În Japonia e de ajuns să faci ochii mari, să dai un pic din mâini şi să scrâşneşti printre dinţi "Sa-da-ko" (sau Samara) pentru ca toată lumea să se "îngălbenească" de frică. Marea găselniţă a horror-ului asiatic, aceea de a avea mai întotdeauna un copil drept victimă a blestemelor sau a abuzurilor, a prins foarte bine şi în horror-ul american, care scoate pe bandă rulantă filme de groază cu copii-demoni, antichrişti în miniatură şi aşa mai departe. Iată mai jos o trecere în revistă a celor mai cunoscuţi protagonişti ai genului, unii dintre ei adevăraţi creatori de istorie.
The Ring
Dacă în primul The Ring american, Samara era relativ "cuminte" şi se mulţumea să dea telefoane cu "şapte zile", cu totul altfel stau lucrurile în partea a doua. Una dintre cele mai celebre imagini din horrorul recent este puştoaica cu părul lung şi negru care-i ascunde faţa, apariţie extrem de frecventă în filmele de groază asiatice. Dacă e cineva căruia nu i s-a ridicat părul în cap în momentul când Samara începe să urce zidul puţului (vezi foto), ei bine acea persoană poate ar trebui să urmărească snuff-uri! Dar povestea Samarei nu se opreşte aici: DreamWorks a anunţat că pregăteşte realizarea celui de-al treilea film al seriei, tot cu Hideo Nakata, japonezul din spatele seriei originale, în scaunul de regizor...
The Exorcist
Linda Blair era o dulceaţă de fată, dar numai până când demonul Pazuzu este excavat din măruntaiele anticului Ninive şi se mută în corpul ei. Acrobaţiile "bestiale" (la propriu şi figurat) au făcut din The Exorcist/Exorcistul unul din clasicele absolute ale genului, dar şi un super hit la box-office: ecranizarea romanului din 1971 al lui William Peter Blatty a strâns peste 400 de milioane de dolari în toată lumea în 1973 şi a pus mâna şi pe nu mai puţin de zece nominalizări la Oscar, câştigând două, pentru sunet şi cel mai bun scenariu adaptat. O scurtă căutare pe youtube vă va dezvălui tribulaţiile sărmanei Linda Blair, care a terminat foarte zdruncinată filmările după ce a trebuit să suporte ore în şir de machiaje şi să spună probabil cele mai obscene replici pronunţate vreodată de o actriţă de vârsta ei. Cele mai şocante scene? Răsucirea capului la 360 de grade inclusă în versiunea din 1973 şi "mersul păianjenului" din versiunea din 2000.
Pet Sematary
The Exorcist a deschis o serie întreagă de filme cu puşti posedaţi, iar Pet Sematary, ecranizarea după celebrul roman al lui Stephen King nu a făcut excepţie. Copilul cu probleme este de această dată Miko Hughes, în rolul lui Gage Creed, care se mută cu părinţii într-un orăşel, noua casă a familiei nimerindu-se exact în apropierea unui străvechi cimitir. Lucrurile neplăcute încep când pisica familiei este călcată de un camion şi, îngropată în cimitir, revine la viaţă, doar că "puţin" schimbată. De acelaşi tratament va avea parte la un moment dat şi Gage, care începe să se joace cu membrii familiei sale, hăcuindu-i cu un scalpel. Una dintre cele mai şocante scene? Gage îşi strigă mama şi o înjunghie în spate cu scalpelul...
The Unborn
Revenim în zilele noastre şi-i uităm pe Pazuzu şi Gage pentru a ne aminti de un dybbuk, Barto! Cum una din regulile nescrise ale genului horror este că din doi gemeni unul sigur este malefic, vă cam daţi seama despre ce e vorba, mai ales că şi titlul filmului spune multe. Machiaj consistent, lentile de contact ultra-albastre şi prostul obicei de a apărea în diverse suprafeţe ce reflectă lumina sunt caracteristicile de bază ale lui Barto (vezi mai jos cât de frumos zâmbeşte), protagonistul posedat din acest film, interpretat de mititelul Ethan Cutkosky. Trimiteri la experimentele naziştilor din cel de-al Doilea Război Mondial fac parte din trăsăturile originale ale acestui film, a cărui cea mai puternică scenă este exorcizarea executată de nimeni altul decât "rabinul" Gary Oldman. Frumoasa Odette Yustman, care se preumblă încoace şi încolo în maiou şi chiloţi (vezi afişul) cam distrage atenţia de la componentele horor ale acestui film nu foarte apreciat.
The Omen
După ce a fost lansat pe 6.06.06 (într-o marţi!), remake-ul la The Omen nu a avut nevoie de prea multe ca să impresioneze în box-office. Feţişoara încruntată a lui Seamus Davey-Fitzpatrick este unul din atuurile acestei revizitări a horror-ului "cu anticrişti" sau "fii ai diavolului" şi se pare că proba lui pentru obţinerea rolului a fost atât de bună, încât realizatorii au folosit-o, fără modificări consistente, ca teaser al filmului! Lui Davey-Fitzpatrick nu i s-a spus niciodată că rolul său este al fiului diavolului, dar se pare că actorul-copil nu avea nicio problemă să intre în pielea acestuia, cu puţin machiaj care-i încercăna ochii foarte albaştri şi cam goi. Cea mai supărătoare scenă? Ultimele secunde ale filmului, dar nu spunem ce se întâmplă, că e spoiler...
The Orphanage
Cel mai bun şi subtil horror al ultimilor ani este fără îndoială El Orfanato/Orfelinatul lui Juan Antonio Bayona. Cu excelenta Belen Rueda în rolul Laurei, o femeie care se întoarce în orfelinatul unde a copilărit pentru a-l redeschide, Orfelinatul se bucură de apariţiile hiper-impresionante ale băiatului "cap de sac" (vezi foto mai jos), un copil malformat în jurul căruia se întâmplă cam tot ce este horror în acest film. Super-atmosferă, super-muzică şi interpretări excelente, plus protagonistul ascuns fac Orfelinatul o alternativă perfectă pentru cei care preferă horror-urile inteligente unde picăturile de sânge se pot număra pe degetele unei mâini. Scena preferată? Jocul de-a v-aţi ascunselea...
O prezenţă constantă în aventura horror japoneză a lui Sarah Michelle Gellar este şi puştiul Toshio, unul din protagoniştii blestemului lăţit de americani într-o trilogie. Nu contează cum Toshio ajunge să-şi intersecteze drumurile cu Gellar, ci faptul că apariţiile tăcute ale puştiului pun foarte multe paie pe foc în acest horror regizat de Takashi Shimizu, regizorul seriei originale japoneze. Apariţii în lift, mersul păianjenului împrumutat din Exorcistul şi şuviţe lungi de păr apărând de te miri unde îţi cam dau fiori în această traducere în engleză a unuia dintre cele mai cunoscute horror-uri asiatice. Sinuciderea lui Bill Pullman din prima secvenţă a filmului şi eficientele apariţii fantomatice sunt sarea şi piperul în The Grudge.
Orphan
Nu a apărut încă şi, dacă americanii îl pot vedea de săptămâna trecută în cinematografe, România va trebui să aştepte octombrie pentru a o vedea pe Isabelle Fuhrman în primul ei rol de cinema, care i-a adus deja nenumărate cronici elogioase. Fuhrmann este Esther, o orfană din Rusia înfiată de cuplul Vera Farmiga-Peter Sarsgaard în speranţa că noua "achiziţie" a familiei îi va face să uite sarcinile pierdute de personajul lui Farmiga. Când Esther dă dovadă de cunoştinţe cam avansate în ceea ce priveşte practicile sexuale ale familiei, dar şi utilizarea obiectelor contondente şi cam... fatale. Regizat de un alt spaniol, Jaume Collet-Serra, Orphan se lansează în România pe 2 octombrie.
Care dintre copiii de mai sus ţi se pare cel mai inspăimântător?
Părerea ta
Spune-ţi părereasa nu uitam in The exorcist..mai e faza cand cea mica "se dezvirgineaza" :-s
Pe langa acesti "minunati" copii , ar fi avut loc si cel din "the grudge" ...
orice film, oricat de tras de par ar fi, trebuie sa aiba o logica in actiunea desfasurata in film, in modul in care sunt construite personajele s.a.m.d......eh! un copil gen omen care omoara nush cate persoane si care "nu poate" fi sectionat orizontal in jurul gatului timp de o ora jumate desi toate celelalte personaje stiu ca el face ce face.....pur si simplu nu are logica....ma face sa cred ca mi-am irosit timpul...
re stefann23:
sunt perfect de acord cu tine...astia exista...traiesc in romania din pacate...si astia nu dispar dupa o ora jumate(in tramvaiul 32)
re poftadeviata:
e complicat rau cu titlul ala....permite-mi sa te iluminez:
faptul ca un copil e posedat de un demon milenar te face sa nu mai faci unul si deci sa te protejezi(adica sa folosesti prezerzativ in caz ca inca ai neclaritati)
P.S.:chiar e de urmat sfatul...in special in cazul tau
@Poftadeviata: Unde vezi prietene prezervative? :))
'
:)))
il recomand .