rothmans pe 14 Februarie 2015 20:58
felicitari pt ursul de argint...dar de ce banii pt acest film au venit mai mult din cehia.....oricum bravo pt acest regizor exceptional..bv radu jude
10 6
Iulidesprefilme pe 15 Februarie 2015 14:35
Nu poţi să nu te bucuri pentru acest succes al filmului românesc: Ursul de argint obţinut la un festival prestigios...Aferim, adică...bravo !
18 9
dox_danny pe 21 Februarie 2015 01:06
felicitari pt premiu ursul de argint dar as vrea sa stiu cand postati filmul ???
0 12
Zarsene pe 14 martie 2015 23:11
Și, premiul pentru cel mai amuzant comentariu...
defav pe 14 februarie 2016 18:55
Inca unul care crede ca asta-i site de filme online ....
ilcappo pe 21 Februarie 2015 17:54
romanesc....
de ce mi-as pierde vremea sa vad un film b&w si romanesc pe deasupra, in stilu' bine cunoscut al filmelor postdecembriste, adica cu o abundenta de grosolanii, prostie balcanica si/sau manelism!??
4 38
lanca pe 21 februarie 2015 20:23
Nu cred ca e vorba de grosolanie sau ,,manelism"(!?),din moment ce a fost realizat de un regizor f subtil si cu idei inovatoare,a fost premiat la Berlin si atinge o tema interesanta(din cate stiu eu) cea a unei intamplari in lumea romaneasca de inceput de sec 19, o lume care ne place sau nu ne place dar poate fi caracterizata ,in multe privinte, ca o lume de Ev Mediu Tarziu, ca sa nu zic...intarziat.Restul mai vorbim dupa ce vedem filmul.Oricum,de abia astept! Aferim, adica ,,Asa sa fie !(de bine),Cu tot respectul.
Mr.Halloween pe 27 mai 2015 19:33
ilcappo, nici n-ai vazut filmul si i-ai dat nota 1?In primul rand ai zis "de ce mi-as pierde vremea sa vad un film....".Asta inseamna ca nu l-ai vazut.
stochitamarius pe 02 Martie 2015 17:22
E o porcarie.dc as lauda acest film doar pt faptul ca e romanesc?am urmarit 20-25min din el si e oribil.aceleasi povesti tampite tipic romanesti.cum sa luati oscarul cu asa ceva?oscarul este totul in film..restul can can.cu asa "ceva"nici o sansa
6 28
ilcappo pe 4 martie 2015 16:21
De acord! :) Sint multi lobotomizati sau, sa nu fiu rau, cu ochelari de cal p-aici! Asta nu inseamna ca nu le respect opinia, desi uneori ma deranjeaza sa fiu sincer :)) ! Doar nu sintem toti la fel! :)
cosmin742000 pe 15 martie 2015 21:17
Bine ca a luat 12 years a slave oscarul :))))))))))))))))))))))))))Nu mai pot de ras.
PetrePaduraru pe 11 Martie 2015 20:18
la Timisoara l-au programat numai seara si in cea mai mica sala din cinematograf... astepti atata timp sa vezi un film bun si la final esti dezamagit. mai bine astept 2-3 ani pana apare la tv. poate mai putin pe HBO.
1 1
ClaudiusM pe 19 martie 2015 20:09
Mai degraba 2-3 luni. Tin minte filme romanresti care inca erau in cinematografe, cand le dadea HBO.
Bogdann13 pe 13 Martie 2015 14:45
Să mergeți să vedeți Aferim! pentru că merită.
Am scris și eu despre el, aici: http://bogdan-cinefil.blogspot.ro/2015/03/aferim-jocul-cu-trecutul.html :P

5 2
mihaiule pe 13 Martie 2015 16:02
Opierdere de timp
Iar un film de cacao...vo mare porcarie...pacat de timpul pierdut!
8 27
Mr.Halloween pe 27 mai 2015 19:31
Esti frustrat, nu?
sorin86 pe 6 iulie 2017 11:28
Asta e vorba pițipoancei de Internet, care crede că „frustrat” e insulta supremă :)
RazvanLupescu pe 13 Martie 2015 22:37
Foarte bun! Se poate si la noi...Bravo!
Un film pur romanesc exceptional, autentic. Radu Jude ne demonstreaza ca se poate si la noi... si ca merita cu prisosinta Ursul de argint. Cu siguranta exista multi -hateri- care vor spune ca... Ma abtin.
19 12
tatucu_alin pe 30 martie 2015 11:28
Corect!
radu.baltasiu pe 14 Martie 2015 11:39
încă un film pe seama noastră, nu pentru noi
Filmul are remarci grobiene, pe care nici în versurile celor de la Ombladon nu le găsim. Toată „acțiunea”, dacă este vreuna, se desfășoară pe fundalul unor cruci-troițe. În plină epocă a iobăgiei, nu există decât suferința romilor (țiganilor), problema țărănească fiind absolut pasager prezentă. În momentul în care fiul zapciului încearcă să mânuiască spada, ca simbol al bărbăției într-o epocă istorică războinică, scena devine ridicolă. Contextul luptelor ruso-austro-turce, care au devastat Țara Românească este vag afirmat de vreo două ori, ca și când nu ar avea nici un fel de conținut. Boierii sunt retardați, ca și când rafinamentul culelor și al așezămintelor fanariote și boierești, din nou, nu ar fi existat. Hanurile sunt un fel de antilocuri, iar muzica de context un mare moment ratat (filmul face o singură trimitere muzicală… citeşte
20 21
ilinca_harnut pe 15 martie 2015 16:11
si cum ar arata un film "pentru noi"? sunt curioasa
Dobrogeanu pe 7 februarie 2024 01:46
Subscriu, E un film făcut la comandă și premiat la comandă, Spiritul fimului este contrazis de literatura vremii, DAR CINE MAI CITESTE AZI O CARTE ? Probabil va urma un film cu o dragoste modernă între doua boiaroaice românce ți care-și bagă în venă pentru a demonstra ce popor lipsit de virtuți suntem..
alextarau pe 14 Martie 2015 16:05
Filmele românești, pe drumul cel bun
aferim ! int. 1. (în sens bun) bravo ! prea bine! aferim ! frate Ghemiș, bine făcuși că veniși ! POP.; 2. (ironic) pentru fapte sau vorbe cari merită dezaprobare: ei, aferim, fătu meu !… primește blagoslovenia mea AL. ║ n. bravo, în sens de aprobare: dascălul doborît sub grindina laudelor și a aferimelor NEGR. [Turc. AFERIM].

Costandin, un zapciu din secolul 19, primeşte sarcina de a urmări şi prinde un sclav rom fugit de la curtea unui boier. Acesta este cu atât mai hotărât să prindă şi să-l pedepsească pe sclavul pe nume Carfin cu cât bănuieşte că soţia sa a avut o aventură cu el. Costandin va porni în urmărirea lui Carfin împreună cu fiul său adolescent Ion şi aghiotantul său Ghiţă.
Din cauza regimului comunist, noi, românii, nu ne putem lăuda cu prea multe filme mai vechi de 1990. Desigur, nu ma refer la faptul că toate… citeşte

19 9
eduard_stratan pe 16 august 2016 00:31
Poate premiul Ploscar, nu Oscar! ( La sfarsit, pe patul de spital, cand ajungi sa iti faci nevoile in plosca, ai castigat premiul Ploscar!)
anonim1983 pe 14 Martie 2015 22:01
foarte bun. te captiveaza. isi merita premiul. vi-l recomand cu mare caldura
8 7
teodora_simeria pe 21 martie 2015 23:22
Foarte multa vulgaritate ! Dialogul primordial .
anonim1983 pe 2 aprilie 2015 08:55
da, l-am vazut
cosmin742000 pe 15 Martie 2015 21:24
Un film (era sa zic romanesc ) foarte bun .Exceptional jucat si mai ales regizat , cu mult umor , foarte simplu ,
3 lucruri m-au deranjat : sonorizarea in primul rand , foarte proasta ; apoi lipsa titrariii la replicile in turca si rromanes si nu ca m-a deranjat , dar chiar nu am vazut rostul filmarii alb-negru.In rest numai de bine.

9 7
Mr.Halloween pe 27 mai 2015 19:30
Filmul e romanesc, scrie pe Wikipedia.Sau erai ironic?
eduard_stratan pe 4 martie 2023 19:19
Cosmine ce bine că te-au blocat pe acest site! Apoi în 2018 te-ai întrupat în blackmore si ai mai bântuit site-ul
AliceT pe 16 Martie 2015 18:24
Eu mi-as dori sa imi spuna cineva ce au inteles cei care l-au premiat. Si aici ma refer la limbaj. La expresii carora doar noi le intelegem sensul. Nu pot sa spun ca nu mi-a placut. Mi-au placut costumele, muzica, atmosfera autentica. Insa nu ma pot impaca cu limbajul vulgar. Eu cred ca putem face filme bune si fara .......
5 11
teodora_simeria pe 21 martie 2015 23:25
Si eu am spus acelasi lucru.Pai ce filme istorice a facut Nicolaecu !!!!!!!!!
Crynick pe 22 martie 2015 20:20
teodora,ai uitat sa specifici ca sunt proaste si propagandiste filmele lui nicolaescu...sper ca la asta te-ai referit
spaceboy pe 18 Martie 2015 10:32
Actori mediocri, poveste submediocra..
Actori care se grabesc sa-si spuna replicile, poveste slaba, fir epic slab in prima parte cel putin, injuraturi gratuite, exagerari.. Dar deh, un film despre minoritati are din start un boost in ochii tuturor.. Dezamagitor..
3 15
Pantaleon pe 1 noiembrie 2015 17:44
Actori care se grabesc sa-si spuna replicile sunt în filmele lui Sergiu Nicolaescu sau în Balanța lui Pintilie, prietene. Aici dialogurile sunt foarte umane, foarte realiste, arhaice. Filmul creionează fidel o epocă, dar.... părerile trebuie să fie împărțite, nu ? așa e normal.
giulestina23 pe 18 Martie 2015 12:27
Un adevărat festin al comicului de limbaj. Aferim, "Aferim!".
Mai rar vezi filme care liază, într-un mod atât de natural, comedia cu drama. Trendul ascendent urmat de cinematografia românească cu siguranţă nu este urmat şi de publicul băştinaş, care consumă tot mai mult din mirajul hollywoodian. "Aferim!" nu se vrea a fi, aşa cum spunea cineva, un manual de istorie -> deci nejustificată nemulţumirea legată de amintirea, sau nu, a evenimentelor importante petrecute în acea perioadă. Să nu mai zic de căutarea răspunsului la întrebarea "de ce este alb negru?" sau "de ce nu sunt traduse dialogurile cu paşa?". Să urmezi vântul schimbării este extrem de uşor. În schimb să dai timpul înapoi în artă, este usturător de greu. "Aferim!" te bagă fără să-ţi dai seama, în mijlocul acţiunii (petrecută în 1835) ~ca să răspund la prima întrebare~, şi te pune-n pielea lu' Carfin (care, împuşcat în cur, stă totuşi… citeşte
15 5
FlorinMovieFreak pe 19 Martie 2015 11:32
Nu stim sa apreciem valorile
Vad pe aici multe comentarii despre forma in care este filmat si anume alb/negru, de ce? cand alb/negrul are o savoare si un farmec incontestabil, este ca o carte iar tu "colorezi" actiunea. Vezi The Artist, AngelA,12 Angry Men, Psycho, PI, s.a.m.d. Daca ar fi fost color poate ca nu l-as fi indragit la fel de mult. Filmul inainte de o satira este o fabula cu pilde, cel putin asa am inteles eu.

Mergeti si vedeti-l, nu veti regreta!

