Păreri Katyn

(2007)

Pădurea Katyn

Ordonează după
frumusik10 pe 03 Ianuarie 2010 16:44
este un film foarte bun dar cred ca pe uni nici nu ii intereseaza
16 6
joerulz pe 21 Iunie 2009 23:51
f bun
este un film de oscar .releva clar istoria ,in deosebi istoria polonezilor.sfarsitul este cutremurator lasandu ti un gust amar !
14 4
portofel pe 1 ianuarie 2010 20:31
ai dreptate aceeasi parere ca si mine,mi a venit rau la sfarsit si am ramas cu gandul la actiunea filmului mult timp.
Ipu pe 22 Octombrie 2009 18:22
Demers macabru
La 80 de ani, maestrul Wajda ecranizeaza nici mai mult, nici mai putin decat moartea propriului tata! Caci parintele cineastului, ofiter de cavalerie in armata poloneza, a fost una dintre miile de victime ale "masacrului de la Katyn". Este interesant de stiut cand exact a aflat Wajda nationalitatea criminalilor si implicit daca nu cumva in anii in care el regiza filme antinaziste nu era cumva convins ca-si razbuna parintele. In orice caz, filmul de fata a reprezentat pentru cineastul polonez o veritabila datorie de onoare fata de familie, dar si fata de propria constiinta.
Scena care, personal, m-a impresionat cel mai mult, dovedindu-mi pe de o parte faptul ca Andrej Wajda a inteles exact ceea ce trebuia din povestea hecatombei din 1940 si pe de alta parte ca el poate privi, la varsta senectutei, cu un ochi senin masacrul care l-a lasat orfan, scena aceia revelatoare este cea in… citeşte

13 2
ILaura pe 12 Aprilie 2010 13:19
Katyn - sau adevarul in istorie -
Am vazut filmul aseara. Despre Katyn au fost facute si filme documentare, deci episodul in sine, cu marca lui adevarata, imi era cunoscut. Despre film insa pot spune ca mi-a placut indeosebi franchetea cu care a fost facut, lipsa infloriturilor filmice, simplitatea punerii in pagina a unei tragedii de asemenea proportie, marcata, in plus, de mistificarea sa ulterioara.
Caractere dramatice, drepte, specifice polonezilor.

9 1
sebyelton pe 29 ianuarie 2012 20:55
Daca e sa il categorisim doar ca film istoric, ceea ce apreciezi tu, faranchetea si simplitatea, chiar sunt puncte forte. Insa ca filmul sa fi avut priza mai mare la public pe plan mondial, parerea mea este ca erau necesare mici artificii. Ar fi devenit un film mai cunoscut publicului, mai difuzat in cinematografe si cu incasari mai mari. Are 15 mil dolari incasari la 4 mil investite. Ca sa va faceti o idee ce inseamna bussines cinematografic, dau ca exemplu filmul Avatar cu 4 miliarde de dolari incasari... Insa cu siguranta nu asta a fost telul regizorului. El a urmarit doar aratarea adevarului istoric si drama natiunii sale, nu povesti comerciale!
RomaniaMare pe 05 Aprilie 2010 00:50
Un film foarte bun,ce ne prezinta ororile comise de sovietici in padurea de la Katyn.
9 1
Baroni pe 14 Aprilie 2010 11:12
Katyn
Aproximativ 250.000 de soldaţi polonezi au devenit prizonieri de război după invadarea şi ocuparea Poloniei de către Germania nazistă şi Uniunea Sovietică în septembrie 1939 ca urmare a înţelegerilor Pactului Molotov-Ribbentrop şi a anexelor lui secrete. Între 3 aprilie şi 9 mai 1940, (cu o pauză de 1 mai!), cei aproximativ 22.000 de prizonieri de război şi alţi arestaţi au fost asasinaţi: 15.570 în cele trei lagăre menţionate mai sus şi aproximativ 7.000 de prizonieri din regiunile vestice ale Ucrainei şi Belarusului. Printre cei ucişi la Katyń s-au numărat un amiral, doi generali, 24 colonei, 79 locotent-colonei, 258 maiori, 654 căpitani, 17 căpitani de marină, 3.420 subofiţeri, câţiva preoţi militari, trei moşieri, un prinţ, 43 de oficialităţi, 85 de cetăţeni privaţi şi 131 de refugiaţi. Printre asasinaţi s-au aflat 20 de profesori… citeşte
8 3
Lukandee pe 14 Aprilie 2010 19:06
Un film admirabil. Si arata ca polonezii sunt intr-adevar un popor cu istorie, cu traditie si cu o demnitate de nestramutat. Si sa nu uitam de chestia ca cei care vor fi la putere, mereu vor avea ceva cel putin straniu de ascuns. A fost dureros sa ma uit la film, efectul de catharsis m-a coplesit total, iar scena cea mai intensa este fara indoiala cea in care personajele principale si alti ofieri, sunt in fata plutonului de executie si fiecare spune cat apuca, ultimele cuvinte, cate un vers din "Tatal nostru".
Genial filmul.
I-am dat totusi noua, pentru ca are cateva scapari, detalii tehnice.
Dar repet, nu merita ratat filmul asta. Mai ales ca nu e facut de americani. :)

7 1
portofel pe 01 Ianuarie 2010 20:36
exact ce ma pasioneaza ,un film bine facut,desi fiind polonez nu cred ca atrage publicul pe cat ar merita,dar au de pierdut cei carel-l evita
7 3
frumusik10 pe 3 ianuarie 2010 16:45
ai dreptate
incaderelibera pe 13 aprilie 2010 20:50
Sa nu-mi zici ca si filmul asta l-ai vazut. Nu-mi vine sa cred ca mi-ai suflat filmul. Felicitari! :)
cezarika21 pe 23 Octombrie 2014 08:34
O reparaţie istorică târzie şi un apel la neuitare
A fost o vreme când nemţii şi ruşii au fost prieteni. A fost o vreme când tiranii Hitler şi Stalin au conspirat cu lăcomie să împartă Europa între statele lor, dorind să creeze adevărate imperii ale răului. Invadarea Poloniei în septembrie 1939 de către ambele state nu a fost întâmplătoare, ci rezultatul unui plan diabolic cunoscut astăzi ca Pactul Ribbentrop-Molotov, după numele principalelor două slugi ale celor doi tirani, ale căror semnături puse pe o foaie de hârtie la 23 august 1939 au transformat Europa într-o baie de sânge. Lăcomia tot mai mare a tiranilor a intrat ulterior în conflict după ce armatele lor s-au întâlnit pe teritoriul Poloniei, fiecare dintre ele încercând să depăşească aliniamentul anterior convenit. Europa devenise brusc prea mică pentru amândouă imperiile.

În baza dictonului că "nimeni nu-i cere socoteală… citeşte

6 1
sabinalin pe 19 Ianuarie 2012 17:01
Crime impotriva umanitatii
"Trebuie sa rezistam. Nu se poate ca Anglia si Franta sa nu ne ajute". Cam asa i-au asteptat si bunicii nostri pe americani. I-au asteptat pana cand elita romaneasca fie a trecut granitele(in mica proportie), fie a fost macelarita in penitenciare. Sta marturie "Jurnalul fericirii" scris de Nicolae Steinhardt, sta marturie Petre Tutea, cel care si-a iubit poporul cu disperare chiar si in momente de suferinta crunta. Marele regizor polonez Andrzej Wajda isi face datoria fata de incercatul sau popor si, aflat spre finalul vietii si al unei cariere cinematografice deosebite, ecranizeaza o rana vie, una dintre cele mai dureroase pagini de istorie ale celui de-al doilea razboi mondial. La noi demersul recuperatoriu merge mult mai greu din cauza de flexibilitate excesiva a coloanei vertebrale, e drept ca in ultimul timp ceva se misca... Dan Puric vorbeste de cate ori are ocazia de necesitatea… citeşte
6 3
mitologicul pe 16 Aprilie 2010 12:18
Poate parea oportunist sa scriu despre acest film, tocmai acum cand o noua tragedie loveste poporul polonez. Dar nu ma pot opri. Katyn este un loc blestemat pentru polonezi, s-au scurs 70 de ani, dar ranile nu s-au inchis. Filmul se vrea o prezentare cat mai exacta a evenimentelor din 1940, vazuta prin ochii a 4 familii poloneze. Fara veleitati artistice deosebite, chiar daca regia e semnata de Andrzej Wajda (una din figurile reprezentative ale cinematografiei mondiale), filmul impresioneaza prin descrierea amanuntita a masacrului:
Între 3 aprilie şi 9 mai 1940, (cu o pauză de 1 mai!), cei aproximativ 22.000 de prizonieri de război şi alţi arestaţi au fost asasinaţi: 15.570 în cele trei lagăre menţionate mai sus şi aproximativ 7.000 de prizonieri din regiunile vestice ale Ucrainei şi Belarusului. Printre cei ucişi la Katyń s-au numărat un amiral, doi generali, 24… citeşte

3 3
Manusa pe 26 Octombrie 2011 18:01
Un film extraordinar care relateaza evenimente incredibile petrecute in Cel de-al doilea Razboi Mondial. Este un film care arata faptul ca nu doar nemtii au fost criminal ci si rusii. Prin acest film am aflat un lucru deosebit pe care nu il stial pana acum.....ce este padurea Katyn si ce a fost acolo. Un film ce merita vazut.
2 3
alex_il_fenomeno pe 14 Octombrie 2011 16:07
un film extraordinar de tulburator ! la inceput parea un film tipic productiilor europene , cu o actiune latenta , si o poveste ce punea accent pe conturarea personajelor si a starilor acestora . dar desfasurarea este extrem de dramatica , fiind printre putinele filme in care se ilustreaza cu lux de amanunte cum au facut nemtii acele morminte pline de cadavre de soldati polonezi . sfarsitul filmului m-a urmarit mult timp de la vizionare , intrucat este pe atat de dramatic pe cat de neasteptat .
2 3
claudiu-daniel-lugoj pe 14 Aprilie 2010 10:54
claudiu-daniel-lugoj
Este un film foarte bun,care reflecta drama unei natiuni poloneze.Sunt reprezentate datele exacte ale masacrului facut de sovietici in padurea de la katyn.Acum in zilele noastre si aeronava prezitentiala a poloniei cu elita tari sa prabusit tot acolo,oare va putea trece poporul polon dupa toate astea?eu sper din tot sufletul sa treaca.Se pare ca destinul cu toate ca nu prea cred in el a facut ca poporul polon sa nu uite toate ce sau intimplat si sa nu ierte natiunea rusa pentru ororile facute.Una peste alta este un film foarte bun ce merita sa il vedeti.
2 5
user-5f0a1b3cad3d5 pe 02 August 2020 12:51
Filmul e superb! Vad ca e un derbedeu, unul Cosmin ,care isi permite ,auziti dumneavoastra,sa conteste masacrul facut de sovietici! Tipul e o trambita Sputnik,o jigodie bolsevica! Urmariti-i comentariile ,toate filmele americane sunt mizerii,in schimb cele de propaganda .sovietice sau romanesti sunt opere de arta! Mars mai cacareaza bolsevica! Caca-m-as in neamul tau de propagandist infect! Mai tataie ,vezi ca-ti cad rublele din buzunar! Sictir!
1 0
awligi pe 30 iulie 2022 22:08
Bravo. Nu mai scapam de jigodiile comuniste.
mosu332 pe 08 Februarie 2013 20:28
Tulburator, simplu, dar un film remarcabil. Te pune pe ganduri... si sincer ( nu ma intelegeti gresit ) cand se faceau filme despre crimele si ororile celui de-al doilea razboi.... deobicei era vorba de evrei, multi uita ca O LUME INTREAGA a suferit ( cel putin 50 de milioane de morti ) nu doar cei 6 milioane de evrei...
1 1
cosmin742000 pe 30 Aprilie 2017 00:01
Cred ca este cel mai insultator la inteligenta film polonez facut vreodata.In primul rand , rusii nu stiu de ce au recunoscut abia in 90 ca ei au fost autorii masacrului (daca a existat vreun mascru , pt ca eu am mari indoieli ) de la Katyn .In film ni se arata cum nemtii aveau imagini in 1939 de la " masacrul " produs in 1940.Apoi ni se arata in 1943 o Polonie ocupata de Armata rosie desi in Iarna , lui 1943 s-a intors soarta razboiului la Stalingrad , deci nu aveau cum sa fie rusi in Polonia atunci.Rusii au eliberat Polonia de sub ocupatia fascista in decembrie 1944.Si in loc ca poporul polonez sa le fie recunoscator , pt ca daca nu erau rusii si acum eram sub nazisti , ca pe baza americanilor , englezilor si francezilor nicio nadejde , se gastete domnul Wajda care pana in 89 ii pupa in fund pe rusi sa faca acest film plin de minciuni sa nu uitam Popiól i diament din 58 s.a
1 2
Kun pe 15 Aprilie 2010 19:27
katyn
Toata stima pentru poporul polonez si pentru cei care au realizat filmul.
1 2
user-66392a3980ead pe 13 Iunie 2024 16:10
Germania = Nazism, Satanism, Sataniști, Sataniste, Criminali De Război, Criminale De Război, Crime Împotriva Umanității, Bordeluri, Pentru Că" Germanii Au Vrut Să Fie Doar Ei Pe Planeta Asta Pământ [Terra], Adică Să Nu Mai Existe Alte Nații De Oameni, Și Alte Țări, De-asta A Trebuit Să Fie Opriți.
Germanii Au Avut Ură Și Răutate Pe Israelieni:

https://youtu.be/GVnCfgl0PpU?si=5_b50eTEuWh_tZEU
Israel ???????? Este Mai Puternic Militar În Ziua De Azi, În Comparație Cu Germania ????????, În Primul Rând Germania ???????? Nu Are Bombă Atomică Și Nucleară, Dar Israel ???????? Are:

https://youtu.be/1sGrt-a6cIs?si=umwgi8sYodDdR3eH

Mai Mult De Atât, Germania ???????? Este O Țară De Drogați, Drogate, Droguri, Bordeluri, Spre Exemplu:

https://youtu.be/b0qctR-g5ao?si=4YnUgj4v8ghOZjsZ

citeşte

0 0
awligi pe 30 Iulie 2022 22:04
Stalin ""inocentul""
Chiar azi 30 iulie 2022 am vazut la Teleenciclopedia primul episod dintr-o serie Katyn. Stalian, la inceput de razboi, cand nu era pe cai asa de mari a primit la presiunea lui Churchil (de care in acel moment avea mare nevoie) pe primul ministu al guvernului polonez din exil la Londra. Cand ministul polonez i-a dat lui Stalin o lista cu ofiteri polonezi disparuti, acesta a luat-o si rasfoit-o cu mare surpridere, cand chiar el i-i condamnase la moarte. CRIMINALUL STALIN. JOS COMUNISMUL !!!
0 0
ady.230875 pe 28 Noiembrie 2020 11:20
Precizez încă de la început pentru toate capetele pătrate: nu contest faptele istorice, contest cifrele..... Deci, se dă una bucată ofițer care are în subordine cel puțin 4 subofițeri. Un subofițer are în subordinea sa alți 50 de militari. Întrebare pentru găgăuți: ce total avem aici??? La acea dată, ce armată avea Polonia și ce populație???
0 0
blackmore pe 10 Mai 2019 22:16
O mizerie despre ura traditionala si irationala a polonezilor fata de rusi.Cik in masacrul de la Katyn ar fi fost omorati 22000 de ofiteri polonezi , Armata poloneza avand 70000 de persoane ceea ce inseamna1 ofiter la 1 soldan si la un subofiter, daca rusii i-ar fiomorat pe toti ofiterii armatei poloneze.Alt lucru neclar asupra masacrului de la Katyn este faptul ca rusii ar fi omorat acolo 9000 de ofiteri polonezi luati ca prizonieri dintimpul raboiului razboiului ruso-polonez din 1920, ori rusiii nu au luat niciun prizonier atunci ei retragandu-se.Asta inseamna propaganda capitalista prostirea prostilor.
0 0
lili22 pe 25 Iulie 2015 21:09
L-am vazut la tv
Nu i s-a facut suficienta reclama , asa ca a trecut neobservata.Nu e unul din filmele poloneze mari.
0 0
ciprian34 pe 06 Noiembrie 2013 20:16
Nu credeam ca exista atata ura intre poporul polonez si cel rus.Pe cand fac si romanii un film adevarat despre cum Romania a fost silita de Hitler sa parasesca Transilvania de Nord si sa o lase hoardelor de horhysti maghiari care au facut prapad in satele romanesti . Au omorat mii de romani ,femeii si copiii…cand? Dar avem curaj??
0 0
blackmore pe 10 mai 2019 22:18
Sau pe cand un film despre mascrul de la Odssa unde armata romana a omorat 9000 de civili evrei?
balta67verde pe 15 Ianuarie 2019 11:31
Obligatoriu de vizionat
Un film excelent care ne demonstreaza ca nu s-a uitat si nu se va uita niciodata ce au facut rusii in Polonia. Un film trist care ar trebui sa fie obligatoriu pentru toti cei care iubesc si apreciaza adevarurile istorice, si nu propaganda invingatorilor sau cei care incearca sa stoarca miliarde despagubiri de la alte state.
0 1
spartacus pe 14 Ianuarie 2019 12:33
Am revazut azi acest film: reactia si sentimentele mele au fost aceleasi ca atunci cand l-am vazut prima data, adica am ramas impresionat de sacrificiul facut de polonezi. Asta imi lasă un gust amar sa vad inca o data puse pe tapet dovezi clare ale NEMERNICIEI rușilor și germanilor deopotrivă, și nu pot să nu mă întreb încă o dată: de unde atâta răutate????
0 1
marinela_pohoata pe 10 Ianuarie 2019 08:48
Un film CE merita vazut si, Mai ales, cei CE vizioneaza filmul vor vedea in acest film ororile razboiului si sacrificiile poporului polonez. Cind vom vedea si la noi, romanii, in film in care SA se arate sacrificiile facute De Romani .. ororiile razboiului asupra celor din Badarabia si Bucovina. . facute De Ru si. ???? Cind??? Mai avem patrioti in Tara...le Mai pasa cuiva De Martirii neamului Romanesc???? Nu se vede...vedem Numai capete plecate, imbogatiti peste noapte, Romani care pleaca din Tara ....politicieni De 2 Bani.....Pina cind Mai rabda Romanul...????
0 1
pisicuta1 pe 03 Aprilie 2013 12:27
un film exreaordinar ,l am vazut a doua oara si pot spune ,ca detest atrocitatile facute de rusi ,care nu au fost mai prejis de nazisti!
0 1
Narcis_1976 pe 08 Aprilie 2012 13:51
Un popor de admirat acesti Polonezi, multa lume stie doar ca au fost ocupati in 48 de ore, filmul arata o mica parte din sertfa si drama acestor polonezi .
0 1

Spune-ţi părerea despre

Pentru a scrie un review trebuie sa fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

jinglebells