Edge of Tomorrow: Prizonier în timp, în avanpremieră din 2 iunie

de Cinemagia în 3 Iun 2014
Edge of Tomorrow rulează pe ecranul IMAX şi în format 3D

Edge of Tomorrow: Prizonier în timp rulează în avanpremieră din 2 iunie în cinematografele de la noi, aducând pe marile ecrane o poveste dintr-un viitor apropiat, în care o rasă extraterestră a invadat planeta printr-un atac nemilos, care nu poate fi oprit de nicio unitate militară din lume.

Maiorul William Cage (Cruise), un ofiţer care n-a petrecut nicio zi pe câmpul de luptă, este aruncat în mijlocul haosului într-o misiune din care n-are nicio şansă să scape cu viaţă. După ce este ucis încă din primele minute de luptă, Cage e prins într-o buclă a timpului şi este supus să retrăiască brutala bătălie şi de a se lupta şi a muri... la nesfârşit.

Dar cu fiecare bătălie, Cage dobândeşte aptitudini care îl ajută să-şi doboare adversarii, alături de luptătoarea Forţelor Speciale Rita Vrataski (Blunt). Cage şi Rita se luptă cu extratereştri şi fiecare confruntare îi aduce cu un pas mai aproape de a-şi înfrânge duşmanul.

Doug Liman a regizat Edge of Tomorrow: Prizonier în timp după scenariul scris de Christopher McQuarrie şi Jez Butterworth & John-Henry Butterworth, bazat pe romanul „All You Need Is Kill” al autorului Hiroshi Sakurazaka.

În Edge of Tomorrow: Prizonier în timp, lumea se războieşte cu o forţă extraterestră neobosită pe care nicio armată şi niciun individ nu poate s-o răpună, iar bătălia cea mai mare nu s-a desfăşurat încă. Nenumăraţi bărbaţi şi femei vor lupta şi vor muri în faţa acestor Mimic, dacă cel mai nepregătit recrut al Forţele Armate Unite nu va reuşi să folosească cu succes o strategie ieşită din comun: Trăieşte. Mori. Repetă.

În acest film, Tom Cruise joacă rolul maiorului William Cage, care activează în armată ca om de relaţii publice şi care n-a fost niciodată pe front. Pentru că a făcut greşeala să ameninţe un general, ajunge să fie prins într-o buclă a timpului produsă de extratereştri, luptând pentru viaţa... şi pentru moartea sa.

Situaţia neobişnuită în care se regăseşte Cage survine în urma primei - şi aparent ultimei - sale lupte cu un extraterestru. În scurt timp îşi pierde viaţa sau ar trebui să-şi piardă viaţa, dar descoperă că are abilitatea unică de a reseta ziua, trezindu-se în acelaşi loc, în acelaşi moment ca în acea dimineaţă. Cage este foarte confuz şi nu înţelege de ce nimeni altcineva nu pare să fie conştient de evenimentele tragice care se întâmplaseră. În schimb, se pare că se pregătesc pentru acea luptă, fără să ştie că au pierdut deja.

Cu toate că retrăieşte aceeaşi zi la nesfârşit, senzaţia e alta de fiecare dată, pentru că are alt comportament de fiecare dată, iar acţiunea e dusă mai departe

Acţiunea se desfăşoară în Londra, Paris, pe coasta Franţei şi în zona rurală a Franţei. Ca să redea aspectul dur al lumii distruse de război aşa cum şi-au imaginat-o realizatorii filmului, Edge of Tomorrow: Prizonier în timp a fost filmat aproape în întregime la studiourile Warner Bros. din Leavesden, marcând prima producţie realizată la acest studio.

Excepţie face scena de la începutul filmului, în care Cage soseşte la sediul Forţelor Armate Unite. Pentru prima oară în istorie, o companie de producţie de film a avut acces să aterizeze un elicopter în piaţa Trafalgar din Londra.

