni m-au întrebat de ce am vrut să facem un remake după filmul Cei trei muschetari în 3D. Adevărul este că avem atât de multă tehnologie la dispoziţie în zilele noastre, iar elementul 3D te duce exact în perioada aceea spre deosebire de orice alt film cu Muschetari de până acum. Este o adevărată imersiune - îţi pui ochelarii şi eşti acolo, în mijlocul acţiunii." Producătorul Kuzler continuă, "Sunt de părere că toate filmele importante de aventură din viitor, vor fi filmate în 3D. Toţi am avut o puternică senzaţie după realizarea filmului 'Resident Evil: Viaţa de apoi,' că trebuie să găsim următorul spectacol grandios pe care să îl putem filma în 3D. Acest film a fost alegerea perfectă, pentru că avem parte de nişte piese arhitecturale simetrice nemaipomenite; aceste clădiri minunate, casteluri şi parcuri, care arată foarte bine în 3D. Părerea mea este că va da multă valoare filmului - nu doar pentru fanii filmelor de acţiune, ci şi pentru cei pasionaţi de clădiri istorice şi de frumuseţe, în general. Vor experimenta aceste locuri într-un mod nemaiîntâlnit până acum, în cinematografie 3D."

Jeremy Bolt dezvaluie la ce se pot aştepta cei care merg la cinematograf să vadă Cei trei muschetari 3D: "Vă puteţi aştepta la ceva ce nu aţi mai văzut până acum; săbiile se vor mişca mai repede decât aţi văzut într-un film de acest gen; costumele vor fi mai colorate decât vă puteţi imagina, acţiunea va mai mult ca dintr-un film SF; locaţiile vor fi uluitoare, iar povestea de neuitat." Macfayden spune, "Nu pot spune că ne-am propus să fim nişte Muschetari diferiţi - ci unii pentru o nouă generaţie. Avem parte de un scenariu grozav, o echipă minunată de actori şi producători, locaţii excepţionale şi cred că aceste ingrediente vor crea o viziune nouă asupra poveştii nebunatice. Bazându-se pe motivele universale ale iubirii, loialităţii şi prieteniei, sper că va ieşi un film cât se poate de pertinent şi de relevant." Stevenson vorbeşte despre ceea ce-l entuziasmează pe el la varianta filmului semnată de Paul W.S. Anderson. "Sper să oferim acestei generaţii o aventură grozavă. Să le arătăm că încă mai este loc pentru senzaţii tari şi pentru energia aceea de a porni în experimentarea vieţii cu toată inima. Ar fi minunat dacă acest film ar face un om să spună 'destul cu jocurile video, voi urca pe acest munte, voi face o plimbare cu barca, voi construi o şcoală în pădurea aceea tropicală.' Încă este loc de aventuri, care aşteaptă undeva să fie începute."

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Bayard pe 14 octombrie 2011 11:22
wow, asta da munca.... mi-a amortit degetul pe mouse tot dand scroll down :))
alex_il_fenomeno pe 14 octombrie 2011 14:44
sunt multe amanunte interesante ... poate chiar prea multe !
DARK333REM pe 3 decembrie 2011 15:19
FoArTe FoArTe MuLt De CiTiT :|

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells