Articole Stuart Little 2

(2002)

Stuart Little – Şoricelul familiei 2

Despre productie

La prima lor colaborare în calitate de producãtori, Douglas Wick si Lucy Fisher au vrut sã facã un film cu umor si suflet. Ideea realizãrii filmului Stuart Little 2 era exact ceea ce cãutau, însã stiau cã pentru a face o continuare de succes era nevoie de ceva proaspãt si nou.

Stuart Little (Stuart Little - soricelul familiei) a demonstrat cã lucrurile mãrete vin ambalate în pachete mici: filmul a fost un succes al vacantei 1999, cumulând peste 300 de milioane de dolari în întreaga lume si obtinând o nominalizare la premiul Oscar în 2000 pentru ’Cele mai bune efecte vizuale’. “Stuart Little a devenit soricelul proverbial care a fãcut carierã”, spune Rob Minkoff. “Primul film a fost o senzatie mondialã si sarcina noastrã pentru aceastã continuare a fost sã reaprindem magia datoritã cãreia Stuart a avut atât de mult succes”.

Realizatorii au avut un nou obiectiv pentru povestea acestui film. “În Stuart Little încã mai descopeream personalitatea si stilul personal al lui Stuart. Scopul nostru în Stuart Little 2 a fost sã-l implicãm pe Stuart mai mult în actiune”, spune Wick.

Scenaristul Bruce Joel Rubin (care a mai lucrat la filmul Ghost), distins cu premiul Oscar, a fost desemnat sã scrie o nouã poveste bazatã pe romanul scris de Wick.

Povestea o prezintã publicului pe Margalo, o pasãre care se împrieteneste cu Stuart. De-a lungul relatiei cu Margalo, Stuart evolueazã ca un personaj, gãsindu-si o fortã lãuntricã si simptomele primei iubiri. “Margalo a fost unul dintre personajele îndrãgite de cãtre noi toti în cartea lui E.B. White si noi am fost provocati si incitati de sansa de a o aduce în familia Little”.

Realizatorii au mai dorit ca Stuart Little 2 sã adreseze noi teme si sã dezvãluie noi dimensiuni ale personajelor umane. Scopul filmului a fost extins prin scoaterea familiei Little în lume si prin confruntarea lor cu problemele care afecteazã fiecare familie cu copii.

Încrezãtori în faptul cã au un scenariu capabil de a duce personajele în noi directii, Wick si Fisher l-au cooptat mai întâi pe regizorul Rob Minkoff (care a regizat si primul film Stuart Little). Minkoff s-a îndrãgostit de el si a acceptat cu plãcere. Urmãtorul pas crucial a fost readucerea lui Davis, Laurie si a tuturor celorlalti actori cheie din primul film de succes, printre care Jonathan Lipnicki, Michael J. Fox si Nathan Lane. Membrii distributiei au fost de acord cã Stuart a trecut prin multe schimbãri de la primul film.

Geena Davis adaugã: “Pentru prima datã, Stuart îsi gãseste o prietenã care este numai pentru el, exact de mãrimea lui. Este pentru prima datã în viata lui când are o prietenã de care îl leagã multe si cu care se înrudeste si care nu face parte din familie. Este prima dragoste copilãreascã, de aceea este totul atât de frumos”.

Probabil cã Jonathan Lipnicki pune accent pe cea mai importantã diferentã: “În acest film, eu si Stuart împãrtim aceeasi camerã”.

Pe lângã revenirea membrilor distributiei, realizatorii au mai atras câteva voci noi pentru acest film. Melanie Griffith, care nu si-a mai împrumutat vocea pânã acum, a semnat pentru rolul Margalo.

Ca si la primul Stuart Little, încã o datã Sony Pictures Imageworks au împletit magia cu tehnologia digitalã de ultimã orã. Coordonatorul de animatie al filmului, Tony Bancroft, N.S.C. si coordonatorii de animatie Eric Armstrong si Jerome Chen, ambii de la Imageworks, împreunã cu echipa lor de peste 150 de animatori si artisti au avut sarcina de a da viatã personajelor din paginile scenariului într-un mod cât mai credibil.

“Oamenii se întreabã ce înseamnã sã regizezi un personaj animat care apare alãturi de un actor”, spune Minkoff, “si adevãrul este cã ar fi cam acelasi lucru ca si când ar fi vorba tot de un actor. Întotdeauna ai de-a face cu un artist, un interpret, cineva care ãi va da personajului profunzime si dimensiune. Iar în cazul filmului Stuart Little 2, acestia sunt animatorii, oameni care devin personaje, care trebuie sã înteleagã aceste personaje pentru a le putea interpreta”.

Animatorii au început activitatea definind miscarea personajului care a fost apoi preluatã si recreatã pe computer. În cazul lui Stuart, primul pas în acest proces a fost realizarea unor sesiuni video cu vocea lui Michael J. Fox în studioul de înregistrãri. Pentru a-i da un sens interpretãrii, Bancroft si Armstrong au studiat de mai multe ori înregistrãrile, punând accent pe inflexiunile vocii si expresiile faciale. Apoi le-au comparat cu storyboard-ul pentru a face ca interpretarea sã se potriveascã secventei respective. Apoi Bancroft a coregrafiat interpretarea, jucând fiecare scenã, în timp ce a adãugat diversele gesturi si expresii ale actorului pentru a-i da un plus de realism personajului.

La rândul lor, animatorii au luat notite si apoi s-au asezat în fata computerelor pentru a incorpora miscãrile si expresiile personajului pe care îl animau. Mai mult de jumãtate de milion de fire de pãr formau capul lui Stuart. Cele mai mici detalii ale lui, de la gropitele din obraji pânã la mustãti, au fost concepute si adãugate pe computer. În timpul pre-productiei filmului Stuart Little a fost creat un program care sã-i confere blãnitei soricelului Stuart reflexele de luminã ale pãrului normal, permitând artistilor sã ajusteze pânã si strãlucirea blãnitei lui. Stuart este luminat cu ajutorul computerului în acelasi mod ca si actorii reali.

Adevãrata provocare pentru Imageworks a fost crearea celor douã personaje noi, Margalo si Falcon. “Margalo este un personaj important pentru un animator, deoarece are o personalitate complexã si douã laturi pe care trebuia sã le portretizãm”, povesteste Bancroft. Descrisã de Lucy Fisher ca o combinatie între Amelia Earhart si Carole Lombard, Margalo este un spirit liber usor exagerat. Pentru a o aduce pe ea si pe Falcon la viatã, întreaga echipã de animatori a studiat comportamentul pãsãrilor pe lângã studierea înregistrãrilor cu Melanie Griffith si James Woods în studioul de înregistrãri. Rezultatul final a fost Margalo, un personaj feminin temperamental si Falcon, o pasãre de pradã cu o înfãtisare amenintãtoare.

Vorbind de pãsãri, penele au fost unul dintre rezultatele tehnologice iesite din comun în filmul Stuart Little 2. “Pentru a crea o panã si precizia fiecãrui fir de pãr este nevoie de un proces foarte complicat”, spune Rob Minkoff. “Ele sunt realizate din multe pãrti individuale si fiecare dintre ele trebuie sã se miste în mod credibil si realist”.

“A trebuit sã ne imaginãm cum sã facem penele, mai ales în prim-plan”, spune coordonatorul efectelor vizuale Jerome Chen. Chen, care a lucrat în aceeasi calitate si la filmul Stuart Little (Stuart Little - soricelul familiei), a fost nominalizat pentru prima oarã la premiul Oscar în anul 2000 pentru efectele vizuale deschizãtoare de noi drumuri din acel film.

Din moment ce penele sunt de fapt fire de pãr care provin dintr-o ramurã centralã, Chen, coordonatorul efectelor digitale Jay Redd si echipa lor de artisti au pus la punct o nouã tehnologie de realizare a penelor de pasãre.

Penele trebuiau sã se comporte în mod realist, alunecând una peste alta cât mai convingãtor, în timp ce îsi mentineau textura lor unicã. Aceeasi atentie meticuloasã pentru detalii a fost acordatã emotiei exprimatã de ochii, formele gurii si ale ciocului în timp ce vorbeste personajul.

Filmãrile cu actori la Stuart Little 2 au început în Los Angeles. Echipa de realizatori s-a mutat ulterior la New York pentru majoritatea filmãrilor cu actori.

“Filmarea în Central Park a fost o experientã minunatã”, spune Minkoff. “Sã fi în acel loc, în Manhattan, în mijlocul parcului, când totul era în plinã înflorire, a fost ceva ce nu voi uita niciodatã”.

Din moment ce “plastica filmului” a fost foarte importantã pentru acest film, realizatorii au organizat un grup creativ format din scenografi veterani si debutanti, printre care pictorita de costume Mona May, scenograful Bill Brzeski (Stuart Little) si coordonatorul de animatie Tony Bancroft. Încã o datã, scenograful Brzeski a fost chemat sã recreeze lumea familiei Little, descrisã de cãtre Wick ca “un prezent idealizat cu o dozã sãnãtoasã de trecut”.

“Pentru acest film, am schimbat paleta coloristicã si garderoba. Familia Little a fost mult mai liberã. Le-am conferit mai multã naturalete”, spune Minkoff.

Sinopsis Despre subiect
jinglebells