Personajul lui Tom Cruise

Maiorul William Cage este un ofiţer care se ocupă de relaţii publice în cadrul armatei americane, slujbă pe care a acceptat-o după ce cariera lui în publicitate s-a năruit în urma conflictului global. Niciodată n-a suferit o rană mai gravă decât o julitură şi nu suportă să vadă nici măcar un strop de sânge. E nepregătit şi înspăimântat când află că urmează să se alăture trupelor Forţelor Armate Unite. Cage începe să conceapă capacitatea sa de a da timpul înapoi abia când leagă un parteneriat cu singura persoana care pare să înţeleagă, sergentul Rita Vrataski (Emily Blunt).

„Îmi plac personajele feminine puternice, şi cred că Rita este cel mai puternic personaj feminin din filmele mele de până acum.” - spune Liman. „E un soldat veteran care a condus numeroase atacuri şi a ucis mii de extratereştri Mimic.”

După faptele sale eroice în bătălie, presa a supranumit-o Îngerul de la Ardeni, iar soldaţii, „Full Metal Bitch”. „Iar acum trebuie să-i fie mentor lui Cage”, spune regizorul. „Trebuie să-l instruiască, să devină un luptător la fel de capabil ca ea, altfel n-or să aibă nicio şansă să câştige bătălia. Emily i-a conferit o forţă incredibilă personajului şi a fost o războinică, după chipul Ritei”.

Una dintre provocările lui Blunt în interpretarea rolului Ritei a fost faptul că se repetă aceeaşi zi, iar personajul ei nu-şi aduce aminte de Cage sau de ce s-a întâmplat. În fiecare zi, Cage trebuie s-o ia de la capăt cu ea.

„De fiecare dată, ea îl cunoaşte pe Cage pentru prima oară. E o provocare să construieşti un personaj şi să-i nuanţezi interacţiunile, când acesta se află în acelaşi mediu, în aceeaşi situaţie, de mai multe ori la rând.” - spune actriţa. „Cum se schimbă ea faţă de el? Cum devin familiari, dacă ea nu-şi aminteşte de el? Mi-a fost greu să redau asta şi să dozez echilibrat nivelul de intimitate faţă de el.”

Şi lui Cruise i s-a părut interesantă această relaţie unilaterală. „Cage ajunge să ţină la ea, dar nu poate să-i împărtăşească sentimentele fiindcă, pentru ea, a trecut o singură zi. E un element al relaţiei lor pe care mi-a plăcut să-l explorez” - spune actorul.

Blunt spune: „Poţi să te antrenezi cât vrei, să alergi o mie de kilometri, că tot nu cred că o să fii cu adevărat pregătit. Trebuie doar să te obişnuieşti, şi nu e uşor. Stilul de luptă al Ritei parcă sfidează gravitaţia - sare, se strecoară, alunecă printre tentaculele extratereştrilor. Ne-am dorit să arate intens, dar şi graţios. A fost o mare provocare să redăm coregrafia mişcărilor ei îndemânatice”.

Coregrafii pentru luptă şi Costumul de tip exo-schelet

Coordonatorul de cascadorii Wade Eastwood a realizat coregrafia scenelor complexe de luptă, executate de Cruise, Blunt şi ceilalţi actori din distribuţie şi i-a învăţat cascadoriile. Antrenamentul nu era necesar numai pentru secvenţele de acţiune, ci şi pentru ca actorii să înveţe să execute mişcările în echipamentul de luptă.

Liman le-a dat instrucţiuni precise scenografului Oliver Scholl şi designerului de costume Kate Hawley despre armura şi armamentul soldaţilor. Orice progres tehnologic care ţine de echipamentul de luptă trebuia să fie plauzibil, în linie cu cercetările programelor de apărare din prezent.

„Voiam ceva high tech şi am încercat să proiectăm în viitor ce echipamente ar avea armata, pornind de la cele din prezent. Armata nu îşi vinde echipamentele, aşa că designul este utilitar şi practic. Aşa am vrut să arate armura, simplă şi de bază, nu extravagantă.” - spune Liman. Rezultatul este aspectul impresionant al ExoSuit.

