Into the Storm: efecte speciale

9 Sep 2014
Află ce este un cli fi şi cum a fost realizată premiera de vineri

De la pânze speciale pentru ajustarea luminii soarelui, la instalaţii de ploaie, maşini de aer capabile să simuleze rafale de vânt de o viteză de aproximativ 160 km/h, până la folosirea unui dispozitiv de eliminat ploaia şi distrugerea întregii scenografii, sunt doar câteva dintre efectele speciale folosite de echipa de realizatori a filmului În mijlocul furtunii, care va aduce pe marile ecrane cea mai autentică tornadă de vineri, 12 septembrie. În centrul atenţiei se află un grup de elevi şi profesori dintr-un orăşel american, surprinşi de un grup distrugător de tornade. În rolul principal, Richard Armitage (foto stânga).

Un adevărat "cli fi", adică un film "climate fiction", a cărui acţiune explorează consecinţele distrugătoare ale schimbărilor climatice, În mijlocul furtunii a trebuie să înfrunte în timpul producţiei, chiar vremea, care s-a transformat într-un adevărat obstacol. "Am ales Michiganul, pentru că este un stat frumos, cu un relief plan, foarte  apropiat ca topografie de statele din Drumul Tornadelor şi are şi vremea potrivită", spune regizorul Steve Quale. "Dar nu şi când am fost noi acolo".

Producţia a folosit în fiecare zi două sau trei macarale de 36 de metri care întindeau o pânză de 12 pe 20 de metri, de culoarea cărbunelui, care să difuzeze lumina de la soare. "Voiam ca lumina de pe chipurile actorilor să fie una care să denote o vreme întunecată", spune el. "Am acoperit elementele de la sol cu această umbră creată de om, pentru a face ca vremea să pară înnorată, iar tot ceea ce era pe fundal, unde se vedea soarele a rămas în grija celor de la efecte speciale. Asta a fost foarte complicat pentru ei din cauza tuturor elementelor de ploaie".

"Primul lucru pe care l-am făcut cu Steve a fost un fel de pre-vizualizare, am pus cap la cap imaginea a ceea ce voiam să iasă, pe computer", comentează Ranfall Starr, omul din spatele efectelor speciale. "O tornadă este greu de vizualizat tri-dimensional, dacă foloseşti storyboard-uri, aşa că pre-vizionările computerizate au fost foarte importante pentru a înţelege, în esenţă, cum va arăta şi ce vor vedea vânătorii de tornade în momentul în care aveau să încerce să le intercepteze. A trebuit să facem asta de mai multe ori pentru secvenţe diferite din film, pentru că oamenii aceia se întâlnesc cu tornade de mai multe feluri, cum ar fi tornadele normale, tornadele sfoară, tornadele cu foc şi tornadele masive. Odată ce am putut să le vizualizăm pe fiecare pe computer, am mers la companiile de top de la Hollywood care se ocupă de efectele vizuale, pentru a începe să creăm variante cât mai realiste ale tuturor aspectelor unei tornade, de la nori, până la pâlnia plină de resturi".

Directorul de imagine Brian Pearson spune că ploaia torenţială creată de om şi vânturile puternice au fost şi ele, la început, o provocare. "După ce am scăpat de soare, aveam instalaţii de ploaie lungi de 30 de metri care turnau apă masiv şi maşini de aer care suflau vânturi de 160 km/h spre distribuţie, camere şi echipele de filmare. Intra apă în toate, dar echipele de filmare au făcut o treabă extraordinară în încercarea lor de a păstra echipamentul uscat şi în stare de funcţionare şi de a nu lăsa apa să ajungă pe obiectiv".

Un mod în care echipa a făcut faţă ploii a fost, spune el, folosirea dispozitivului de îndepărtat ploaia Eliminator. Acesta este fantastic. Este zgomotos şi voluminos, dar se roteşte cu 5.000 de rotaţii pe minut şi îndepărtează apa de pe obiectiv imediat. Poţi arunca şi o găleată cu apă spre cameră şi aceasta ar fi imediat îndepărtată. Pentru noi a fost ceva senzaţional în condiţiile în care filmam", a spus Pearson.

În plus faţă de creare tornadelor care nu erau de fapt acolo, echipa de efecte speciale a trebuit să scoate numeroase elemente care erau, dar care nu aveau voie să apară în cadru. În conformitate cu Starr: "Nu numai că a trebuit să înlocuim cerul senin, care trebuia să fie plin de nori, dar am înlocuit şi copaci, tufişuri, iarbă, maşini şi, în unele cazuri, străzi întregi din oraş. Într-o tornadă reală,  aceste elemente sunt complet distruse, aşa că echipa de efecte speciale a trebuit să distrugă aproape toate elementele din cadrul original. La final, ajunsesem să ne întrebăm ce a mai rămas din filmarea noastră, în afară de actori?", râde Pearson.

Exploreaza subiecte similare:

Into the Storm, Richard Armitage

Alte știri din cinema

Coşmarul lui Alec Baldwin s-a sfârşit (parţial): verdict final pentru cazul Rust

Procesul penal în care actorul era acuzat de ucidere din culpă a luat sfârşit, continuă procesele civile

10 liceeni bucureșteni au fost premiați la ROG Challenge 2024 pentru dezvoltarea unor jocuri video originale

Competiția ROG Challenge 2024 a premiat creativitatea și talentul liceenilor din București pasionați de dezvoltarea jocurilor video. Zece elevi au fost recompensați pentru cele mai bune jocuri create pe tema „Republic of Gamers”.

Iată trailerul noului Superman!

Câtă încredere să avem în reactivarea universului DC?

123Credit – Lecțiile din The Big Short pentru creditele ipotecare

Filmul The Big Short (2015) oferă o perspectivă fascinantă asupra crizei financiare din 2008, cauzată în principal de practicile nesănătoase din piața creditelor ipotecare.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells