“Casa de langa Lac este o poveste epica de dragoste”, spune Sandra Bullock, care o interpreteaza pe Kate Foster, un doctor independent si rational care se trezeste atrasa foarte adanc in povestea de dragoste evaziva care pare ca sfideaza toate regulile si exista intr-un domeniu propriu. “Filmul este despre posibilitati si imposibilitati si despre deciziile pe care le luam in ceea ce priveste modul nostru de a gasi persoana potrivita. Te invita sa crezi imposibilul si puterea unor anumite legaturi de a provoca orice obstacole deoarece vrei foarte mult ca aceste doua persoane sa se intalneasca.”
A fost in mod precis structura si firul epic al filmului ceea ce a atras-o pe Bullock, care se refera la el ca la alura unui “lucru pe care stii ca nu l-ai mai vazut inainte.”
Keanu Reeves, care joaca pentru prima data intr-un film cu Sandra Bullock dupa memorabila lor pereche facuta in filmul Speed, il interpreteaza pe Alex, care a fost in mod similar atras de premisa neobisnuita a povestii. “Felul in care ei se intalnesc este atat de original si de emotionant,” spune el, observand cum idealismul atemporal al filmului Casa de langa Lac se contopeste complet cu personajele si punerea in scena contemporana a lui. “Eu nu sunt eroul aici, iar ea nu este fata care are nevoie de ajutor. In film nu este despre doi oameni care cauta pe cineva sau ceva pentru a se intregi pe ei; este vorba despre doi oameni care descopera ca impreuna ei pot crea ceva nou.”
Faptul ca cei doi se gasesc este un mister mai presus decat ei doi si-ar fi putut imagina. Cine ar putea explica cum a putut ea sa puna o scrisoare in cutia postala in anul 2006 si el sa o ridice in exact aceasi dar la o distanta de doi ani mai devreme?
Ei sunt doua persoane care traiesc in vieti separate discutand unul cu celalalt intr-o distanta temporala de doi ani si totusi in orice alt mod ei nu ar putea fi...
“Scrisorile incep cu subiecte mondene dar nu trece mult timp pentru a avea intrebari subliniate cum ar fi cine esti tu si acest lucru devine tema. Cine esti tu? ”De aici, Alex gaseste pe cineva cu care el isi poate impartasi tot felul de intrebari si isi descopera cele mai intime lucruri din interiorul sau spirirual, iar ea ii raspunde in acelasi fel,” spune Reeves.
Atat el cat si Sandra Bullock cred cu certitudine ca e-mailul sau alt mijloc nu ar fi servit povestii la fel de bine precum o fac scrisorile, iar Reeves citeaza ca, “Chiar actul de a scrie scisori necesita ca tu sa stai un timp pentru a-ti aduna gandurile. Iti permite sa fi cel mai bun tu al tau, cel mai intim si mai plin de idei. Trebuie sa astepti ca cealalta persoana sa primeasca scrisoarea si dupa aceea sa raspunda si deci este un sentiment de dorinta si asteptare care iti concentreaza intentia.”
Prin intermediul scrisorilor, spune Bullock, Kate si Alex evita “cantecul si dansul superficial care intotdeauna se intampla cand oamenii se intalnesc pentru prima data si ei incearca sa isi prezinte cea mai buna fata a lor. Fara acest lucru, ei pot fi ei insisi, in totalitate onesti, inclusiv cu glume proaste si cu stari de spirit mai nesuferite - prostut, suparat, nostalgie, seriozitate. Din cauza naturii neobisnuite a legaturii lor nu exita nici un fel de jena si teama de a impartasi tot despre tine deoarece este o parte din tine care spune “Ei bine, acest lucru nu exista cu adevarat’, sau “Chiar daca exista, nu voi intalni niciodata aceasta persoana asa ca de ce sa ma ingrijorez? Ceea ce ii face pe ei sa se indragosteasca atat de profund este pronuntarea fara teama pe care ei o au in revelarea punctelor lor vulnerabile”.
Mai mult, exista sentimentul de a tine in mainile tale ceva pe care altcineva l-a atins, in special cand este atat de putina realitate fizica pe care ei o pot impartasi.