Nota 8/10

7 3
cosmin742000 pe 15 octombrie 2015 21:33
are savoare alb-negru , dar nu pt orice film , aici chiar nu am vazut rostul : mai ales ca erau si niste peisaje f frumoase in culori.The Artist a avut motiv , la fel si Angel A , pe vremea lui 12 angry men si psycho inca nu toate filmele se faceau in culori.Am inteles de asemenea la Morometii dc a fost alb-negru , dar la Aferim! chiar nu vad rostul.Nu e un film de arta , cu toate ca asta nu e un criteriu ,
diana_duca pe 27 Martie 2015 17:35
Isi merita ursul, ar merita si-un ras
Sunt fana a filmelor romanesti si nu din nationalism. Dar mi se pare aproape imposibil sa nu empatizezi cu insight-uri preluate din propria cultura, din propriile clisee. Si-n film, sunt cacalau. De la preotul burtos, barosan cu sutana, pana la miserupismul egoist al zapciului, mostenit din tata-n fiu. Si cred ca un alt lucru bun la filmele romanesti sunt spectatorii. Care-s mai triati decat la filme mainstream si deci plescaie mai putin floricelele si nachosul. Am scris si eu despre film, si urmatorul pe lista e "De ce eu": http://www.dianaduca.ro/aferim-intoarcerea-la-filmul-romanesc/
1 1
Octaz pe 05 Aprilie 2015 21:41
Silver Bear? Mi se pare o performanta remarcabila pentru noi! Nu stiu ce au vazut strainii la acest film, dar eu personal, ca roman, am fost destul de entuziasmat de ideea de a urmari viata romanilor din secolul 19! Am vazut obiceiuri, traditii, expresii , gandire, stil de viata, oameni care traiau in 1836, niste lucruri extrem de interesante, nu mai vorbesc de conotatiile si aluziile la celebrii scriitori ai literaturii noastre si la oprerele lor! Absolut briliant, un film intr'adevar bun de recomandat! .
3 1
Sorinreddog76 pe 19 Aprilie 2015 16:46
Un film de exceptie pe care il recomand cunoscatorilor de film romanesc si nu numai!
3 0
edinaa pe 04 Mai 2015 21:16
Un film exceptional care merita vazut. E unul din cele mai bune filme pe care le-am vazut vreodata in viata.
3 0
Mr.Halloween pe 27 Mai 2015 19:27
Abia astept sa-l vad.
Ma bucur ca acest film a reusit sa impresioneze, cred ca este un pas urias in cinematografia romaneasca.
1 2
ilcappo pe 30 mai 2015 20:56
Wasted time, peal Did you know what I mean? Even if I didint saw the "movie", I can say again and again and again : ITS A BULLSHIT! Capisci? ;)
Mr.Halloween pe 7 iulie 2015 15:02
Si de ce nu mi-ai dat dislike la comentariu?
Pe Ape Tulburi pe 02 Iunie 2015 15:51
Aferim! (2015)
După lungi încercări în care părea că nu am deloc o chimie bună cu “Aferim!”, a reuşit şi subsemnatul imposibilul de a-l vedea. Cum a fost şi ce impresii mi-a lăsat, aflaţi în rândurile care urmează. (sursă foto)    “Aferim!”… citeşte
0 1
alex43497 pe 02 Iunie 2015 22:29
suntem in 2015 si inca mai filmam in alb negru?chiar ca suntem inapoiati.
2 14
Pantaleon pe 1 noiembrie 2015 17:41
Mai citește și tu pe aici, poate o să înțelegi de ce s-a filmat așa.
Tim22 pe 30 Iulie 2015 17:46
Ar trebui sa le fie rusine tuturor celor care au contribuit la realizarea acestei porcarii de film.
2 6
Pantaleon pe 1 noiembrie 2015 17:41
Îți garantez că sunt extrem de mândri de realizarea lor și au toate motivele. Acesta este un film extrem de bine făcut, iar faptul că nu și-a plăcut ție nu-i diminuează cu nimic din valoare.
lili22 pe 27 Septembrie 2015 22:02
nu stiu ce sa spun
Destul de bun, bine realizat , interpretarea foarte buna;.nu stiu de ce se termina cu replica finala din Unchiul Vania, pe parcurs mai apare o replica din aceeasi piesa, dar cum numele lui Cehov apare pe generic ca sursa de inspiratie , nu i se poate reprosa nimic.
0 2
EUGEN.VIDEO pe 28 Septembrie 2015 19:29
hm...
Nu l-am vazut... ma uit putin ... vad ca e alb negru si sonorizare proasta... Morometii 1988, CARE E FILM! ...nu jucarii din astea , i-am scazut nota ca e alb negru (nu o sa inteleg asta). Vad aici numai ''cinefili'' ( daca era color nu mi-ar fi placut...va intrebati de ce e alb negru... film care are remarci grobiene...un film care liaza...) Care liaza?? Vad , nota 9 , nota 10 , nota 12...E clar. Undeva in Palilula se intoarce. Zic pas, nu ma mai uit.
3 4
Crynick pe 13 octombrie 2015 13:46
are sonorizare foarte buna. esti foarte incoerent.cred ca trebuie sa faci o vizita la un specialist
EUGEN.VIDEO pe 14 octombrie 2015 12:46
Pai eu nu sunt manelist ca tine ma.Daca te intreb cine a scris coloana sonora la filmele pe care le-ai dat tu 9 sau 10 esti poet... Diferenta dintre noi doi e ca eu vad si filmele proaste care iti plac tie si am vazut si alte filme de care tu habar nu ai. Si nu este doar o parere. E un fapt. Am vazut ce gusturi ai, dar ba baiatule , daca tu esti limitat , altii nu sunt.Nu te mai lua tu de toti pe aici care au o opinie vis a vis de filmul romanesc actualsi care nu iti convine tie...Desi filmul romanesc nu se limiteaza la prostia de Politist adjectiv sau idiotenia de Lover boy.Filmul romanesc inseamna altceva.Ceva ce tu nu o sa stii niciodata. Hai ca deja am pierdut mult timp cu tine.
kapecoo pe 30 Septembrie 2015 19:10
Am observat in film fluiericiul de la clejani (Gheorghe Fălcaru). Filmul asta chiar a fost facut foarte bine..
3 0
pisicuta1 pe 12 Octombrie 2015 13:50
un film bun
reda cit de cit situatia epocii respective!merita vazut!

0 2
xerses pe 14 Octombrie 2015 15:41
Cand se cauta sa fii socat, acesta este inca unul din exemplele de filme de impact....
0 2