Articole High Heels and Low Lifes

(2001)

Toc înalt și minte brici

De la taioare la tocuri cui

Costumele sunt întotdeauna esentiale cînd filmul are douã eroine pline de viatã. Personajul lui Shannon de la începutul filmului, cu capul pe umeri si fire conservatoare, este redat prin taioare simple, culori calde si clare. Creatoarea costumelor, Jany Temime, explicã: “ Hainele lui Shannon sunt create exact pentru atitudinea ei gen “nu mã lua pe mine cu din-astea”. Este cineva care pune pret pe înfãtisare. Am luat calitãtile unei asistente medicale – fortã, organizare, curãtenie si le-am transferat în hainele pe care le poartã.”

Uniforma de asistentã medicalã a lui Shannon a fost creatã special pentru film de cãtre Vivienne Westwood, dupã cum povesteste Temime: “A fost fãcutã la fel ca o rochie de haute-couture. Minnie a avut douã sedinte de probã pentru a ne asigura cã i se potrivesc perfect. Trebuia sã fie foarte sexy, dar într-un fel foarte subtil.”

Frances, în schimb, insuflã încredere. “Frances este exact opusul lui Shannon. Este extrovertitã, se îmbracã pentru a lãsa o impresie puternicã celorlalti. Am vrut sã dau impresia cã garderoba ei este cu adevãrat eclecticã, chiar anarhistã, un amestec de rural cu sicul citadin, de boem cu atitudine rock…”

Departamentul de creatie a costumelor a avut mult de lucru cu mesajele subliminale pe care contrastul dintre cele douã fete si evolutia lor pe parcursul filmului trebuia sã le ofere. “Hainele sunt extrem de importante în TOC ÎNALT SI MINTE BRICI: reflectã sentimentele fetelor mult mai mult decât dacã ar fi fost vorba de doi actori bãrbati”, spune Temime.

“Transformarea continuã a înfãtisãrii lor aratã aventura emotionalã prin care aceste douã tinere trec pe parcursul filmului. Shannon se simte din ce în ce mai puternicã, iar hainele se adapteazã acestei stãri. Pânã la sfârsit, ajunge sã poarte haine cu croieli mai sexy si culori mai îndrãznete, cãci se simte mult mai sigurã pe sine. Si-a dovedit sie însesi cã e puternicã. Frances se schimbã mai putin, dar spre final si hainele ei sunt mai putin stridente, cãci nu mai are nevoie sã-si dovedeascã nimic. La sfârsit amândouã seamãnã mai mult, cãci amândouã se simt mult mai în largul lor în propria piele. Pentru aceste fete, reusita personalã conteazã mult mai mult în opinia mea decât banii.”

Aceastã tranzitie se remarcã si în ceea ce priveste machiajul si coafurile protagonistelor. Artistul de machiaj si coafuri Paul Gooch explicã: “De îndatã ce Shannon devine mai agresivã, pãrul ei este mai zburlit si machiajul e mai strident. Înfãtisarea lui Frances e mai fermã, cu exceptia ultimei scene în care i-am fãcut un machiaj complet, ca sã arãtãm cã a cheltuit niste bani pentru înfrumusetare!”.

Minnie Driver are binecunoscutul ei pãr cîrliontat si bogat, în timp ce lui Mary McCormack i s-a fãcut o coafurã cu bucle blonde. Gooch spune: “Ca si cu costumele, am vrut sã creãm un contrast între cele douã personaje: pãrul lui Shannon este ordonat, iar lui Frances, haotic.”
Trusa de cosmetice a lui Shannon De la Hoxton la Hackney
jinglebells