Divertismentul, tehnologia, cultura pop şi personalitatea anului (unde s-a distins Donald Trump) au fost analizate de revista americană Time, iar cele mai bune (dar şi cele mai nereuşite) producţii ale celei de-a şaptea arte în 2016 au fost prezentate în câte un top 10.
Preferate au fost dramele existenţiale ce au pus accent pe dezvoltarea personajelor, în vreme e blockbusterele şi comediile au fost mai puţin apreciate. Drama Moonlight – câştigătoare a mai multor prestigioase trofee americane şi internaţionale – a obţinut primul loc. Filmul spune povestea despre maturitate şi suferinţă a unui bărbat de culoare sărac din Miami.
„Filmul lui Barry Jenkins cuprinde multe teme, dar este realizat cu multă delicateţe; este un film ce te împinge ca un val şi apoi te aşază, cu blândeţe, într-un loc în care nu te-ai fi aşteptat să ajungi”, motivează publicaţia.
Lista celor mai bune filme include şi titluri mai puţin cunoscute – pe lângă La La Land – Paterson (film de Jim Jarmusch, cu Adam Driver), Silence (noua producţie a lui Martin Scorsese, cu Liam Neeson, Andrew Garfield şi Adam Driver), Loving şi Tower.
Cel mai puţin reuşit film al lui 2016 a fost numit X-Men: Apocalypse, urmat de blockbustere ca Suicide Squad şi Batman V Superman: Dawn of Justice, descrisă ca o peliculă în care tonul întunecat a fost forţat, pentru a se încerca o diferenţiere de filmele Marvel.
„Cea mai mare greşeală a noului X-Men a fost aceea de a irosi unele dintre cele mai talentate figuri actuale de la Hollywood. De ce să îl foloseşti pe Oscar Isaac doar ca să îl ascunzi într-o carapace uriaşă? De ce să îl pui pe Michael Fassbender să adauge forţat greutate emoţională unor scene clişeistice? Aproape că o vedeam pe Jennifer Lawrence numărând minutele pentru a fugi de pe platou şi a putea juca într-un film de David O. Russell”, explică publicaţia.
Părerea ta
Spune-ţi părerea