Dacă în imensa majoritate a situaţiilor publicul american este privilegiat de marile studiouri, uneori acestea iau decizia să lanseze un film mai întâi în restul lumii şi abia apoi în SUA. Este şi cazul lui Gladiator II, blockbuster disponibil în zeci de ţări din 15 noiembrie, cu o săptămână înaintea premierei americane din 22 noiembrie. Interesul pentru film s-a dovedit colosal, iar sequelul lui Ridley Scott a strâns 87 de milioane de dolari din peste 60 de ţări, inclusiv România.
Cu aceste cifre, Gladiatorul II este producţia Paramount cu cel mai bunt debut internaţional din istorie şi totodată cel mai bun debut internaţional din cariera lui Ridley Scott, regizor căruia filmele cu încasări mari nu-i sunt deloc străine: The Martian a avut încasări de 630 de milioane de dolari, Gladiator 465 de milioane şi Prometheus 403. Cu acest debut impresionant, Gladiatorul II va depăşi cu siguranţă încasările filmelor menţionate, având toate şansele să devină profitabil, lucru mai dificil de realizat din cauza bugetului de circa 250 de milioane de dolari.
În România, Gladiatorul II a fost disponibil pe 125 de ecrane din întreaga ţară şi a fost văzut de 88.702 spectatori, urcând pe prima poziţie în topul încasărilor. Astfel, premiera de vineri a avut un weekend de debut comparabil cu cele ale lui Deadpool & Wolverine, cel mai popular film al anului în România în acest moment, şi Dune: Partea II, ocupantul locului patru în topul anual. Totuşi, Gladiatorul II nici măcar nu se apropie de entuziasmul cu care publicul din România a întâmpinat producţiile româneşti Buzz House: The Movie, văzut de aproape 250.000 de spectatori în primele trei zile de proiecţii, sau Tati part-time, cu 145.000 de bilete vândute în aceeaşi perioadă.
Citeşte aici cronica noastră la aşteptatul film al lui Ridley Scott.
Foto: Lucius (Paul Mescal), încercând să ţină piept mulţimii de spectatori care dau năvală la Gladiatorul II.