Drama laureatului cu Nobel Dr. Michael Morbius este de a trece de la durerea fizică provocată de o afecțiune hematologică și dizabilitate la setea necontrolată de sânge, odată ce devine vampir, în filmul cu premiera pe marile noastre ecrane în data de 1 aprilie. Atunci când Morbius îşi contopeşte ADN-ul cu cel al unui liliac vampir, el capătă puteri supraumane – şi de asemenea se transformă într-un monstru hidos. Nu capătă doar o putere şi agilitate crescute, ci şi puterea de a utiliza ecolocaţia – capacitatea liliecilor de a „vedea” în întuneric, bazându-se pe undele acustice din jurul lor.
Toate aceste provocări – aspectul creaturii şi exprimarea puterilor sale – au fost în mâna supervizorului efectelor vizuale Matthew E. Butler. Lucrând cu regizorul Daniel Espinosa, Butler a creat un limbaj cinematografic ce a introdus audienţa în percepţiile senzoriale ale lui Morbius.
A fost o provocare pentru îndeplinirea căreia Butler a fost singurul potrivit. „Atunci când Daniel a venit pentru prima dată să ne vadă, unul din lucrurile de care a fost interesat în mod particular să le facă a fost vizualizarea unora din puterile speciale neobişnuite ale lui Morbius, una dintre acestea fiind capacitatea sa de a vizualiza vectorii de vânt pentru ecolocaţie, aşa cum fac liliecii,” spune Butler. „Deoarece experienţa mea anterioară a fost în domeniul aerospaţial şi m-am concentrat pe amestecurile de fluide de calcul şi pe vizualizarea fluxului de fluide, care m-a atras în mod particular. Este ceva ce am putut vedea ca un mod de vizualizare cool, involuntar. Am găsit o modalitate captivantă din punct de vedere vizual de a-i arăta capacitatea, aceeaşi ca şi abilitatea de a fi hipersensibil la vectorii vântului”.
Pentru personaj în sine, Leto şi Espinosa au convenit că aspectul va fi dat mai degrabă de efectele vizuale decât de protezare şi machiaj. „Atunci când pui un personaj pe ecran pentru prima dată, ai o mare oportunitate de a crea ceva. Am fost ferm de la început că vom utiliza tehnologia pentru a intensifica şi a ajuta transformarea, în special a lui Morbius însuşi, deoarece m-am gândit că astfel vom avea cele mai puţine limitări,” spune Leto. „Există un potenţial fără limite utilizând aceste tehnologii noi, aşa că este interesant să fii parte la asta şi să împingi limitele.”
„Efectele vizuale nu sunt niciodată singurul răspuns la orice – încercăm să utilizăm instrumentul adecvat pentru sarcină, şi fiecare sarcină este uşor diferită,” spune Butler, care, ca parte a echipei de la Digital Domain care a creat efectele vizuale pentru Avengers: Endgame, este experimentat în aducerea la viaţă a personajelor digitale Marvel. „În Morbius, vampirii joacă, participă la dialoguri şi exprimări şi trebuie să arată şi să simtă şi să miroase ca actorul. Jared Leto şi Matt Smith trebuie să treacă în formele lor de vampiri. Am încercat să păstrăm de la el cât de multe caracteristici am putut, astfel încât să poţi privi această creatură şi să te gândeşti, da, ăsta-i Jared – totuşi plecăm de la un bărbat care arată bine pentru a face acest personaj oribil”...
Soluţia depinde de asemenea de necesităţile poveştii filmului. „Morbius poate să ‘apară’ din versiunea sa umană în versiunea de vampir şi invers, aşa că nu se află continuu în acea fază. Se poate transforma într-una sau în alta – de obicei prin furie,” explică Butler. „Trebuia să fie capabil să se transforme în expresii diferite”.