Exclusiv. Compozitorul Antonio Sanchez: „González Iñárritu a dorit ceva foarte visceral și organic”

de Gloria Sauciuc în 5 Dec 2015
Antonio Sanchez, unul dintre cei mai mari baterişti ai lumii, câştigător a patru premii Grammy, concertează duminică, la Bucureşti, în cadrul Jazz Night Out

În 2014 Antonio Sanchez a compus coloana sonoră pentru filmul american Birdman (câştigător a 4 premii Oscar) - al reputatului regizor Alejandro González Iñárritu (Biutiful, Babel), creaţie care i-a adus o nominalizare la Golden Globe pentru Best Original Score, dar şi premii, Soundtrack Stars la Venice Film Festival fiind doar unul dintre acestea.

Improvizaţiile sale organice susţin ritmul filmului, un element inedit fiind sunetul „patinat”, crud, obţinut prin reînregistrarea tobelor. De altfel, după cum mărturiseşte şi González Iñárritu, muzica compusă de Sanchez este un personaj în sine; „tobele, cu sunetul lor visceral şi jazzy sunt bătăile de inimă ale personajelor”.

Antonio Sanchez & Migration va concerta pe 6 decembrie, ora 20:00, la Sala Radio din Bucureşti în cadrul Jazz Night Out, în formula: Antonio Sanchez-tobe, Seamus Blake-saxofon, John Escreet-pian, Matt Brewer-contrabas...

Biletele pentru acest eveniment costă 95, 135, 155 de lei, în funcţie de categorie şi pot fi achiziţionate prin reţeaua Eventim

Un eveniment organizat de TwinArts

Sanchez a continuat experienţa din Birdman în ceea ce el numeşte cel mai ambiţios proiect al său - albumul Meridian Suite - reunind muzicieni despre care artistul crede că sunt capabili să cânte orice partitură muzicală.

Grupul va prezenta în premieră la Bucureşti această „aventură’’ electro acustică ce integrează elemente de rock şi improvizaţie, o declaraţie muzicală îndrăzneaţă despre ceea ce ar putea însemna jazz-ul modern.

Cinemagia a avut ocazia să stea de vorbă cu Antonio Sanchez despre surse de inspirație și munca la filmul Birdman. Redam, mai jos, interviul cu talentatul compozitor.

Pentru scriitorul Marcel Proust cea mai profundă amintire din copilărie era una gustativă. Madlena proustiană. Pentru dvs cea mai profunda amintire din copilarie este una... muzicală? Descrieți cea mai semnificativă amintire din copilaria dvs din Mexic, fie ea muzicală sau nu.

Antonio Sanchez: Una dintre cele mai vii amintiri este ziua în care am primit primul meu set de tobe, la aniversarea vârstei de 9 ani. Nu voi uita niciodată acel sentiment.

Cum și-a pus amprenta Mexicul pe muzica dvs?

Antonio Sanchez: Am crescut ascultând diferite tipuri de muzică, datorită așezării geografice unice a Mexicului. Apropierea sa de Statele Unite, Caraibe, și de America Centrală și de Sud m-a expus multor stiluri diferite și unor sensibilități muzicale diferite. Cred că așa am evoluat într-un baterist/muzician versatil

González Iñárritu spunea ca muzica compusă de dvs pentru Birdman este un personaj în sine. Povestiți-ne cum ați lucrat pentru acest film.

Antonio Sanchez: Am făcut primele demo-uri în timp ce ei începeau filmările. Am lucrat fără să ținem cont de scenariu. Au făcut repetiții pe platou astfel încât actorii să se sincronizeze cu soundtrack-ul. Am fost, de asemenea, la filmări așa încât să obțin o senzație pentru acest film. Asta m-a ajutat să determin sunetul pe care tobele ar trebui să-l aibă. Iñarritu a dorit să exprime starea de spirit a personajului principal și a dorit ceva foarte visceral și organic. Odată ce filmările s-au încheiat, m-am reîntors în studio și am refăcut totul, având mare grijă la dialoguri și mișcările actorilor. Aproape ca un film mut.

Descrieți în câteva cuvinte atașamentul dvs pentru tobe, comparativ cu alte instrumente muzicale. Cum ați defini tobele? Dar saxofonul? Dar chitara?

