Articole Tarzan

(1999)

Tarzan

Ritmurile junglei

Inca de la inceput, LIMA si BUCK au incercat sa evite transformarea acestui film de animatie intr-unul muzical cu tenta de Broadway. Daca personajul principal ar fi interpretat melodiile in acest stil nu mai avea nici o legatura cu spiritul in care fusese conceput filmul. Pentru regizori provocarea a constat in gasirea unui nou mod de a contopi muzica cu povestea fara a destabiliza naratiunea.
Pentru stilul sau percutant si sentimental, PHIL COLLINS parea a fi o alegere naturala pentru a compune muzica la acest film. in 1995 CHRIS MONTAN, producator executiv muzical la Disney, a facut o deplasare in Elvetia unde s-a intilnit cu PHIL COLLINS pentru a-l convinge sa colaboreze la aceasta productie. Dupa aceasta discutie COLLINS a citit scenariul filmului care l-a inspirat imediat si in doar citeva saptamini avea compuse o serie de melodii printre care si cele trei din versiunea finala a filmului
("Son of Man", "Thrashin' the Camp" si "Strangers Like Me"). Perfectionist cind este vorba de muzica, COLLINS a refacut unele melodii pina a gasit versiuni adecvate filmului. Mai mult decit atit, el si-a gasit mereu timp in programul sau incarcat pentru a lucra la film.
BONNIE ARNOLD povesteste: "Dupa una din intilnirile avute cu PHIL la Feature Animation, pentru a discuta ce a compus si a explora mai multe idei de melodii, el a inceput sa bata un ritm pe o balustrada. Asa a luat nastere cintecul «Two Worlds». Este un colaborator important care se afla mereu acolo unde era nevoie de el. Are un talent iesit din comun".
Tema si titlul cintecului "Two Worlds" au fost stabilite in urma unei intilniri cu realizatorii si cu THOMAS SCHUMACHER. COLLINS isi aminteste: "TOM imi spunea ca esenta cintecului trebuie sa fie despre aceste doua lumi care devin o familie. Asa ca am preluat ideea lui si am compus cintecul. Cind compun melodii, de obicei pornesc de la citeva acorduri. Apoi incep sa astern pe hirtie orice pentru inceput. Odata ce am gasit un ritm, intru in mini-studioul meu si incep cu o strofa sau un refren peste care inregistrez partitura vocala. La «Tarzan» am compus muzica si pentru anumite secvente cum ar fi cea in care gorila-mama cinta unui copil pentru a nu mai plinge".
Ultimul cintec la care COLLINS facea referire este "You'll Be in My Heart". Acesta a fost scris la o petrecere data de un vecin al sau in seara de Craciun. in timp ce statea la pian, i-a venit inspiratia si a inceput sa scrie pe o bucata de hirtie acordurile si melodia unei piese pentru a nu le uita. A doua zi, a facut un demo al cintecului proaspat compus pe care i l-a interpretat lui MONTAN la telefon.
Un moment amuzant al filmului este constituit de interpretarea melodiei "Thrashin' the Camp", la diferite instrumente improvizate, de catre o adunatura trasnita de animale condusa cu maiestrie de Terk. La aceasta melodie fundalul muzical este asigurat de sunete de genul: un clopotel care clincane, farfurii care se sparg, hirtii care se rup si o goarna de gramofon pe post de trompeta, partea vocala fiind interpretata de ROSIE O'DONNELL.
Melodia "Strangers Like Me" exploreaza curiozitatea si emotiile lui Tarzan in momentul in care intilneste alti oameni, pentru prima data in viata sa de adult, descoperind sentimente pe care nu le simtise pina atunci. Imaginile il prezinta in timp ce el asimileaza cunostinte despre lumea inconjuratoare.
"Sunt mindru ca am putut oferi realizatorilor exact ceea ce ei au vrut", spune COLLINS. "M-am ridicat peste asteptarile tuturor si acest fapt mi-a conferit un sentiment de multumire. Toti am facut progrese datorita experientei capatate pe parcurs. Ma bucur ca am participat la un proiect care va dainui peste timp".
Pentru crearea coloanei sonore a fost ales compozitorul/producator muzical MARK MANCINA, cistigator al premiului Grammy. El a jucat un rol-cheie in producerea si aranjarea melodiilor pentru "The Lion King".
MANCINA povesteste: "Am stat mult de vorba cu PHIL si am stabilit ca melodiile compuse de el sa se lege cu temele din coloana sonora. Astfel se face ca am colaborat perfect, mai ales ca PHIL cinta la tobe pe coloana sonora iar eu cint la o serie de instrumente pe melodiile sale. Acest fapt a dat muzicii din film o calitate deosebita".
MANCINA adauga: "Lucrul cel mai dificil, cind compui coloane sonore, este ca in 30 de secunde de muzica trebuie sa atingi o multime de sentimente. Se pune mult suflet pentru realizarea acestui lucru. Sute de oameni sunt raspunzatori de felul in care personajele arata si se misca. A trebuit sa ma asigur ca si muzica va avea aceeasi calitate deosebita ca a filmului realizat de colegii mei. A fost o adevarata provocare si o mare risipa de timp si energie, dar pina la urma, vazind produsul final, sunt sigur ca a meritat".
Sinopsis Cum au luat viata celelalte pesonaje
jinglebells