Clujul devine oraș al fanteziilor cinematografice în campania de imagine a celei de-a 16-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (2-11 iunie). Trei dintre monștrii iconici ai Hollywood-ului se insinuează în viețile tihnite ale clujenilor în trei spoturi realizate, pentru al patrulea an consecutiv, de artiștii româno-britanici Anton și Damian Groves, după un concept creat de echipa TIFF .
Pornind de la ideea că orașul Cluj-Napoca, pe lângă faptul că este gazda celui mai mare festival de film din România, are potențialul de a (re)deveni un uriaș platou de filmare, ca la începutul secolul XX, când studiourile lui Jenő Janovics produceau zeci de pelicule mute, TIFF a continuat povestea Clujului ca oraș al filmului, pe care a dezvoltat-o atât de amplu anul trecut.
„Campania din acest an a pornit de la o idee simplă, dar cu potențial vizual fantastic: monștrii cinema-ului atacă Clujul. E vorba aici de creaturi iconice din așa-zisele monster movies care își fac apariția, grație efectelor speciale, în câteva dintre locurile emblemă ale Clujului, reproducând instantanee clasice, familiare amatorilor filmului de gen”, declară directorul artistic TIFF, Mihai Chirilov.
Dacă, în 2016, protagoniștii campaniei de imagine au fost amatori selectați în urma unui casting amplu, anul acesta, eroii celor trei clipuri sunt actori cunoscuți publicului larg. Flavia Hojda, Olimpia Melinte și Crina Semciuc joacă periculos plimbându-se cu barca pe lac în Fălci la Casino, actorii Emilian Oprea și Ovidiu Crișan trec printr-o experiență cu totul ieșită din comun după ce mănâncă varză à la Cluj în Alien la Vărzărie, iar Alfredo Minea face legătura dintre al doilea și al treilea clip din serie, cel în care Mădălina Ghenea, vedeta posterului TIFF 2017, este răpită de King Kong din camera ei de hotel și dusă în Piața Unirii.
Spoturile sunt produse de Libra Film și Studioset. Regia și scenariul sunt semnate de Anton Groves și Damian Groves. Imaginea: David Lee. Montajul: Bogdan Orcula. Sunetul: Ștefan Crișan. Compositing: Călin Bogdacenco. Posterul oficial este o creație Formata și Moumene Sofian. Producătorul seriei de spoturi este Bogdan Crăciun.
Filmările au avut loc în locații din Cluj-Napoca și București.
Spot Fălci la Casino: https://goo.gl/cH5ivJ
Spot Alien la Vărzărie: https://goo.gl/dysY6L
Spot King Kong: https://goo.gl/P49Hi4
***
Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația pentru Festivalul de Film Transilvania.
Cu sprijinul: Ministerului Culturii și Identității Naționale, Centrului Național al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Institutului Cultural Român, Consiliului Judeţean Cluj, Programului Europa Creativă – MEDIA al Uniunii Europene
Prezentat de: Staropramen
Sponsor Principal: Raiffeisen Bank
Partener Principal: Mastercard
Mașina oficială: Mercedes-Benz
Sponsori: HBO, MOL România, Samsung Electronics România, Tenaris Silcotub, E-ON, Compania de Apă Someș, Avon, Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, Persil, McDonald’s, Nespresso, Jameson, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Aegon, UPC, Noumax, Nikon, CSI Romania, Electroglobal, Sykes, Farmec, PMA Invest, Promelek, Vel Pitar, Lecom, Agressione, SDL, Ax Perpetuum
Partener Logistic Oficial: DHL
Co-producători: TVR1, TVR Cluj
Parteneri media: TV5 Monde, Shorts TV, Europa FM, Zile și Nopți, Cinemagia, Glamour, VIVA!, Unica, Psychologies, Business Review, Vice, Decât o Revistă, Scena 9, Radio România Cultural, Cinemap, Cineuropa, Film New Europe, News.ro, A List Magazine, Observator Cultural, Life.ro, LiterNet, Urban.ro, Muzzix.ro, AaRC.ro, Umblat.ro
Parteneri media locali: Transilvania Reporter, Sinteza, Radio Cluj, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj, Erdely Naplo, Kronika, Infotrafic, I Love Cluj, Transindex, Filmtett, Clujul Cultural, I Like Cluj
Partener de monitorizare: mediaTRUST