CATHERINE HARDWICKE (Regizoare) si-a asigurat locul de creatoare de filme prin faptul ca a stiut sa aleaga in permanenta materiale considerate in acelasi timp provocatoare si controversate. Filmele sale au contribuit la redefinirea culturii populare, precum si la scoaterea in relief a unor figuri remarcabile ale trecutului, punand totodata in lumina unele chestiuni sociale de deosebita importanta. Pasiunea lui Hardwicke de a spune povesti si grija ei pentru detalii au stat la baza unor filme cu o textura vizuala bogata si o adancime narativa iesita din comun. Productia cu care a debutat ca regizoare si scenarista a fost Thirteen, un film aclamat de critici, considerat o analiza amanuntita a vietii labile a adolescentilor care descopera drogurile, sexul si infractiunile marunte. Filmul a avut-o ca protagonista pe vedeta Holly Hunter, lansandu-i pe Evan Rachel Wood si Nikki Read, ca tinere sperante. Hardwicke a primit prestigiosul premiu pentru regie (Director’s Award) la Festivalul de Fim Sundance din 2003, iar filmul a continuat sa primeasca premii dintre cele mai importante la festivalurile de la Deauville, Locarno si Nantucket. I-a oferit un premiu Independent Spirit Award lui Reed, nominalizari la Globul de Aur pentru Hunter si Wood, precum si o nominalizare la premiul Academiei (Academy Award) pentru Hunter.
Fiind un designer de productie extrem de prolific, Hardwicke a conceput stilul vizual acut al filmului Thirteen ca pe o modalitate de a capta intensitatea calatoriei unei tinere. In acest scop, ea si-a folosit experienta, dobandita pe vremea cand lucrase cu regizori reputati, precum Cameron Crowe (la Vanilla Sky), David O. Russell (la Three Kings), Csta Gavras (la Mad City), Lisa Cholodenko (la Laurel Canyon), si Richard Linklater (la Suburbia si The Newton Boys).
Sarcina regizorala cea mai recenta a lui Hardwicke a fost drama istorica The Nativity Story. A pus amprenta stilului ei vizual unic asupra unei actiuni epice care o descrie pe Mary, interpretata de Keisha Castle-Hughes din Whale Rider, o tanara taranca evreica de 14 ani, care se gaseste intr-o situatie total inedita. Inainte, ea regizase filmul Lords of Dogtown, povestea extrem de alerta a trei baieti care provin din familii destramate si locuiesc in cartiere rau-famate, care au revolutionat skate-boarding-ul in anii 70. Avandu-i ca protagonisti pe Heath Ledger, Emile Hirsch, Victor Rasuk si John Robinson ca adevarati pionieri „Z-Boys”, filmul i-a dat lui Hardwicke sansa de a-si plati datoria de recunostinta fata de locurile ei natale din Venice, California.
Nascuta in oraselul de granita Mc Allen, aflat in sudul Texasului, Hardwicke a fost studenta la arte in Mexic si si-a dat licenta in arhitectura la Universitatea Texas din Austin. Dupa absolvire, ea a conceput si construit un complex cu iluminare solara pasiva, pe o suprafata de 20 de acri, in jurul unui lac artificial si al unor cascade si piscine, realizand totodata si sculpturi ale celor care locuiau acolo. Apoi s-a inscris la facultatea de film UCLA, unde a urmat cursuri si a facut primul ei scurtmetraj de actiune, live. Acesta i-a adus ca premiu un Nissan Focus, inscriind-o totodata in cel mai bun program de film, „Best of UCLA”.
Hardwicke a fost designer de productie la peste 20 de productii pentru televiziune.
MELISSA ROSENBERG (Scenarista) s-a bucurat de o cariera variata ca scenarista pentru filme de televiziune. Summit Entertainment i-a prezis un mare succes pentru prima ei productie pentru televiziune, Step Up, prezicere care a dat deja roadele scontate. Rosenberg este in prezent producator coexecutiv, a treia stagiune la rand, la serialul „Dexter”, care a castigat anul acesta premiul Peabody Award.
Alte filme care o recomanda sunt: “The O.C.,” “Boston Public,” “Ally McBeal,” “Party of Five,” “The Agency,” “Love Monkey,” “Birds of Prey,” “The Magnificent Seven,” Dark Skies,” “Dr. Quinn: Medicine Woman” si “Class of ‘96". Rosenberg a fost membra a consiliului director al breslei scenaristilor (Writers' Guild Board of Directors) vreme de cinci ani. Scenarista a absolvit facultatea de Teatru si Dans (Theater and Dance) la Bennington College din Vermont si apoi a terminat un MFA pentru Productia de Film si Televiziune (MFA in Producing for Film & Television) la USC's Peter Stark Producing Program. In prezent, locuieste in Los Angeles, impreuna cu sotul ei, regizorul Lev L. Spiro, si extraordinar de frumosul si salbaticul lor caine, Zuma.
STEPHENIE MEYER (romanciera) era mama a trei copii care, in anul 2003, fiind casnica, a avut deodata viziunea extrem de acuta a unui grup de personaje pe care nu si le putea scoate nicicum din minte. Lasand la o parte toate obligatiile de care se putea debarasa, Meyer se gandea in timpul zilei la roman, iar noaptea, cand era liniste in casa, scria la computerul ei. Trei luni mai tarziu, si-a terminat primul roman, Twilight. Fiind ales dintr-o gramada impresionanta de manuscrise de catre Writer’s House pentru a vedea lumina tiparului, romanul ei a facut repede inconjurul editurilor. Megan Tingley de la Little, Brown Books for Young Readers i-a facut o oferta mare, cu sase zerouri, pentru primele trei carti. In numai cateva saptamani de la publicarea ei din 2005, cartea a ocupat locul 5 in topul bestsellerurilor New York Times. Pana acum, s-a publicat un tiraj de 8,4 milioane de exemplare.
Mult asteptata continuare, New Moon, a aparut in septembrie 2006 si a ocupat vreme de 31 de saptamani locul 1 in topul de bestselleruri al New York Times. Cartea a fost asteptata cu atata nerabdare de catre fanii lui Meyer, incat primele exemplare, publicate in avanpremiera, s-au vandut cu 380 de dolari bucata. Au fost tiparite cinci milioane de exemplare din New Moon, care s-au vandut in 34 de tari.
A treia carte a lui Meyer din saga Twilight, respectiv Eclipsa, a fost publicata pe 7 august 2007 si s-au vandut 150 000 de exemplare inca din prima zi de dupa apartiie. Cartea a debutat ca numarul 1 in topul bestsellerurilor din tara, inclusiv USA Today si Wall Street Journal. S-a tiparit in 3,8 milioane de exemplare. A fost numarul 1 in top si in Germania, Spania si Argentina.
A patra si ultima carte din saga Twilight, Breaking Dawn, a fost publicata pe 2 august 2008, tiparita initial in 3.8 milioane de exemplare – cel mai mare tiraj initial din istorie. S-au vandut 1,3 milioane de exemplare din Breaking Dawn numai in prima zi de la aparitie, ea calificandu-se drept numarul 1 la bestselleruri. Urmeaza sa mai fie tiparite 4,2 milioane de exemplare din Breaking Dawn.
Anul 2008 a fost un alt an hotarator pentru Meyer. Pe data de 6 mai, Little, Brown and Company a lansat The Host, primul roman pentru adulti al lui Meyer, care a debutat ca numarul 1 in topul bestsellerurilor The New York Times si Wall Street Journal.
Stephenie Meyer a absolvit Brigham Young University, specializarea Literatura Engleza. Locuieste in Arizona, impreuna cu sotul si copiii ei.
WYCK GODFREY (Producator) a produs filmele recente When a Stranger Calls si Eragon, ultimul bazandu-se pe romanul bestseller cu acelasi nume. Dupa ce a mai produs alte sase filme in numai patru ani, Godfrey s-a simtit pregatit sa iasa la rampa si sa faca filme pentru un segment de public pe care el si prietenul lui Marty Bowen simteau ca Hollywoodul l-a uitat – oamenii din inima Americii, dintre care multi tanjesc dupa filme cu un mesaj si cu continut spiritual. Godfrey a lasat Davis Entertainment si a intrat in parteneriat cu Bowen, pentru a-si forma propria companie de productie, Temple Hill. Primul lor proiect a fost The Nativity Story, regizat de Catherine Hardwicke. Ultimul film al acestei companiii este Management, care urmeaza sa apara, cu Jennifer Aniston si Steve Zahn in rolurile principale.
Godfrey si-a inceput cariera ca creative executive la New Line Cinema, dupa ce a absolvit Princeton University in 1990, specializarea Limba Engleza. La New Line, a lucrat la filme ca The Mask, Dumb and Dumber si alte filme cunoscute, ca House Party si Nightmare on Elm Street. In 1995, s-a mutat la compania de productie a lui Paul Schiff si Michael London, Horizon Pictures. Ca Vicepresedinte Senior de Productie, s-a ocupat de dezvoltarea acestora la 20th Century Fox. Doi ani mai tarziu, Godfrey s-a alaturat lui John Davis la Davis Entertainment ca Vicepresedinte Executiv. Acolo, a produs filmul de actiune si suspans Behind Enemy Lines, in regia lui John Moore, cu Owen Wilson si Gene Hackman in rolurile principale. A fost promovat in functia de Presedinte in 2001 si mai tarziu in acel an a produs comedia de familie Daddy Day Care, in regia lui Steve Carr, cu Eddie Murphy in rolul principal. In 2003, a produs filmul-bomba I, Robot, avandu-l ca protagonist pe Will Smith, in regia lui Alex Proyas, precum si filmul de aventuri Flight of the Phoenix, a doilea film al sau care il are drept regizor pe John Moore. A mai fost producator executiv si al filmelor Alien vs Predator, in regia lui Paul W. S. Anderson.
MARK MORGAN (producator) produce in prezent filmul Percy Jackson and the Lightning Thief, care urmeaza sa fie regizat de catre Chris Columbus pentru 20th Century Fox; The Stepfather, pentru Sony/Screen Gems; si The Stanford Prison Experiment, scris si care urmeaza sa fie regizat de catre Christopher McQuarrie, castigator a unui Oscar entru The Usual Suspects. Morgan este si producator executiv al filmului The Riches, pentru Fox Television Studios and FX. Morgan si-a inceput cariera in industria entertainmentului in functia de Creative Executive pentru Ridley Scott, la filme precum Thelma & Louise. La inceputul anilor 1995, Morgan s-a alaturat New Regency, unde a condus departamentul de scenaristica si a realizat filrme ca Under Siege II, Free Willy, The Client si A Time to Kill. In 1996, Morgan a fost angajat de Orion Pictures ca Director de Dezvoltare si promovat in functia de Vicepresedinte de Productie in anul urmator. La Orion/MCPA, Morgan a supervizat dezvoltarea, asamblarea si producerea mai multor proiecte de filme, printre care Dumb and Dumber, Beverly Hills Ninja si Kingpin.
In 1998, conducerea la varf de la Orion Pictures s-a divizat, formand Destination Films, unde Morgan a ocupat functia de Vicepresedinte Executiv. El a produs mai multe filme in aceasta calitate, inclusiv Beautiful, cu Minnie Driver in rolul principal si in regia lui Sally Field, si The Wedding Planner, cu Jennifer Lopez si Mattew McConaughey.
Angajat apoi ca Presedinte la Maverick Films, Morgan a fost atat Presedinte, cat si Sef Executiv la aceasta companie. La Maverick, Morgan s-a ocupat de intregul departament de productie, precum si de contractele comerciale cu diverse studiouri. A produs numeroase filme, distribuite de MGM, printre care Agent Cody Banks si continuarea acestuia, 30 Days Until I’m Famous, Chasing Christman, Cruel World si Material Girls.
GREG MOORADIAN (Producator) si-a inceput cariera de film cu functia de Creative Executive pentru producatorul câstigãtor al Premiului Oscar, Arnold Kopelson, lucrand la filme clasice ca Falling Down, The Fugitive si Seven. In 1995, a devenit Vicepresedinte pentru producatorul care o obtinut si el premiul Academy Award, Wendy Finerman, realizand filme ca The Fan, pe care l-a produs ca producator asociat, Fairytale: A True Story si Stepmom. In 1999, a devenit presedinte al companiei, fiind producator executiv al filmelor Sugar and Spice si Drumline.
In 2004, Mooradian si-a deschis propria companie de productie, Greg Mooradian Productions. Primele doua filme care au aparut aici au fost recentul The Stepfather, cu Dylan Walsh si Penn Badgley si Twilight. Mai tarziu in acest an, urmeaza sa inceapa filmarile la o a treia productie, Percy Jackson and the Lighting Thief, in regia lui Chris Columbus, pentru Fox 2000.
KAREN ROSENFELT (Producator Executiv) este un producator care lucreaza pentru 20th Century Fox, unde a fost producator executiv al filmului The Devil Wears Prada, Alvin and the Chipmunks si Marley & Me. Vreme de 16 ani, Rosenfelt a fost producator executiv la Paramount, unde a realizat productii de televiziune cu actiune live, ca The First Wives Club, Indecent Proposal, Runaway Bride, Save the Last Dance, Coach Carter si Mean Girls. A avut un rol-cheie in stabilirea parteneriatului dintre Paramount si Nickelodeon Movies, ocupandu-se de adaptari cinematografice dupa productii de televiziune ca „Rugrats” si „SpongeBob SquarePants”, precum si Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events, bazat pe cele mai bine vandute carti pentru copii.
Rosenfelt si-a inceput cariera la ICM ca asistenta a talentatei agente Sue Mengers. Mai tarziu, a mers mai departe, devenind Creative Executive la Jerry Weintraub Productions si Vicepresedinte Senior la MGM.
MICHELE IMPERATO STABILE (Executive Producer) a fost producator executiv la Alvin and the Chipmunks, o productie de teviziune VFX live care a devenit unul dintre filmele cele mai de succes ale anului 2007. Imperato Stabile s-a mutat de la New York la Los Angeles, in 1988, incepandu-si cariera ca asistent de productie. In 1991, a devenit membra a DGA si a lucrat ca unit production manager, producator asociat si coproducator. De-a lungul carierei sale, Imperato Stabile a lucrat cu multi regizori, scriitori si actori importanti, printre care Mike Nichols, Ridley Scott, Brian de Palma si Harold Ramis. A fost producator executiv la Garfield: A Tale of Two Kitties, coproducator la filmele originale Garfield si Primary Colors, si a devenit producator asociat la The Birdcage.
Alte filme care o recomanda sunt I.Q., G.I. Jane, Honeymoon in Vegas, Postcards from the Edge, Planes, Trains & Automobiles and The Untouchables.
Imperato Stabile si sotul ei, Billy, locuiesc la o ferma din Hidden Valley, impreuna cu cei patru cai si cei cinci caini ai lor.
ELLIOT DAVIS (Cineast) este unul dintre cei mai buni operatori de la Hollywood. A primit doua nominalizari la Independent Spirit Award for Best Cinematography, pentru imaginea filmelor Underneath si Echinox. El afirma ca traieste ca artist care se exprima prin cinematografie.
Davis a lucrat la filmul lui Catherine Hardwicke, Thirteen, prin intermediul lui Michael London, un producator cu care lucrase in trecut, care stia ca Davis are o predilectie pentru filmele cu tenta sociala. Lui Davis i-a placut scenariul si a inceput imediat sa lucreze pentru Hardwicke. Amandoi aveau pregatire de arhitecti si cunosteau limbajul vizual. Twilight este a patra lor colaborare.
Davis a turnat patru filme pentru Steven Spielberg, printre care: King of the Hill, Underneath, Gray’s Anatomy, si Out of Sight. Alte filme care il recomanda sunt I am Sam, filmul lui Spike Lee Get on the Bus, The Nativity Story, Lords of Dogtown, Thirteen, White Oleander, Legally Blonde 2 si filmul care urmeaza sa apara, cu Michelle Pfieffer in rolul principal, Personal Effects.
NANCY RICHARDSON (Montaj). Ultimul ei film la Summit Entertainment a fost Step Up, surpriza anului 2006. Richardson a montat doua dintre filmele anterioare ale lui Catherine Hardwicke, Lords of Dogtown si Thirteen.
Richardson a absolvit U.C. Berkeley si a finalizat un MFA la departamentul de film al UCLA. De atunci, a montat un numar impresionant de filme, printre care trei filme ale regizorului Charles Burnett: To Sleep with Anger, Selma Lord Selma si Annihilation of Fish. A lucrat si impreuna cu regizorul Gregory Nava de trei ori, la Mi Familia, Selena si Why Do Fools Fall in Love. Richardson a montat si debutul regizoral al Mayei Angelou, Down in the Delta si Hendrix, in regia lui Leon Ichaso, pentru care a fost nominalizata la premiile Emmy. Alte filme care o recomanda sunt Stand and Deliver, Roadside Prophets si White Man’s Burden.
