Comedia românească Teambuilding a depășit Avatar, devenind filmul cu cele mai mari încasări din România din toate timpurile, fără ca acest clasament să fie ajustat la inflație și numai dacă nu luăm în considerare încasările pe care Avatar le-a făcut anul acesta, cu ocazia relansării în cinematografe.
Lansată pe 30 septembrie, pe 121 de ecrane din toată țara, comedia devenea - în patru săptămâni de rulaj în cinematografe - cel mai de succes film românesc, ca încasări. Și această afirmație trebuie privită cu circumspecție, cum nu există informații cu privire la încasări pentru filmele românești de dinainte de 1989.
După șase săptămâni pe ecrane, iată că Teambuilding doboară un nou record, devenind filmul cu cele mai mari încasări din toate timpurile la noi în țară, neajustat la inflație.
În a șasea săptămână de rulaj pe marile noastre ecrane, Teambuilding a reușit să devină noul „Number 1” în România, cumulând până în acest moment 18.850.650, 41 lei, adică aproape 4 milioane de dolari (3.792.887 USD), sumă ce va crește până la finalul anului, cum comedia va mai rămâne în cinematografe.
În 2009, Avatar încasa 18.614.408 lei, deci cu 236.242 lei mai puțin decât noul „Number 1”. Totuși, Avatar a beneficiat de o relansare pe plan global, inclusiv în România. Acest lucru se întâmpla pe 23 septembrie 2022, iar de atunci și până acum, Avatar a adunat 1.064.407 lei din biletele vândute pe teritoriul țării noastre.
Asta face ca Avatar să aibă încasări totale în țara noastră de 19.678.815 lei, cumulând banii obținuți în 2009, anul premierei, și pe cei câștigați în 2022, anul relansării. Deci încasări cumulate (2009 plus 2022) mai mari decât comedia românească Teambuilding.
Revenind la succesul comediei autohtone, acesta a fost pus de 10 oameni din industria de filme pe seama experienței realizatorilor comediei, dintre ei de numele lui Matei Dima legăndu-se mai multe filmedin clasament, apoi rolul promovării, genul filmului, distribuirea în foarte multe săli, nemaiîntâlnită pentru o producţie românească, mizarea pe clișee și stereotipuri, o distribuție formată din oameni cu vizibilitate în online, plus un „un word of mouth excepțional”.
Filmul, o comedie despre viaţa în corporaţie şi despre stereotipurile dintre regiunile tradiţionale ale României, îl prezintă pe Emil (Matei Dima), din corporația PLM Global, angajându-se în fața șefului, jucat de Șerban Pavlu, că va câștiga Cupa Veseliei, cupa din teambuildingul anual ce nu a fost niciodată câștigată de bucureșteni, veșnic victorioși fiind ardelenii.
Teambuilding a fost văzut până în acest moment de 804.547 de români. La numărul de bilete vândute, Avatar stă mai bine în acest moment - în 2009 SF-ul lui James Cameron era vizionat pe marile ecrane de 881.718 români. Până la finalul anului, însă, rămâne de văzut dacă diferența de 77.000 de spectatori poate fi recuperată de Teambuilding, astfel încât să devină Number 1 nu doar ca încasări, ci și ca număr de spectatori.
Sigur, cifrele și comparațiile trebuie privite cu un ochi mai degrabă critic decât entuziast - când vorbim de bani, trebuie luată în calcul inflația, iar când vorbim de numărul de spectatori, trebuie să avem în vedere că acum 30 de ani erau în jur de 20 de ecrane pe care se putea proiecta un film, iar astăzi chiar și de 10 ori mai multe.
Tabel realizat de Alex Mircea:
Părerea ta
Spune-ţi părereaIn rest felicitari echipei care a creat Teambuilding si bravo spectatorilor care au venit si revenit la cinema !
Teambuilding a încasat foarte mult oricum pt vremurile astea!