Antonio Sanchez: Tobele au fost mereu pasiunea mea. Iubesc, de asemenea, pianul, pentru că e al doilea instrument al meu și așa compun muzica, însă energia în stare pură și puterea pe care le obțin cântând la tobe e de necomparat.

Ați fost nominalizat la Globurile de Aur alături de Alexandre Desplat (The Imitation Game), Jóhann Jóhannsson (The Theory of Everything), Trent Reznor/Atticus Ross (Gone Girl) și Hans Zimmer (Interstellar). Spuneți-ne câteva cuvinte despre muzica din cele patru filme. Dacă soundtrack-ul pentru Birdman este ca „bătaile de inimă ale personajelor”, cum ați defini celelalte creații?

Antonio Sanchez: Fiecare sunt minunate în felul lor. Toți sunt compozitori incredibil de talentați și versatili. Mi-a făcut plăcere să urmăresc toate aceste filme și mereu am învățat foarte mult ascultând soundtrack-urile create de alții. Nu știu dacă eu voi face mai mult, dar ei sunt cu siguranță tipi grozavi pe care să-i privești cu admirație.

Despre Antonio Sanchez

Născut în 1971 în Mexic, Sanchez a început să cânte la tobe la vârsta de 5 ani. A studiat la Berklee College of Music şi New England Conservatory de unde a absolvit cu Magna Cum Laude în Jazz Studies. Are un master în Jazz Improvization, iar primul său album solo (2007) a fost înregistrat alături de celebrităţi ca Pat Metheny (în al cărui grup cânta de 15 ani), Chick Corea, Chris Potter, David Sanchez şi Scott Colley. Versatilitatea şi influenţele muzicale dintre cele mai diverse au creat o amprentă inconfundabilă a instrumentistului şi compozitorului ce se regăseşte pe nu mai puţin de 100 de albume înregistrate cu Paquito D'Rivera, Danilo Pérez, Avishai Cohen, Gary Burton, Dianne Reeves, Joshua Redman, John Patitucci, Dee Dee Bridgewater etc. Sanchez a continuat experienţa din Birdman în ceea ce el numeşte cel mai ambiţios proiect al său - albumul Meridian Suite - reunind muzicieni despre care artistul crede că sunt capabili să cânte orice partitură muzicală.

Artistul mexican explorează pe acest disc conceptul meridianelor ca spaţiu de întâlnire dintre sunete, emoţii şi idei. Meridian Suite este gândit ca un roman sonor şi conturează perfect identitatea şi evoluţia muzicală a instrumentistului. Albumul punctează un moment important în cariera celui pe care Pat Metheny îl considera unul dintre cei mai dăruiţi baterişti contemporani. După ce a demonstrat tot ce era de demonstrat ca virtuoz, Antonio Sanchez trece cu propriul său grup la o altă etapă, aducând pe scenă energia irezistibilă a unui quartet care sfidează convenţiile şi redefineşte experienţa de concert.

Exploreaza subiecte similare:

Birdman, Antonio Sanchez, Alejandro González Iñárritu, Biutiful, Babel, Alexandre Desplat, The Imitation Game, Jóhann Jóhannsson, The Theory of Everything, Trent Reznor, Gone Girl, Hans Zimmer, Interstellar

Alte știri din cinema

How to Have Sex – Ghidul unei generații despre cum să NU faci sex

Debutul în lungmetraj al lui Molly Manning Walker este mult mai profund decât dezvăluie titlul. Producția britanică a primit premiul Un Certain Regard la Festivalul de Film de la Cannes 2023 și urmează să fie proiectată în cinematografele din țară.

Regizorul iranian Mohammad Rasoulof, condamnat la biciuire și 8 ani de închisoare înainte de premiera noului său film la Cannes

Cel mai nou film al cineastului Rasoulof, The Seed of the Sacred Fig, va avea premiera în competiție la Cannes în mai.

28 Years Later, o nouă continuare a francizei cu zombie

Franciza 28 Days Later continuă cu al treilea film, 28 Years Later. Producția va avea premiera vara viitoare, pe 25 iunie 2025. Fanii seriei au așteptat 18 ani pentru o nouă poveste inspirată de hit-ul care l-a făcut cunoscut pe actorul Cillian Murphy.

Kristen Stewart și Oscar Isaac, cuplu căsătorit în thrillerul cu vampiri Flesh of the Gods

XYZ Films se ocupă de vânzările internaționale pentru acest film la viitorul Marché du Film de la Cannes

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells