Veneția. Femeile, privite drept obiecte şi scene de sex, în filmul Mektoub My Love

de Gloria Sauciuc în 8 Sep 2017
Abdellatif Kechiche, regizorul laureat cu Palme d'Or la Cannes pentru Blue is the Warmest Color, a atras criticile publicului de la Veneţia

Primele reacții la Mektoub My Love sunt virulente: publicul este înfuriat de felul în care camera privește personajele. Abdellatif Kechiche, regizorul laureat cu Palme d'Or la Cannes pentru Blue is the Warmest Color, a atras criticile publicului pentru că a privit, cu ochii camerei de filmat, personajele feminine ca pe niște obiecte, scrie presa prezentă la Festivalul de Film de la Veneția.

La patru ani după ce a luat Palme d'Or, Abdellatif Kechiche s-a întors cu un film nou, de data aceasta lansat la Veneţia: Mektoub My Love: Canto Uno. Filmul a trezit controverse şi cu privire şi la scenele explicite de sex, dar mai ales cu privire la ochiul camerei, ce suprinde personajele feminine într-o manieră care multora a părut degradantă: spectatorii descriu perspectiva regizorului ca fiind una ce privește femeile drept obiecte, și asta menţionează până și cronicile mai favorabile.

În Mektoub My Love, un tânăr scenarist din Paris, Amin, își petrece vara în orașul natal de pe malul Mării Mediterane. Acolo petrece timpul pe plajă și în baruri cu prietenii din copilărie. Iar privirea aceasta sexuală o are Amin atunci când îl surprinde pe Tom, un alt personaj, într-o postură erotică. Iar scenele erotice au un realism puternic, de genul care nu ne permite să confirmăm dacă sunt într-adevăr regizate sau reale”, scrie cronicarul Lee Marshall pentru ScreenDaily.

Exploreaza subiecte similare:

Abdellatif Kechiche, La Vie d'Adèle

Alte știri din cinema

Merită un munte de lasagna: Garfield domină din nou topul încasărilor

Cele trei premiere ale săptămânii trecute nu au reuşit să îl întreacă pe motanul portocaliu

Excelentul Hacks: pot două femei să se stimeze reciproc?

Ar trebui să le despartă o prăpastie, dar reuşesc să construiască o punte

De ce Furiosa e atât de supărată: un motan o întrece în popularitate!

Animaţia Garfield a fost văzută de mai mulţi români decât super-blockbusterul lansat la Cannes

Parthenope, în premieră la Cannes: o fabulă profundă despre frumusețe, libertate, dragoste și antropologie

Noul lungmetraj al cineastului italian Paolo Sorrentino a avut premiera mondială la Cannes săptămâna trecută și este o odă adusă orașului său natal, Napoli, ce explorează destinul epopeic al lui Parthenope, o fată născută în apa napoletană.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells