Chan-wook Park: „privit dintr-o altă perspectivă, chiar într-un moment de violenţă sau de brutalitate poţi găsi ceva frumos”

de Gloria Sauciuc în 11 Aug 2016
„Există ceva brut, primar în filmele mele, și există regizori care evită asta. Pentru mine, cred că surprinderea acestui gen de emoţii este ceva care trebuie neapărat făcut, şi într-o manieră elegantă, meticuloasă, bine pregătită” (Chan-wook Park)

Miercuri seară, invitatul special al Festivalului „Anonimul”, regizorul Chan-wook Park, cucerit din prima zi la Sfântul Gheorghe de apusurile de aici, a răspuns întrebărilor publicului după proiecția însângeratului film Thirst. Sesiunea de Q&A a lămurit o parte din întrebările pe care le aveam despre viziunea regizorului.

„două interpretări complet diferite. Pentru mine, asta face un film să fie bun”...

Thirst este despre un preot dintr-un orășel se oferă voluntar în cadrul unui experiment medical. Acesta eșuează, iar rezultatul e transformarea preotului într-un vampir. Schimbările fizice și psihologice conduc la o aventură cu soția unui prieten din copilărie, nefericită și obosită de viața ei de zi cu zi. Preotul de altădată cade și mai adânc în disperare și depravare. Pe măsură ce lucrurile se înrăutățesc, se luptă să păstreze ce i-a mai rămas din natura umană.

Întrebat la Festivalul Anonimul, din public „de ce vă place să combinaţi grotescul cu eroticul? Pentru ca publicul să simtă ceva foarte puternic, foarte convingător?”, regizorul sud-coreean a răspuns: „cred că este un aspect important în viaţă, pe care l-am surprins în filmele mele dar pe care l-am exacerbat. Lăsaţi-mă însă să vă spun ceva: chiar dacă ceva aparent este comic, privit dintr-o altă perspectivă poate fi chiar tragic. Şi invers, chiar într-un moment de violenţă sau de brutalitate poţi găsi ceva frumos. Totul depinde de distanţa de la care observi un eveniment, de la cât eşti de aproape şi mai ales de perspectiva din care priveşti.

Ceea ce fac eu este să iau anumite aspecte ale personajului şi să le prezint în aşa fel încât publicul să vadă anumite lucruri.  Să vă dau un exemplu: un prieten m-a întrebat: În filmul Thirst există scene erotice? Şi i-am spus: Sigur că da! Există chiar şi o scenă în trei. Mă refeream, de fapt, la momentul în care corpul soţului decedat este prins între corpul soţiei şi al protagonistului care fac dragoste. Pentru cei doi amanţi scena aceasta cu fantoma este una sinistră, însă pentru public este ceva comic. Deci, două interpretări complet diferite. Pentru mine, asta face un film să fie bun”.

Exploreaza subiecte similare:

Bakjwi, Chan-wook Park

Alte știri din cinema

Florin Piersic Jr., interlop în serialul Subteran. Iată trailerul!

Ana Ularu, Cezar Grumăzescu, Cosmin Tudor Pană şi Irina Artenii joacă roluri principale în serialul ce se va lansa în curând pe Netflix

Sughiţ în carne şi oase: primele imagini din noul How to Train Your Dragon!

Remake-ul live action se lansează global în iunie 2025, la doar 15 ani de la premiera animaţiei originale

Landman: noi îngeri cu feţe murdare marca Taylor Sheridan

Serialul plasat în Texasul îmbibat de ţiţei, disponibil de mâine pe platforma SkyShowtime

Filme de artă gratuite în cadrul CinePOLSKA #20

Festivalul Filmului Polonez în România și Republica Moldova – CinePOLSKA, organizat de Institutul Polonez din București, a ajuns la cea de-a douăzecea ediție și sărbătorește între 21 și 27 noiembrie, punând la dispoziție publicului din cele două țări unele dintre cele mai apreciate producții poloneze. Majoritatea vor fi disponibile gratuit pe platforma TIFF Unlimited.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells