Femeile au regizat doar 8% dintre cele mai profitabile producții ale lui 2018

de Cristina Grigore în 4 Ian 2019
Potrivit noului studiu, numărul regizoarelor ce au avut anul trecut la activ titluri de succes a scăzut

Chiar dacă 2018 a fost anul unor mișcări de amploare în ceea ce privește inegalitatea dintre sexe la Hollywood – #MeToo și Time’s Up – numărul regizoarelor care s-au aflat la cârma celor mai profitabile 250 de filme produse a scăzut. Este concluzia unui studiu publicat de Centrul pentru studierea participării femeilor în industria de film și televiziune al Universității din San Diego, preluat de Indiewire.com.

În 2017, regizoarele au avut 11 procente dintre cele mai profitabile 250 filme, pe când în 2018 s-a ajus la doar 8%. Studiul mai evidențiază și că doar 1% dintre filmele de succes realizate anul acesta au avut în echipa centrală de producție mai mult de 10 femei. Comparativ, 74% dintre producții au avut în echipă 10 sau mai mulți bărbați.

Numărul femeilor angajate ca regizor, scenarist, producător, producător executiv sau director de imagine a crescut însă în ultimii 20 de ani, arată studiul. În plus, așa cum era de așteptat, filmele cu o femeie la cârmă au avut scenariul realizat tot de o femeie (în cazul a 71% dintre filmele cu regizoare ale acestui an).

„Este nevoie de o dorinţă de schimbare, de a conştientiza problema – ceea ce înseamnă că efortul trebuie să vină de la forţele de decizie din industrie, care trebuie să dea dovadă de transparenţă şi să stabilească ţeluri concrete”, a concluzionat autoarea studiului, Dr. Martha Lauzen.

Alte știri din cinema

Şefa de la Lucasfilm deplânge reacţiile fanilor la noile seriale Star Wars

Ce oameni răi: după Ridley şi Ahsoka, a venit rândul lui The Acolyte să stârnească furia fanilor

Merită un munte de lasagna: Garfield domină din nou topul încasărilor

Cele trei premiere ale săptămânii trecute nu au reuşit să îl întreacă pe motanul portocaliu

Excelentul Hacks: pot două femei să se stimeze reciproc?

Ar trebui să le despartă o prăpastie, dar reuşesc să construiască o punte

De ce Furiosa e atât de supărată: un motan o întrece în popularitate!

Animaţia Garfield a fost văzută de mai mulţi români decât super-blockbusterul lansat la Cannes

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells