Te-ai întrebat vreodată de ce sunt anumite produse la reducere și altele nu? Care este diferența dintre acestea și cele cu vânzare accelerată? De ce uneori prețurile scad, alteori cresc și ce rol joacă „efectul fluturelui” în ecuația respectivă? Kaufland a realizat o serie de clipuri video creative pentru canalul lor de Youtube, care vor răspunde întrebărilor complicate într-un mod comic și ușor de înțeles.
Aceste materiale audio-vizuale se deosebesc de niște simple reclame prin prisma producției profesioniste de care dau dovadă. Cu personaje precum Doamna Răspuns, Ajutorul de Răspuns, Precupeața sau Omul Nedumerit, redacția Kaufland este conturată ca un loc plin de viață, unde toți lucrează împreună pentru ca fiecare nedumerire să primească o lămurire. Protagonista și ajutorul ei de nădejde se bazează la rândul lor pe alți trei colegi de redacție pentru a ilustra cât mai bine conceptele abstracte și mai puțin cunoscute din spatele funcționării unui supermarket.
Scenografia prezintă o estetică retro, iar elementele vintage de decor scot în evidență produsele Kaufland moderne. Cromatica predominant roșie trimite la sigla magazinului. Muzica și efectele par desprinse dintr-un film hollywoodian cu detectivi din secolul trecut, unde suspansul atingea cote maxime. Însă dialogurile savuroase, replicile ironice și glumele inventive sunt de departe cel mai atractiv element al producției. Dacă nu ar exista plasări de produse, am putea chiar să uităm că nu urmărim o mini-serie web de comedie.
Pe lângă forma calitativă, epsioadele se bucură și de conținut relevant cu valoare educațională. Primul învață privitorii cum sunt gândite perioadele de reduceri și cum sunt alese produsele vizate, contrar credinței că doar cele al căror termen de expirare se apropie ajung la un preț mai mic. Acestea din urmă se numesc produse cu vânzare accelerată, iar o astfel de măsură a fost luată pentru a încuraja achiziția lor și a combate risipa.
Al doilea episod intră mai adânc în detalii globale, prezentând cum funcționează comerțul la nivel macro și cât de interconectate sunt toate țările între ele. Dacă plouă mai des în Franța, vinul va fi mai ieftin în România. Dacă un vapor blochează Canalul Suez, fructele exotice vor fi mai scumpe. Cu cât se întâmpină mai puține probleme în producerea și transportul unor bunuri, cu atât acestea vor avea un preț mai mic. Iar toate situațiile sunt explicate scurt, logic și la obiect.
Dar nu are sens să îți povestesc eu ce am învățat din videoclipuri, nu are același farmec. Mai bine le accesezi singur și te și distrezi în timp ce afli informații de inters. Dacă ți-au plăcut, rămâi alături de noi pentru următoarele episoade din serie! Și dacă ai cunoscuți care au aceleași nedumeriri, nu uita să le trimiți și lor aceste lămuriri amuzante, à la Kaufland. Te așteptăm în magazine, cu o perspectivă mai fresh asupra lucrurilor!