Record: 83 de filme străine la Oscar

de Ştefan Dobroiu în 10 Oct 2014
Iată lista completă a filmelor străine înscrise în cursă

83 de filme, cu şapte mai mult decât anul trecut, au fost înscrise în cursa pentru Oscarul pentru Cel mai bun film străin, anunţă Variety. Acest număr reprezintă un record absolut în istoria premiilor Oscar.

România este reprezentată de Câinele Japonez, debutul în lungmetraj al lui Tudor Cristian Jurgiu, şi constatăm cu bucurie că Moldova a ales La limita de jos a cerului, de Igor Cobileanski, să reprezinte ţara vecină la cea de-a 87-a ediţie a Premiilor Oscar.

Kosovo, Malta, Mauritania şi Panama participă pentru prima oară la Oscaruri, în timp ce Republica Moldova participă a doua oară, după ce anul trecut filmul românului Adrian Popovici Toţi copiii Domnului a devenit prima producţie trimisă de Moldova la Oscar.

Pe 8 ianuarie va fi anunţată lista scurtă, de nouă titluri, a filmelor rămase în cursa pentru o nominalizare, iar pe 15 ianuarie se vor anunţa cele cinci filme nominalizate, o dată cu nominalizările la toate celelalte categorii. Gala de decernare a premiilor va avea loc pe 22 februarie (dimineaţa zilei de 23 februarie, ora României).

Iată mai jos lista completă a celor 83 de filme aflate în cursa pentru Cel mai bun film străin.