Richardson este membra a American Cinema Editors si Academy of Motion Picture Arts and Sciences. A facut parte din consiliul director al breslei editorilor de film (Editors Guild Board of Directors) in ultimii patru ani si a fost realeasa pentru inca o perioada de patru ani. Are gradul de profesor universitar la UCLA School of Film, Television and Digital Media, unde este sefa departamentului de post-productie.
CARTER BURWELL (Compozitor) a realizat mai multe productii de televiziune, printre care si Miller’s Crossing, Barton Fink, The Hudsucker Proxy, Rob Roy, Fargo, Conspiracy Theory, The Spanish Prisoner, Gods and Monsters, Three Kings, The General’s Daughter, Being John Malkovich, Before Night Falls, The Man Who Wasn’t There, Adaptation, Intolerable Cruelty, The Ladykillers, The Alamo and Kinsey, fiind totodata si profesor si compozitor de muzica de dans, teatru si alte activitati conexe.
Burwell a absolvit Harvard in 1977, unde a studiat animatia cu Mary Beams si George Griffin, muzica electronica cu Ivan Serepnin si a urmat un curs de studii independente la MIT Media Lab (cunoscut pe atunci drept Architecture Machine Group). Dupa absolvire, a devenit asistent-profesor la Harvard Electronic Music Studio. In 1979, scurtmetrajul de animatie al lui Burwell, Help, I'm Being Crushed to Death by a Black Rectangle, a castigat locul intai la Festivalul de Film Jacksonville si locul al doilea la Festivalul International pentru Animatie de la Ottawa. Din 1979 pana in 1981, Burwell a lucrat ca specialist sef in computere la Cold Spring Harbor Laboratory in Long Island, unde a realizat programe de software pentru procesarea de imagine, automatizarea de laborator si analiza proteinelor. Din 1982 pana in 1987 a lucrat la New York Institute for Technology, debutand ca modelator computere si ajungand in scurt timp sa ocupe functia de Director de Cercetare pentru Sunete Digitale (Director of Digital Sound Research). In aceasta perioada, Burwell a lucrat la mai multe filme si spoturi animate pe compute, realizand recent modelele si animatia la filmul japonez SF Shinseiki Lensman.
In anii 80, Burwell a urmat o cariera paralela in muzica, alaturandu-se mai multor grupuri muzicale din New York, cel mai adesea The Same, Trick Pigeon si Radiante. A compus muzica de dans (RAB, care a aparut pentru prima data la festivalul de la Avigon din 1984), teatru (The Myth Project la Naked Angels in 1989) si film (Blood Simple, Psycho III, Rasising Arizona).
WENDY CHUCK (Designer de Costume) a dobandit experienta solida in Australia, unde s-a nascut, lucrand in lumea teatrului, a baletului si a filmului de televiziune. A fost costumiera pentru postul de televiziune australian ABC-TV, inainte de a pleca la Londra pentru sapte ani, pentru a-si imbogati experienta. Acolo, a fost costumiera si stilista pentru The Museum of the Moving Image, realizand costume si pentru clienti corporatisti si privati si pentru clipuri video.
In continuare, si-a completat experienta cu un film al lui Jane Campion, Portrait of a Lady, si a fost designer de costume pentru productii australiene de televiziune ca Country Life, pentru care a fost nominalizata la un premiu AFI in 1994.
Chuck s-a dezradacinat pentru a doua oara si s-a mutat in SUA, stabilindu-se mai intai la New York. Dupa un an, s-a mutat la Los Angeles. Intalnirea cu scriitorul si regizorul Alexander Payne au determinat-o sa faca acest pas. Acum colaboreaza cu el la trei dintre productiile de televiziune premiate: Election, About Schmidt si Sideways. Munca ei la About Schmidt i-a adus premiul breslei designerilor de costume de excelenta in designul de costume pentru un film contemporan (Costume Designers Guild Award for Excellence in Costume Design for a Contemporary Film).
Munca lui Chuck in SUA a purtat-o prin noua state si Canada, pentru 16 productii de televiziune, printre care se numara Bad Santa, Saved si Henry Poole is There.