Cele mai bune şi cele mai proaste filme ale lui 2016

de Cristina Grigore în 12 Dec 2016
Revista Time a făcut retrospectiva anului şi a ales titlurile semnificative pentru segmentul de cinema al industriei de divertisment

Divertismentul, tehnologia, cultura pop şi personalitatea anului (unde s-a distins Donald Trump) au fost analizate de revista americană Time, iar cele mai bune (dar şi cele mai nereuşite) producţii ale celei de-a şaptea arte în 2016 au fost prezentate în câte un top 10.

Preferate au fost dramele existenţiale ce au pus accent pe dezvoltarea personajelor, în vreme e blockbusterele şi comediile au fost mai puţin apreciate. Drama Moonlight – câştigătoare a mai multor prestigioase trofee americane şi internaţionale – a obţinut primul loc. Filmul spune povestea despre maturitate şi suferinţă a unui bărbat de culoare sărac din Miami.

Filmul lui Barry Jenkins cuprinde multe teme, dar este realizat cu multă delicateţe; este un film ce te împinge ca un val şi apoi te aşază, cu blândeţe, într-un loc în care nu te-ai fi aşteptat să ajungi”, motivează publicaţia.
Lista celor mai bune filme include şi titluri mai puţin cunoscute – pe lângă La La Land – Paterson (film de Jim Jarmusch, cu Adam Driver), Silence (noua producţie a lui Martin Scorsese, cu Liam Neeson, Andrew Garfield şi Adam Driver), Loving şi Tower.

Cel mai puţin reuşit film al lui 2016 a fost numit X-Men: Apocalypse, urmat de blockbustere ca Suicide Squad şi Batman V Superman: Dawn of Justice, descrisă ca o peliculă în care tonul întunecat a fost forţat, pentru a se încerca o diferenţiere de filmele Marvel.

„Cea mai mare greşeală a noului X-Men a fost aceea de a irosi unele dintre cele mai talentate figuri actuale de la Hollywood. De ce să îl foloseşti pe Oscar Isaac doar ca să îl ascunzi într-o carapace uriaşă? De ce să îl pui pe Michael Fassbender să adauge forţat greutate emoţională unor scene clişeistice? Aproape că o vedeam pe Jennifer Lawrence numărând minutele pentru a fugi de pe platou şi a putea juca într-un film de David O. Russell”, explică publicaţia.

Exploreaza subiecte similare:

Moonlight, La La Land, Silence, Loving, Tower, X-Men: Apocalypse, Suicide Squad, Batman V Superman: Dawn of Justice

Alte știri din cinema

Regizorul iranian Mohammad Rasoulof, condamnat la biciuire și 8 ani de închisoare înainte de premiera noului său film la Cannes

Cel mai nou film al cineastului Rasoulof, The Seed of the Sacred Fig, va avea premiera în competiție la Cannes în mai.

28 Years Later, o nouă continuare a francizei cu zombie

Franciza 28 Days Later continuă cu al treilea film, 28 Years Later. Producția va avea premiera vara viitoare, pe 25 iunie 2025. Fanii seriei au așteptat 18 ani pentru o nouă poveste inspirată de hit-ul care l-a făcut cunoscut pe actorul Cillian Murphy.

Kristen Stewart și Oscar Isaac, cuplu căsătorit în thrillerul cu vampiri Flesh of the Gods

XYZ Films se ocupă de vânzările internaționale pentru acest film la viitorul Marché du Film de la Cannes

7 filme cu și despre tenis

Cu documentarul Nasty și lungmetrajul Challengers acum în cinematografe, haideți să trecem în revistă alte filme de care se pot bucura iubitorii sportului alb

Părerea ta

Spune-ţi părerea
camaleonii pe 12 decembrie 2016 20:32
pai DC sunt cunoscuti pentru tonul sumbru pe care il dau filmelor. BvS nu a fost nimic surprinzator. se stia de la inceput faptul ca filmul nu va fi cu umor stupid si inutil precum sunt cele Marvel.
Costirik pe 13 decembrie 2016 03:41
"pai DC sunt cunoscuti pentru tonul sumbru pe care il dau filmelor":))) Da, filmele lui Nolan au aratat elegant in negru, dar BvS s a "imbracat" in negru pentru ca nu avea altceva in sifonier:)))
mihnea_aspru95 pe 6 ianuarie 2017 15:09
DC Comics > MARVEL

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells