Horatiu Malaele si Adrian Lustig. Un cuplu deja consacrat in lumea filmului romanesc, primul in calitate de regizor, al doilea in calitate de scenarist mai intai la ,,Nunta muta,, apoi la ,,Funeralii fericite,,. Amandoi exponenti ai genului comic. Si totusi filmul de fata este un thriller. Foarte important, este un thriller onest ceea ce e mare lucru pentru o cinematografie in care reusitele de gen sunt foarte putine. E drept ca regizorul Malaele nu se poate abtine si incearca in anumite momente sa ne faca sa credem ca filmul e mai mult decat pare la prima vedere, poate ca era mai bine ca astfel de incercari sa lipseasca, de multe poate fi acuzata cinematografia autohtona ca duce lipsa numai de pretiozitate nu. Asa cum era de asteptat partiturile actoricesti sun generoase, cu deosebire cele ale celor care duc la indeplinire rolurile principale, anume Istvan Teglas, care ne-a obisnuit… citeşte
Dilimanul Mălăele o pune pe baba Mandache să vorbească porcos
Dilimanul Mălăele și-a dat cu firma-n cap de la recitarea aia „revoltată” și „revoluționară” chipurile contra corupției, unde, la un moment dat, înjură cu sete de sărbătoarea creștină a Paștilor. Din momentul acela, zbang zbang! hodoronc-tronc! tot respectul pentru el, toată admirația, toată cariera s-au făcut zob.
Și vine acum dilimanul să ne intoxice cu o porcărie de „film” plin de fumat și de expresii porcoase, ca la ultimii golani. Că se vrea modern dilimache. O arde și pe românește și pe englezește, ca un adevărat om de cultură. Ba o mai pune și pe baba Rodica Mandache să facă caca pe bot, iar ea, la vârsta ei, ar face orice curvăsăreală ca să mai prindă un rolișor.
Povestea filmului e seacă, plictisitoare, chiar tâmpită. Stilul se vrea pe alocuri suprarealist, dar nu ajunge decât la genunchiul… citeşte
Fără îndoială cel mai reușit film al domnului Mălăele. Andi Vasluianu reușește perfect personajul abject care își merită pedeapsa. Cred că Vlad Ivanov îl invidiază. Secvențele americane sunt făcute cu profesionalism. Subiectul este foarte interesant : un român fugit în STATE se întoarce acasă sub un alt nume, ca martor protejat de americani. Acasă însă dă peste fostul său călău, acum ajuns mare șef de serviciu special. Filmul nu este perfect și mai păcătuiește prin tot felul de...butaforii teatrale, procedee care țin de deformația profesională a regizorului. Orice ar zice un contestatar despre jocul Rodicăi Mandache, premiul Academiei Române decernat anul acesta, confirmă o reușită majoră. Dacă în filmele "Noului Val" mizeria morală și de altă natură, este căutată și omniprezentă, în acest film ea este perfect justificată. Domnul… citeşte
https://www.youtube.com/watch?v=VZt7J0iaUD0