Edward Berger

  • Conclav: când scufiţa roşie este de fapt lupul cel rău

    23.11.2024 Articol Conclav: când scufiţa roşie este de fapt lupul cel rău Cine ar fi crezut: unul dintre cele mai bune thrillere din ultimii ani este unul cu zeci de sexagenari în rochie care se agită prin cadru. Conclav este la fel de departe de un film Misiune imposibilă ca un documentar National Geographic de un film Marvel, şi cu toate acestea reuşeşte să creeze o tensiune acaparatoare, dar şi să discute relevant despre democraţie, puterea votului şi vocaţie. Filmul are o deosebită relevanţă şi din prisma faptului că România este străbătută săptămânile ce urmează de un scrutin în rafală, această coloană vertebrală a democraţiei ce şlefuieşte, literal, definitiv şi imediat, viitorul. Acţiunea din Conclav are loc în zilele noastre, când Papa îşi află sfârşitul în urma unui atac de cord, lăsând fără lider 1,4 milia...
  • Cinci filme premiate de neratat, pe Netflix

    13.09.2023 Articol Cinci filme premiate de neratat, pe Netflix În librăria Netflix, poţi găsi orice fel de producție, de orice gen și din orice cultură, pentru orice gust și în orice context. Acestea acoperă o paletă bogată de povești captivante, cu numeroase filme și seriale din toate colțurile lumii și de la voci cât se poate de distincte și diverse. Astfel, dacă vrei să vezi un film de autor multipremiat și apreciat atât de critica de film, cât și de public, iată cinci titluri de neratat:  The Power of the Dog/În ghearele câinilor (2021, regia Jane Campion) În ultimul film al lui Jane Campion (care a şi primit un Oscar pentru regie), doi fraţi luptă împotriva morţii lente şi ireversibile a unei presupuse bărbăţii apuse: subiectul ideal pentru un western contemporan. Phil (Benedict Cumberbatch) e un cowboy ac...
  • Nimic nou pe frontul de vest: déjà vu-ul războiului

    21.02.2023 Articol Nimic nou pe frontul de vest: déjà vu-ul războiului Această (a treia) adaptare a celebrului roman de Erich Maria Remarque ne reîmprospătează memoria despre primul război mondial: tranșee, nămoale și cratere cât vezi cu ochii, precum și aceeași moarte sisifică. Însă primele două adaptări (din 1930 și 1979) sunt ambele produse la Hollywood, astfel că ecranizarea co-scenaristului și regizorului Edward Berger păstrează pentru prima dată povestea lui Remarque în spațiul cultural din care provine. Știm de la Das Boot încoace că în filmele despre cele două războaie mondiale, perspectiva nemțească e una privilegiată, un contrapunct la stereotipizarea hollywoodiană a subumanității germanilor. Iar aici se pune accentul tocmai pe contrastul dintre umanismul camaraderiei și inumanitatea războiului. Altfel, fie că ...
jinglebells