Pe masura ce corespondenta dintre Kate si Alex infloreste, ea nu aduce doar romanta si rasete spontane in viata lor dar le da puterea si inspiratie pentru lucruri la care amandoi lucreaza separat si, spune Reeves “Nu stiu daca ei se pregatesc in mod constient pentru a se indragosti unul de celalalt dar ei isi schimba cursul vietii lor si devin deschisi cu orice va urma.”
Kate de-abia si-a inceput noua ei slujba. Ea a dat la schimb casa ei de la tara pentru Chicago, un oras al carui frumuseti ascunse ea inca nu le-a descoperit, si un mic, steril apartament in care ea foarte repede se inchide in el. Nedorind sa se compromita in dragoste, ea recent a incheiat o relatie cu un om care pus si simplu nu era “alesul”, desi ea cateodata nu poate sa nu se gandeasca daca chiar exista “alesul” si cat timp va trebui sa il astepte.
“El incearca sa depaseasca lucrurile pe care tatal sau le-a predeterminat pentru el, atat in viata cat si in profesie,” spune regizorul filmului Casa de langa Lac, Alejandro Agresti. Inchis in el de cand faima si aroganta crescanda a tatalui sau a indepartat-o pe iubita mama a lui Alex si i-a distrus familia, tatal si fiul inca gasesc ca este dificil sa ocupe impreuna aceasi camera. Alex s-a chinuit de unul singur pentru a vedea daca poate sa faca ceva din el departe de umbra formidabila a tatalui sau, chiar daca acest lucru inseamna sa-si puna in asteptare propriile vise de a proiecta.
“Ei sunt intr-o perioada de tranzitie,” spune Reeves. “Kate in 2006 si Alex in 2004 sunt amandoi in acelasi loc in viata lor cand asteapta sa se intample ceva dar inca nu isi dau seama care este acest lucru.”
“Ei nu ar fi putut sti acest lucru decat in momentul cand au inceput sa discute,” spune Bullock, “ca ceea asteptau de fapt era sa se intalneasca unul pe celalalt.”
Filmul Casa de langa lac se bazeaza pe filmul original Sud Corean din anul 2000 II Mare, care exploreaza conceptul intrigant al comunicarii in timp. Un favorit al publicului Festivalului International de Film Pusan din Corea de Sud, filmul a atras atentia si imaginatia producatorilor parteneri Doug Davison si Roy Lee, fondatori ai companiei Vertigo Entertainment, care ulterior s-a gandit sa trimita mesajul sau unei audiente mai largi.
Davison spune, “A fost o poveste de dragoste genul de care nimeni nu a mai vazut vreodata, unica si complexa. Tema lui despre puterea dragostei si despre modul in care poate schimba viata unei persoane a fost lucrul care ne-a afectat cu adevarat cand l-am vazut pentru prima oara. In cei trei ani si jumatate care ne-a luat sa vedem acest proiect cum prinde forma nu m-am oprit niciodata din a fi pasionat despre film.”
Lee adauga, “a fost usor sa ne imaginam refacerea intregului film cu distributie americana si filmat in Statele Unite deoarece povestea este absolut universala si nu este nimic in el care sa il faca de o origine coreana unica sau sa il lege de orice cultura specifica.”
Davison si Lee l-au ales pe David Auburn sa scrie noul scenariu, bazat in mare parte pe puterea emotinala a piesei lui de Proof, care a castigat Premiul Pulitzer precum si un Premiu Tony si un Premiu Drama Desk pe Broadway si a fost ulteriror adaptata pentru ecran in 2005. Davison spune, “Scenariul lui David este captivant si el a fost cel mai potrivit pentru aceasta poveste neobisnuita si nelineara de dragoste. El a furnizat un scenariu uimitor.”
In acelasi fel, ei au gasit in renumitul regizor argentinian Alejandro Agresi, “Abilitatea de a captura un element emotional care lipseste din atat de multe filme in general.” Davison si Lee au fost in mod special impresionati de filmul Valentin, o poveste nostalgica si amara despre implinire a viselor unui baiat de a deveni astronaut, pe care Agresi l-a scris si regizat, si care a primit recunoastere internationala printre care The Silver Condor din partea Asociatiei Criticilor de Film Argentinieni pentru Cel Mai Bun Regizor si Cel Mai Bun Scenariu Original si Premiul Vitelul de Aur pentru Cel Mai Bun Regizor la Festivalul de Film al Olandei.