Miercuri seară, invitatul special al Festivalului „Anonimul”, regizorul Chan-wook Park, cucerit din prima zi la Sfântul Gheorghe de apusurile de aici, a răspuns întrebărilor publicului după proiecția însângeratului film Thirst. Sesiunea de Q&A a lămurit o parte din întrebările pe care le aveam despre viziunea regizorului.
Thirst este despre un preot dintr-un orășel se oferă voluntar în cadrul unui experiment medical. Acesta eșuează, iar rezultatul e transformarea preotului într-un vampir. Schimbările fizice și psihologice conduc la o aventură cu soția unui prieten din copilărie, nefericită și obosită de viața ei de zi cu zi. Preotul de altădată cade și mai adânc în disperare și depravare. Pe măsură ce lucrurile se înrăutățesc, se luptă să păstreze ce i-a mai rămas din natura umană.
Întrebat la Festivalul Anonimul, din public „de ce vă place să combinaţi grotescul cu eroticul? Pentru ca publicul să simtă ceva foarte puternic, foarte convingător?”, regizorul sud-coreean a răspuns: „cred că este un aspect important în viaţă, pe care l-am surprins în filmele mele dar pe care l-am exacerbat. Lăsaţi-mă însă să vă spun ceva: chiar dacă ceva aparent este comic, privit dintr-o altă perspectivă poate fi chiar tragic. Şi invers, chiar într-un moment de violenţă sau de brutalitate poţi găsi ceva frumos. Totul depinde de distanţa de la care observi un eveniment, de la cât eşti de aproape şi mai ales de perspectiva din care priveşti.
Ceea ce fac eu este să iau anumite aspecte ale personajului şi să le prezint în aşa fel încât publicul să vadă anumite lucruri. Să vă dau un exemplu: un prieten m-a întrebat: În filmul Thirst există scene erotice? Şi i-am spus: Sigur că da! Există chiar şi o scenă în trei. Mă refeream, de fapt, la momentul în care corpul soţului decedat este prins între corpul soţiei şi al protagonistului care fac dragoste. Pentru cei doi amanţi scena aceasta cu fantoma este una sinistră, însă pentru public este ceva comic. Deci, două interpretări complet diferite. Pentru mine, asta face un film să fie bun”.