2014: şapte filme riscante

de Ştefan Dobroiu în 15 Ian 2014
Vor pierde producătorii acestor premiere pariul cu publicul?

Anul 2013 le-a arătat studiourilor de la Hollywood că efectele speciale scumpe şi actorii populari nu sunt ingrediente suficiente pentru a convinge publicul. Câteva dintre titlurile cu bugete mari au eşuat din punct de vedere financiar, lungind lista pariurilor pierdute de producători. Bineînţeles, ceea ce analiştii consideră un film riscant se poate dovedi o surpriză plăcută (cum a fost anul trecut World War Z) şi, ulterior, un important succes de casă. Primele două săptămâni din 2014 au venit cu o mulţime de articole care nominalizează astfel de proiecte riscante ale anului, iată câteva dintre titlurile cel mai des pomenite.

Eu, Frankenstein/24 ianuarie
Deşi a avut apariţii în filme de mare succes (Cavalerul negru este doar un exemplu), Aaron Eckhart nu este considerat genul de actor în stare să ţină în spate, de unul singur, un film de acţiune. Este îngrijorător şi faptul că premisa bătăliei între două rase de fiinţe supranaturale a mai fost explorată în francize precum Underworld. Dar producţiile de gen precum cele cu zombi, vampiri sau vârcolaci au parte de un public fidel, prin urmare este posibil ca studiourile să-şi recupereze investiţia de 70 de milioane de dolari.

Legenda lui Hercule/31 ianuarie
Un film de 70 de milioane de dolari, cu un cvasi-necunoscut în rolul principal. Legenda lui Hercule va fi un test pentru cariera lui Kellan Lutz, actor familiar doar fanilor francizei Twilight, dar pe care studiourile Summitt l-au ales să conducă o potenţială nouă franciză. Sunt şanse ca filmul să supere cu libertăţile luate în ceea ce priveşte biografia semizeului (scenariştii clar nu au citit Legendele Olimpului), dar şi să captiveze publicul cu scene de luptă atent coregrafiate.

RoboCop/7 februarie
110 milioane de dolari au investit studiourile MGM în acest remake al popularei serii cu poliţistul Alex Murphy, transformat într-un hibrid om-maşină. Cu un actor aproape necunoscut în rolul titular, Joel Kinnaman, şi cu un regizor nefamiliarizat cu lumea blockbusterelor, brazilianul José Padilha, RoboCop este considerat riscant de către unii analişti. Din trailere pare că Padilha ar fi adaptat inspirat povestea la prezent (obsesia pentru siguranţă), dar cu gusturile publicului nu te pui niciodată. Şi nici cu memoria lui. Va fi Robocop Total Recall-ul anului 2014?

Pompeii/21 februarie
Kit Harington este cunoscut din serialul Urzeala tronurilor, unde interpretează unul dintre cele mai populare roluri. Prezenţa sa în Pompeii reprezintă un examen de trecere la Hollywood, mai ales că de prestaţia lui depinde un proiect de 100 de milioane. Paul W. S. Anderson nu este cel mai lăudat regizor, iar trailerele sugerează că specialiştii în efecte speciale au abordat distrugerea Pompeiului de către vulvanul Vezuviu aşa cum Roland Emmerich a abordat apocalipsa în 2012. Să fie povestea de dragoste mai interesantă decât fuga din calea prăpădului?

Need for Speed: Începuturi/14 martie
Seria de jocuri are fani în lumea întreagă, dar un scenariu are nevoie de mult mai mult decât urmăriri de maşini pentru a atrage numărul de cinefili necesar pentru a acoperi un buget de 70 de milioane. Multi-premiat pentru serialul Breaking Bad, Aaron Paul trebuie să convingă şi în rolul lui Tobey, un pilot de curse ilegale care caută răzbunare după ce face închisoare din cauza fostului său partener. După ce Furios şi iute s-a transformat într-o serie ultra-populară, îşi poate face loc Need For Speed fără un star în prim-plan?

Noe/28 martie
Russell Crowe este fără îndoială un star, iar Darren Aronofsky unul dintre cei mai lăudaţi regizori. Trailerele promit efecte speciale de ultimă generaţie, dar ce te faci cu faptul că ştim cu toţii traiectoria poveştii? Sperăm din tot sufletul că Aronofsky, atât de priceput să migreze dintr-un gen în altul, să intuiască tonul potrivit pentru această desfăşurare de forţe cinematografică.

X-Men: Viitorul este trecut/23 mai
Punem acest film în listă doar pentru că bugetul său a sărit de 200 de milioane de dolari. Mai mult, o nouă parte a francizei X-Men a primit deja undă verde din partea studiourilor, ceea ce o înseamnă că o investiţie încă şi mai mare este condiţionată de un succes notabil al eroilor interpretaţi de Jennifer Lawrence, Michael Fassbender şi James McAvoy. Va ajuta cu siguranţă faptul că pe afiş apar şi Ian McKellen şi Patrick Stewart, interpreţii versiunilor vârstnice ale aceloraşi eroi. Ei interacţionează pentru că... "viitorul este trecut", desigur.

Care crezi că este cea mai riscantă producţie a anului 2014?

Exploreaza subiecte similare:

I Frankenstein, Aaron Eckhart, The Legend of Hercules, Kellan Lutz, Kit Harington, Joel Kinnaman, Jose Padilha, RoboCop, Aaron Paul, Need for Speed, Pompeii, Noah, Russell Crowe, Darren Aronofsky, X-Men: Days of Future Past

Alte știri din cinema

Iată trailerul noului Superman!

Câtă încredere să avem în reactivarea universului DC?

123Credit – Lecțiile din The Big Short pentru creditele ipotecare

Filmul The Big Short (2015) oferă o perspectivă fascinantă asupra crizei financiare din 2008, cauzată în principal de practicile nesănătoase din piața creditelor ipotecare.

Joffrey din Game of Thrones, nou rol negativ în Safe Harbor

Creatorul lui Ozark schimbă continentele cu o nouă poveste despre pericolele traficului de droguri

Avalanşă de remake-uri: American Psycho, Tangled, Another Round

Anunţate în această săptămână, noile proiecte sunt o dovadă a falimentului creativ hollywoodian

Părerea ta

Spune-ţi părerea
raulk pe 15 ianuarie 2014 09:58
Cele m-ai riscante sunt Eu,Frankestein;Legenda lui Hercule si Pompeii.
john_gotti pe 15 ianuarie 2014 11:53
"m-ai"??!???
Dacianus pe 15 ianuarie 2014 20:13
Daca ecranizarea e dupa cartea lui Robert Harris, te asigur ca nu vor fi numai efecte speciale. E unul dintre cele mai bune romane aparute in ultimii ani... Dar poate numai numele filmului are legatura cu cartea si atunci nu mai garantez.
cotzofica pe 15 ianuarie 2014 10:17
Nu cred că Noe va da chix. Să sperăm că Aronofsky nu se va dezice nici în acest film. Mi-au plăcut mult precedentele. În ceea ce priveşte pe celelalte....vom vedea. Dar cred că Herule, Robocop sau Frankestein sunt teme fumate deja...
cotzofica pe 15 ianuarie 2014 10:18
Hercule.
3stripes pe 16 ianuarie 2014 00:43
Tare trist ca i-a incasat si pe aia.
legolas05 pe 15 ianuarie 2014 10:59
Hercule este deja un esec,in primul weekend in SUA a facut incasari de doar 8,5 milione dolari,restul care mi se par imprevizibile la box-office sunt Frankestein si Pompeii.
Han_Solo pe 15 ianuarie 2014 11:32
Asta am vrut sa spun si eu. Hercule este deja un esec iar la ce cronici are, sanse sa mare ceva nu prea sunt.
Bayard pe 15 ianuarie 2014 11:03
Eu Frankestein, Legenda lui Hercule si Pompeii o sa fie niste filme dezastruoase!!! Este clar din trailer si din cauza asta o sa si aiba incasari foarte proaste. Robocop e clar la alt nivel, dar nu-mi dau seama cat de asteptat este prin America, eu nu tin sa-l vad. In aceeasi situatie e si Need For Speed. Singura certitudine este X-Men. Primul film a fost bun spre foarte bun si tot ce s-a aflat despre filmul asta nou a fost extraordinar. S-a intors Synger, toti mutantii iubiti, studioul e atat de sigur de succes ca deja a pornit productia urmatorului X-Men.... o sa aiba minim 500 milioane incasari, poate chiar spre miliard.

Cel mai curios sunt legat de Noe. Fiind un film bazat pe Biblie mi se pare imposibil de pronosticat cat succes o sa aiba. Cred ca primele recenzii despre film o sa fie decisive. Daca i se duce vorba ca e anti-Biblie, e mancat complet in America.

mariusdbrsc pe 15 ianuarie 2014 13:27
La asa un comentariu bun eu nu mai am nimic de comentat!!:))
Sayko pe 15 ianuarie 2014 11:07
Cu actori ca Jennifer Lawrence, Michael Fassbender şi James McAvoy si o tema X-Men nu cred ca are cum sa dea gres.Acelasi lucru l-as putea spune si despre Noe dar din pacate au fost neintelegeri intre regizor si producatori si alte dezacorduri pe perioada filmarilor cu scene peste scene schimbate,modificate,sterse,reluate.Celelalte cred ca toate sunt un esec.
AlineziaBumfi pe 15 ianuarie 2014 11:35
Need for Speed si Noe sunt singurele pe care vreau sa le vad la cinema. In rest, nu mi se par interesante...
Noe nu cred ca va esua... La un buget de 130 de milioane, presimt ca o sa aiba incasari in jur de 350-400 milioane de dolari. Iar despre Need for Speed, la un buget de 66 de milioane, sper sa depaseasca 150-200 de milioane.

HarlequinMonkey pe 15 ianuarie 2014 13:05
Filmele care o sa dea gres in 2014:
I, Frankenstein - Aaron nu are ce sa caute in Blade + Underworld.
The Legend of Hercules - un "Spartacus" metrosexual.
Robocop - actori de calibru mare.. dar pare esec total.
Pompei - presimt un mare esec..
Noe - o sa fie un fel de Cloud Atlas..
300: Rise Of An Empire - o sa fie un harababura totala.. la fel ca si Immortals.
Captain America: The Winter Soldiers - cred ca o sa fie slab.. prima parte a fost incredibil de slaba.

NFS + X-Men nu au ce sa caute aici.
NFS'ul o sa dea peste nas seriei F&F.
X-Men First Class a fost un film bun. Si partea a 2a o sa fie buna.