Liman a mai vrut ca ExoSuit să se muleze pe corp, să nu le acopere pe personaje. Şi, pentru că actorul urma să alerge, să se lupte, să sară şi să se târască în acest costum, trebuia să aibă un design uşor şi flexibil, manevrabil de actor. Costumul arată realist tocmai pentru că este.

Scholl şi echipa sa au realizat diferite versiuni ale ExoSuit, în colaborare cu realizatorul costumului ExoSuit, Pierre Bihanna. Primele designuri în 2D şi 3D au fost baza pentru un cadru prototip din aluminiu cu articulaţii şi puncte de pivot plasate în diferite poziţii, pentru a ajunge la varianta ideală. Hawley a colaborat apoi cu echipa la detaliile estetice şi proporţiile costumului, la paleta de culori şi texturi. Departamentul de design şi cel de scenografie a colaborat îndeaproape ca să asigure omogenitatea costumelor ExoSuit şi a armelor.

Varianta finală a cadrului permitea corpului să se mişte liber. Au realizat un mulaj din spumă pe care l-au ataşat de cadru, apoi i l-au prezentat lui Cruise.

„Am venit cu două luni înainte să înceapă filmările şi am lucrat la ExoSuit. Numai cadrul cântărea între 27 şi 45 de kilograme la care se adăugau, în funcţie de armament, în jur de 50-55 kg. Mi-a pus la încercare forţa lăuntrică mai degrabă decât forţa fizică, în ton cu experienţa personajului meu.” - spune Cruise.

Hawley şi Cruise au colaborat din prima etapă a realizării armurii ExoSuit. „Am adaptat armura în permanenţă conform cerinţelor rolului lui Tom, iar el şi-a dorit ca ExoSuit să evoce imaginea unei picturi sau fotografii de război, să aibă o notă eroică şi umană.” - spune Hawley.

„Armura ExoSuit a Ritei trebuia să fie diferită de cea a celorlalţi soldaţi. Rita e o războinică eroică şi frumoasă, în acelaşi timp.” - spune Hawley. „Am vrut să evităm elementele feminine în exces sau aspectul de costum mulat, ca de felină, care ar face trimitere la genul fantasy. Trebuia să aibă propriul ei stil şi o imagine aparte care s-o deosebească de ceilalţi, iar asta trebuia să se reflecte în armura ei. De exemplu, arma ei este o elice desprinsă de un elicopter. Pe piept, armura are nişte dungi roşii ca de julituri, la fel ca în roman, ca şi cum ar da de înţeles că a trecut prin focurile iadului şi s-a întors.”

Când Hiroshi Sakurazaka, autorul romanului „All You Need Is Kill”, a vizitat platoul în timpul filmărilor, Cruise i-a sugerat să îmbrace un ExoSuit. „Nu eram în formă fizică, încât să pot să duc greutatea costumului.” - spune Sakurazaka. „Abia puteam să merg, nici vorbă să fac ceva mai mult. Doug Liman m-a inclus în scene, ca figurant, îmbrăcat în ExoSuit. După zece duble, eram epuizat!”.

Pentru că întreaga lume e în război cu extratereştrii Mimic, uniformele trebuia să aibă o notă internaţională. Hawley s-a documentat despre uniformele militare din toată lumea, a îmbinat anumite designuri şi aşa a ajuns la uniforma şi recuzita Forţelor Armate Unite.

Extratereştrii

Echipa a decis ca extratereştri să aibă tentacule care se desprind de corp în timpul luptei, ca nişte lănci. Dar cum aveau să se mişte extratereştrii Mimic? Ce textură aveau? Realizatorii au început procesul experimentând în animaţie. Trebuiau să decidă cum aveau să interacţioneze extratereştrii şi oamenii în luptă.

„Toate tipurile de extratereştri Mimic au trăsături de personalitate diferite.” - spune Davis. „Unii sunt nişte patrupezi cu tentacule, alţii se mişcă repede şi cu dexteritate... Dar toţi vor să omoare - sunt un duşman neegalat în viteză şi brutalitate.”

La designul creaturilor au lucrat şi casele de efecte vizuale Framestore, la Londra şi Montreal, şi Sony Pictures Imageworks, la Los Angeles. Scenele cu extratereştrii Mimic au fost proiectate meticulos de artiştii de efecte vizuale în programul de pre-vizualizare, înainte să înceapă filmările. În fiecare zi pe platou, departamentul de efecte vizuale colecta date pe care le folosit ca referinţe în procesul de post-producţie. Datele erau înregistrate prin fotograme şi video de rezoluţie mare, apoi artiştii digitali recreau acelaşi mediu folosind datele.

„Am vrut să creăm imagini cu efecte speciale realiste, ca publicul să nu poată distinge realul de virtual în film.” - spune Davis.

Realizatorii

Doug Liman (Regizor/Producător executiv) s-a remarcat în 1996, cufilmul independent Pierde vară, o comedie care a devenit o favorită agenului. A urmat filmul independent aclamat de critici Go!, pentru care a fostnominalizat la premiul Independent Spirit pentru cel mai bun regizor.Deşi realizare doar două filme independente, Liman a zburat în munţiiTeton şi a obţinut drepturile de ecranizare ale romanului „Identitatea luiBourne”, scris de Robert Ludlum. Liman a regizat şi a produs filmul în 2002,cu Matt Damon în rolul principal. Filmul a încasat peste 214 milioane dedolari în toată lumea. De atunci, a mai lucrat ca producător executiv laSupremaţia lui Bourne şi Ultimatumul lui Bourne.Liman a mai regizat comedia de acţiune Dl şi dna Smith, cu Brad Pitt şiAngelina Jolie, filmul science-fiction Jumper. Oriunde, oricând şi dramainspirată din fapte reale Ţintă legitimă.În televiziune, Liman lucrează ca producător executiv la serialele Suitsşi Covert Affairs.

Christopher McQuarrie (Scenariu)) este un realizator de filmepremiat la Oscar, care a lucrat la filmele Suspecţi de serviciu, OperaţiuneaValkyrie şi Jack Reacher. Un glonţ la ţintă. În prezent, regizează filmulMisiune: Imposibilă V.

Hiroshi Sakurazaka (Autor) s-a născut la Tokio în 1970, este unautor de science-fiction şi fantasy. Primul său roman, „Modern Magic MadeSimple”, publicat în 2003, are şapte volume şi a fost adaptat pentru animaţiide televiziune şi benzi desenate.Sakurazaka a publicat romanul science-fiction „All You Need Is Kill” în2004. Romanul a fost tradus şi publicat în 12 ţări şi a fost adaptat pentrubandă desenată în 15 ţări

Exploreaza subiecte similare:

Edge of Tomorrow, Tom Cruise, Emily Blunt

Alte știri din cinema

Florin Piersic Jr., interlop în serialul Subteran. Iată trailerul!

Ana Ularu, Cezar Grumăzescu, Cosmin Tudor Pană şi Irina Artenii joacă roluri principale în serialul ce se va lansa în curând pe Netflix

Sughiţ în carne şi oase: primele imagini din noul How to Train Your Dragon!

Remake-ul live action se lansează global în iunie 2025, la doar 15 ani de la premiera animaţiei originale

Landman: noi îngeri cu feţe murdare marca Taylor Sheridan

Serialul plasat în Texasul îmbibat de ţiţei, disponibil de mâine pe platforma SkyShowtime

Filme de artă gratuite în cadrul CinePOLSKA #20

Festivalul Filmului Polonez în România și Republica Moldova – CinePOLSKA, organizat de Institutul Polonez din București, a ajuns la cea de-a douăzecea ediție și sărbătorește între 21 și 27 noiembrie, punând la dispoziție publicului din cele două țări unele dintre cele mai apreciate producții poloneze. Majoritatea vor fi disponibile gratuit pe platforma TIFF Unlimited.

Părerea ta

Spune-ţi părerea
Sorin87 pe 3 iunie 2014 23:40
demult am asteptat acest film

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells