Rateurile verii. Iată ce filme nu s-au ridicat la înălţimea aşteptărilor

de Gloria Sauciuc în 25 Aug 2016
Hollywood-ul trebuie să îşi găsească un echilibru între ce interesează publicul şi propria lui ambiţie

Maşina de blockbustere a Hollywood-ului a dat nu o dată rateuri vara asta, lăsând în urmă o dâră de continuări scăpate de sub control, de sequel-uri nefericite şi de remake-uri de o calitate îndoielnică. Totuşi, merită pomenit că niciunul dintre aceste filme nu a fost genul care să eşueze spectaculos, genul lui „The Lone Ranger”, comentează Associated Press într-un studiu publicat miercuri.

Pentru că eşecurile lui Ben-Hur, Independence Day: Resurgence şi Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows au fost, pentru majoritatea acelora care au văzut filme în ultimul deceniu, nu tocmai suprinzătoare. Mai degrabă, este vorba de filme care nu s-au ridicat la înălţimea aşteptărilor, fie pentru spectatorii obişnuiţi, fie pentru critici, fie şi pentru unii şi pentru ceilalţi.

Suicide Squad a adus printre cele mai mari încasări ale verii, însă, predecesorul lui de la Warners Bros. - D.C. Comics Batman v. Superman Dawn of Justice au pierdut sute de milioane de dolari din faptul că nu a reuşit să fie mai interesant pentru public. Chiar şi aşa, Warner Bros - păstrându-şi angajamentul de a ameliora mereu filmele sale cu eroi de benzi desenate, reuşeşte să marcheze o creştere cu 39 de procente faţă de vara lui 2015, cu succese precum comedia Central Intelligence şi cu thrillerul cu buget mic Lights Out.

Pe întreg anul, box-office-ul este deasupra celui de anul trecut, în pofida tuturor opintelilor de pe drum

„Totul este despre conţinut şi despre cum să faci filme cât poţi de bine. Asta e adevărat mereu.", susţine Jeff Goldstein, şef de distribuţie la Warner Bros. „Generaţia baby-boom se ştie că merge la film. În schimb, cu publicul mai tânăr este mai dificil, trebuie să vii cu ceva ce ei îşi doresc, şi acel ceva să fie reuşit şi diferit”.

Unul dintre cele mai costisitoare eşecuri a venit de la regizorul cel mai de succes al Hollywood-ului. The Big Friendly Giant părea cea mai sigură combinaţie între regizor şi poveste, însă chiar şi aşa, producţia Disney abia a încasat 140 de milioane de dolari global. Alice Through the Looking Glass, un film care începe pe premisele acuzaţiilor apărute în presă la adresa actorului principal, Johnny Depp, a avut o cădere şi mai mare prin comparaţie cu predecesorul, încasând cu 740 de milioane de dolari mai puţin decât originalul din 2010.

Chiar şi aşa, box-office-ul american, după comScore, este cotat aproape egal cu cel de vara trecută. Mai mult, industria filmului anticipează în jur de 4,4 miliarde de dolari în vânzări de bilete, marcând astfel unul dintre cele mai bune sezoane (în termen de încasări). Pe întreg anul, box-office-ul este deasupra celui de anul trecut, în pofida tuturor opintelilor de pe drum. „Chiar şi cu aceste rezultate controversate pentru fiecare studio, ne bucurăm să vedem că cifrele urcă", declara Dave Hollis, şef de distribuţie la Disney. Avem mai multe momente de bucurie, însă au fost şi câteva scăpări..."

Între cele 14 sequel-uri ale verii (cu patru mai multe decât anul trecut), numai trei şi-au depăşit predecesorii

Totuşi, per total, aceste numere ascund numeroase pierderi atât pentru filme cât şi pentru studiouri. Dacă afacerea merge perfect la Disney, datorită unor filme precum Finding Dory sau Captain America: Civil War, pentru Paramount şi Sony lucrurile stau mai rău, scrie Associated Press. Primele trei filme ale verii - Dory, Civil War, şi The Secret Life of Pets de la Universal au strâns peste 25% din încasările de box-office. Între cele 14 sequel-uri ale verii (cu patru mai multe decât anul trecut), numai trei şi-au depăşit predecesorii. „Multe altele nu merg bine, ceea ce este o problemă destul de evidentă pentru studiouri", declara Jeff Bock, analist de box-office senior pentru Exhibitor Relations. „O selecţie de sequel-uri zorite, nereuşite".

Noul Ghostbuster, cu o distribuţie feminină, a fost prezentat de către Sony Pictures drept un succes, chiar dacă rezultatul său modest a anulat planurile pentru noi sequel-uri. După ce Star Trek Beyond a avut un start mediocru în cinematografe, Paramount a anunţat totuşi un al patrulea film în serie. Speranţe nejustificate sau marketing inteligent? Şi nu este singura dezamăgire.

Ben-Hur, premiera modestă de weekend-ul trecut, se pare că a costat studiourile Paramount 100 de milioane de dolari şi pare să oprească filmele inspirate din Biblie. Şi seria veche de 20 de ani a Zilei Independenţei pare să se fi oprit. Hollywood-ul trebuie să îşi găsească un echilibru între ce interesează publicul şi propria lui ambiţie de a produce sequel-uri numai pentru că primul film din serie a avut încasări bune.

Exploreaza subiecte similare:

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows, The Lone Ranger, Alice Through the Looking Glass, Independence Day: Resurgence, The BFG

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

jinglebells