fendal pe 15 ianuarie 2014 13:26
daca toate vor fi esec, tu la care te mai duci la cinema, tu mare critic
Skynet.Zbenga pe 15 ianuarie 2014 23:40
sunt total de acord cu bayard. Nu se poate compara Fast and Furious cu NFS la film, cel putin deocamdata
cristi23 pe 15 ianuarie 2014 13:27
riscuri exista la orice film.......din aceasta lista mai toate au riscuri..as zice ca cele mai periculoase sunt pompei,the legend of hercules. ...si poate robocop..........dar in acelasi timp sunt ingrijorat si pentru x-men days of future past........brian singer nu mai e ca inainte.....si bugetul de 200 de milioane..........??..........sa speram va va iesi totul ok
adipetreseniuc pe 15 ianuarie 2014 13:47
Noe, Pompeii si X-Men n-o sa fie esecuri, parerea mea.
SQueeZer pe 15 ianuarie 2014 16:12
Need For Speed este singurul film pe care aș dori să-l vizionez. Fiecare filmuleț din seria jocurilor Need For Speed mi-au plăcut, dar să văd un film întreg va fi excepțional...!
alex_28 pe 15 ianuarie 2014 16:29
eu personal am mare incredere in x-men days of future past si robocop..in x-men pentru ca x-men mai mereu a stat in varful filmelor de gen din toate punctele de vedere scenariu-actori etc find depasit dupa parerea mea doar de filme ca trilogia the dark knight sau watchmen...cat priveste robocop joel kinnaman este un actor bun care cred ca se va descurca in rolul lui alex murphy-robocop plus ca robocop este o franciza care n-a mai fost in atentia publicului de mai bine de 20 de ani deci nu vad de unde ar putea veni saturatia din punctul asta de vedere.. aaaa ca intre timp sau mai facut tone de filme cu roboti androizi si tot felul de organisme de acest tip asta e altceva eu unul cred ca va avea succes...as mai avea cv sperante in ceea ce priveste need for speed problema e faptul ca pe partea asta avem deja fast and furious prin urmare nu vad cu ce-ar putea veni nfs diferit astfel incat sa nu devina doar o copie si atat...in ceea ce priveste celelalte filme din aceasta lista nu vor conta nu stiu daca vor fi neaparat toate proaste dar nu cred ca vor avea priza la public
Saxon pe 15 ianuarie 2014 16:35
Toate sunt riscante. Bani aruncati in vant, povesti care nu se mai termina niciodata, scenarii scrise de oameni care nu verifica datele istorice, actori cvasi necunoscuti si fara priza la public, majoritatea filmelor sunt ori horror ori s.f-uri, mai vreti? Deja cand aud de francize in filme imi dau seama ce hamburgeri urmeaza sa mai scoata o gramada de oameni lipsiti total de idei. Cand nu esti in stare sa te rupi de o franciza, e clar ca nu mai poti sa faci un film absolut nou. Iar actorii cu adevarat mari nu prea joaca in francize. Filmele cu adevarat bune nu-s francize si nici regizorii buni sau sound-track-urile de succes nu le prea gasesti in francize. Pentru mine filmele gen Boa constrictor vs Scream 23( ipotetic ) sunt vai mama lor iar publicul acestor filme e cu vodca in buzunar. In absolut toate cazurile de filme care se repeta, doar primul film si rareori a doua serie au fost bune. Restul sunt prastie, inclusiv actorii din ele. Exemple: Singur acasa, Wrong turn, Final destination, X-Men, Scream si restul seriilor cu varcolaci, vampiri, strigoi, etc
danny987 pe 15 ianuarie 2014 23:49
Iti dau dreptate per total.NU sunt de acord cu tine in cea ce priveste saga X-Men (care s a incheiat in 2006).Ce avem acum e o noua serie,ce sper sa se termine cu X-Men Apocalypse,asta ca sa nu devina o ciorba (ca foarte probabil noul film Transformers).
cosmin742000 pe 15 ianuarie 2014 16:47
Eu nu pun deloc egal intre valoarea unui film si incasari.S-au vazut multe rebuturi cu incasari foarte mari ...
legiune pe 15 ianuarie 2014 18:42
Corect.
yellowwolf pe 15 ianuarie 2014 23:39
Intai sa apara filmele apoi vom vedea ce va iesii,degeaba atatea pareri fara nici un rost,el zice ala,ea zice celalalt etc
Skynet.Zbenga pe 15 ianuarie 2014 23:43
Cred ca XMen nu e riscant, poate nici RoboCop. In rest, toate pot fi esecuri.
danny987 pe 15 ianuarie 2014 23:56
NFS e doar un alt film cu masini.Robocop..stim cu totii povestea.Frankestein e foarte inrudit cu Underworld.Hercule e Conan de acum 2 ani.Noe si Pompei-filme noi cu povesti stiute.X-Men...va fi un succes de casa incontestabil;sper sa fie la fel de bun pe masura incasarilor.De vazut,le voi vedea inevitabil pe toate.(lucrand in domeniu),dar voi merge special sa vad,doar X-Men.
filme_subtitrate_hd pe 16 ianuarie 2014 09:02
exemplu de film de succes :) Paranormal Activity:The Marked Ones...buget 5 mil.....si restu se vede in boxoffice :)
yukkio pe 3 februarie 2014 11:52
este posibil ca majoritatea sa fie esecuri
alex_il_fenomeno pe 16 februarie 2014 14:52
In general, cand vine vorba de filmele ce beneficiaza de un buget urias, se vorbeste si de un risc enorm.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells