În scurta perioadă de falsă deschidere din jurul anului 1980, "Proba de microfon" ni-i dezvăluie pe regizorul-actor Mircea Daneliuc şi soţia-actriţă Tora Vasilescu într-un moment de nuditate post-coitală plină de bun-simţ şi discreţie, iar celebrul "De ce trag clopotele, Mitică?" al lui Pintilie (difuzat după aproape un deceniu) ne dăruieşte puzderie de iconuri sexuale, de la ţigăncuşa crăcită din prima secvenţă până la grobianismul amoros dintre Pampon (Victor Rebengiuc) şi Didina (Tora Vasilescu), aluziile la interesul gay al cantidantului (Florin Zamfirescu) faţă de Nae Girimea (Gheorghe Dinică) şi, desigur, potopul de nuduri bărbăteşti din baia publică.
Acelaşi Daneliuc de mai sus nu se zgârceşte cu sexul în "Glissando" (1984), unde umblă vorba că Tora Vasilescu şi Ştefan Iordache, supraîncălziţi, ar fi ajuns s-o facă pe bune sub ochiul camerei de filmat şi al regizorului - tot soţ, încă... - după ce în deschiderea filmului ni se prezentase un grup de femei şi fetiţe în nud full-frontal intrând într-un bazin balnear.
Geo Saizescu a avut mai puţin noroc: secvenţa realizării fotografiilor compromiţătoare cu Emil Hossu şi Cornelia Alexoi, din "Secretul lui Bachus" (1984), a picat la vizionare.
În schimb, Dan Piţa a reuşit să-şi păstreze, în "Pas în doi", dragostea sub duş dintre Claudiu Bleontz şi Anda Onesa - prilej pentru un moment extracinematografic antologic: la vizionare, când Claudiu glisează încet în jos, cadrul rămânând pe prim-planul Andei în extazul unui implicit cunnilingus, Suzana Gâdea (pe-atunci, ministrul culturii), a întrebat cu ingenuitate: "Da' el un' s-a dus...?"
Părerea ta
Spune-ţi părereaLoverboy este un film cu o nota deosebita.