Afganistan, A Few Cubic Meters of Love, regia Jamshid Mahmoudi
Africa de Sud, Elelwani, regia Ntshavheni Wa Luruli
Argentina, Wild Tale, regia Damián Szifrón
Australia, Charlie’s Country, regia Rolf de Heer
Austria, The Dark Valley, regia Andreas Prochaska
Azerbaijan, Nabat, regia Elchin Musaoglu
Bangladesh, Glow of the Firefly, regia Khalid Mahmood Mithu
Belgia, Two Days, One Night, regia Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Bolivia, Forgotten, regia Carlos Bolado
Bosnia şi Herţegovina, With Mom, regia Faruk Lončarevič
Brazilia, The Way He Looks, regia Daniel Ribeiro
Bulgaria, Bulgarian Rhapsody, regia Ivan Nitchev
Canada, Mommy, regia Xavier Dolan
Chile, To Kill a Man, regia Alejandro Fernández Almendras
China, The Nightingale, regia Philippe Muyl
Columbia, Mateo, regia María Gamboa
Coreea de Sud, Haemoo, regia Shim Sung-bo
Costa Rica, Red Princesses, regia Laura Astorga Carrera
Croaţia, Cowboys, regia Tomislav Mršić
Cuba, Conducta, regia Ernesto Daranas Serrano
Cehia, Fair Play, regia Andrea Sedláčková
Danemarca, Sorrow and Joy, regia Nils Malmros
Ecuador, Silence in Dreamland, regia Tito Molina
Egipt, Factory Girl, regia Mohamed Khan
Elveţia, The Circle, regia Stefan Haupt
Estonia, Tangerines, regia Zaza Urushadze
Etiopia, Difret, regia Zeresenay Berhane Mehari
Filipine, Norte, the End of History, regia Lav Diaz
Finlanda, Concrete Night, regia Pirjo Honkasalo
Franţa, Saint Laurent, regia Bertrand Bonello
Georgia, Corn Island, regia George Ovashvili
Germania, Beloved Sisters, regia Dominik Graf
Grecia, Little England, regia Pantelis Voulgaris
Hong Kong, The Golden Era, regia Ann Hui
Islanda, Life in a Fishbowl, regia Baldvin Zophoníasson
India, Liar’s Dice, regia Geetu Mohandas
Indonezia, Soekarno, regia Hanung Bramantyo
Iran, Today, regia Reza Mirkarimi
Irak, Mardan, regia Batin Ghobadi
Irlanda, The Gift, regia Tom Collins
Israel, Gett, the Trial of Viviane Amsalem, regia Ronit Elkabetz and Shlomi Elkabetz, directors;
Italia, Human Capital, regia Paolo Virzì
Japonia, The Light Shines Only There, regia Mipo O
Kosovo, Three Windows and a Hanging, regia Isa Qosja
Kârgâzstan, Kurmanjan Datka Queen of the Mountains, regia Sadyk Sher-Niyaz
Letonia, Rocks in My Pockets, regia Signe Baumane
Liban, Ghadi, regia Amin Dora
Lituania, The Gambler, regia Ignas Jonynas
Luxemburg, Never Die Young, regia Pol Cruchten
Macedonia, To the Hilt, regia Stole Popov
Malta, Simshar, regia Rebecca Cremona
Marea Britanie, Little Happiness, regia Nihat Seven
Maroc, The Red Moon, regia Hassan Benjelloun
Mauritania, Timbuktu, regia Abderrahmane Sissako
Mexic, Cantinflas, regia Sebastián del Amo
Moldova, La limita de jos a cerului, regia Igor Cobileanski
Muntenegru, The Kids from the Marx and Engels Street, regia Nikola Vukčević
Nepal, Jhola, regia Yadav Kumar Bhattarai
Norvegia, 1001 Grams, regia Bent Hamer
Noua Zeelandă, The Dead Lands, regia Toa Fraser
Olanda, Accused, regia Paula van der Oest
Pakistan, Dukhtar, regia Afia Nathaniel
Palestina, Eyes of a Thief, regia Najwa Najjar
Panama, Invasion, regia Abner Benaim
Peru, The Gospel of the Flesh, regia Eduardo Mendoza
Polonia, Ida, regia Paweł Pawlikowski
Portugalia, What Now? Remind Me, regia Joaquim Pinto
Republica Dominicană, Cristo Rey, regia Leticia Tonos
România, Câinele japonez, regia Tudor Cristian Jurgiu
Rusia, Leviathan, regia Andrey Zvyagintsev
Serbia, See You in Montevideo, regia Dragan Bjelogrlić
Singapore, Sayang Disayang, regia Sanif Olek
Slovacia, A Step into the Dark, regia Miloslav Luther
Slovenia, Seduce Me, regia Marko Šantić
Spania, Living Is Easy with Eyes Closed, regia David Trueba
Suedia, Force Majeure, regia Ruben Östlund
Taiwan, Ice Poison, regia Midi Z
Thailanda, The Teacher’s Diary, regia Nithiwat Tharathorn
Turcia, Winter Sleep, regia Nuri Bilge Ceylan
Ucraina, The Guide, regia Oles Sanin
Ungaria, White God, regia Kornél Mundruczó
Uruguay, Mr. Kaplan, regia Álvaro Brechner
Venezuela, The Liberator, regia Alberto Arvelo

Exploreaza subiecte similare:

La limita de jos a cerului, Câinele japonez, Tudor Cristian Jurgiu, Igor Cobileanski, Elelwani, Deux jours une nuit, Ida, Mommy, Kis uykusu, Leviafan, Fehér isten, Hoje Eu Quero Voltar Sozinho, Saint Laurent, oscar 2015

Alte știri din cinema

Gojira recomandă. Ce e de văzut la cinema și pe streaming săptămâna aceasta

„Cel mai malefic film văzut în ultima vreme”, plus un film românesc „de la cel mai prolific creator de conținut de la noi”, filme sentimentale, seriale cu umor de situație

Râul ucigaș - scufundarea în abisul percepției

Tânărul regizor chinez Wei Shunjun ne invită - mai mult decât au făcut-o alți regizori în ultimul timp - la interpretare

Laurent Cantet, regizorul francez care a câștigat Palme d'Or pentru Entre les murs, a murit

Distins cu Palme d'Or de către un juriu prezidat de actorul american Sean Penn, filmul prezintă un sistem de învățământ care se luptă să-și îndeplinească misiunile didactice și sociale

Nasty - mai mult decât tenis

După mediu-metrajul Nunți muzici și casete video, regizorul și producătorul Tudor Giurgiu a ales să își facă debutul în lungmetrajul documentar cu Nasty, un portret cât se poate de exhaustiv al românului care a schimbat fundamental tenisul.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells