Săptămâna trecută aflam că mulţi români au vrut să vadă Fifty Shades of Grey şi au rămas pe dinafara sălilor de cinema ticsite de cupluri care doreau să sărbătorească într-un mod "inedit" Ziua Îndrăgostiţilor. Astfel premiera a venit cu un prim record al anului în România: aproximativ 145.000 de bilete vândute în cinematografe, un total greu de bătut de alte premiere ale anului (poate doar Star Wars VII să-l întreacă).
La nivel mondial, Fifty Shades of Grey a reuşit să ajungă la 270 de milioane de dolari în doar câteva zile, un succes financiar lăudabil, având în vedere că bugetul se ridică la 40 de milioane de dolari. Dacă filmul depăşeşte pragul de 500 de milioane de dolari, ar putea deveni una dintre cele mai rentabile premiere ale ultimilor ani.
Interesul fantastic pentru ecranizare a făcut ca aceasta să se afle sus pe lista numărului de apariţii în presă. Nu există niciun film cu prezenţă mai constantă şi mai consistentă în articole, încă de când s-au anunţat planurile de producţie. Alegerea lui Charlie Hunnam şi Dakota Johnson pentru interpretarea rolurilor principale a iscat un iureş mediatic, ca şi retragerea actorului britanic, şocat de intensitatea reacţiilor fanilor.
Promovarea lui Fifty Shades of Grey a fost una dintre cele mai lungi din istorie, începând cu mai bine de un an înaintea premierei: pe 25 ianaurie s-au lansat primele postere, cu fraza "Dl. Grey vă poate primi acum", ulterior echipa de promovare reuşind să rămână constant în atenţia publicului larg. Orice intervenţie minoră, precum publicarea primei fotografii cu Jamie Dornan în rolul lui Christian Grey, de ziua de naştere a personajului (18 iunie), a devenit un eveniment mediatic.
În acest moment trailerul filmului este cel mai vizionat din istorie: 100 de milioane de vizualizări pe youtube. Lansat pe 24 iulie, trailerul a avut 36 de milioane de vizualizări în doar o săptămână. În octombrie a fost întrecut de trailerul lui The Avengers: Age of Ultron, dar la mijlocul lui decembrie Fifty ajunsese deja la 93 de milioane de vizualizări, depăşind pragul de 100 de milioane în săptămâna înaintea premierei.
Puţine sunt filmele care să fi dovedit mai grăitor că adesea cronicile de filme sunt complet ignorate de publicul larg. Fifty Shades of Grey a fost întâmpinat cu zeci şi sute de cronici caustice, într-o campanie amuzant-furibundă de evaluare (corectă) a limitărilor ecranizării (şi, evident, ale materialului original). Nici măcar saga Twilight nu au mai iscat o astfel de "reglare de conturi" ce a generat în presă o mulţime de materiale savuroase despre complicata relaţie dintre cele două personaje principale.
Ai văzut Fifty Shades of Grey? Ţi-a plăcut?
Părerea ta
Spune-ţi părerea- Referitor la "100 de milioane de vizualizări pe youtube" - Cifra spune totul. Daca m-as fi uitat si eu erau 100 de milioane si una bucata vizualizare.
- "Referitor la "Ai văzut Fifty Shades of Grey? Ţi-a plăcut?" - "Nu" respectiv "Nu" (oricum nu o sa-l vad).