Un raport al agenţiei de evaluare Fitch Ratings arată că audienţa filmelor 3D este în scădere anul acesta. În consecinţă, şi încasările provenite din vânzarea biletelor pentru filmele 3D vor scădea, atât din lipsa unor francize (faţă de 2012) venite în acest format, cât şi din cauza faptului că publicul nu mai este la fel de dornic să plătească în plus pentru 3D.
Va fi primul an în care box-office-ul va înregistra o scădere de când promiţătoarea tehnologie de filmare a câştigat un plus serios de popularitate, odată cu lansarea lui Avatar din 2009, scrie The Wrap.
„Prezenţa în sălile de cinema a beneficiat de la răspândirea iniţială a filmelor 3D. Însă acum a scăzut acel entuziasm de la început”, se specifică în raport.
„Publicul se preocupă din nou de calitatea per total a filmului şi pune în balanţă necesitatea cumpărării unui bilet premium faţă de unul de bază, pentru 2D. Mersul la film rămâne una dintre cele mai puţin costisitoare forme de divertisment. Cu toate acestea, creşterea preţurilor, mai ales în cazul filmelor 3D, va submina această percepţie cu timpul. Fitch vede ca fiind favorabilă evoluţia pieţei de film, însă crede că anul se va încheia cu o diminuare a prezenţei în sălile de cinematograf faţă de anul 2012”, se mai menţionează în raport.
În Canada şi Statele Unite, încasările înregistrate la box-office au rămas constante în ultimii doi ani. Peliculele 3D din acest an, continuări sau reluări de francize, includ Star Trek Into Darkness, Iron Man 3 şi Man of Steel.
Părerea ta
Spune-ţi părerea