O premieră mamut, un film selectat în competiţia oficială a festivalului de la Cannes şi ultima producţie românească a sezonului, iată ce ne aşteaptă weekend-ul acesta pe marile ecrane. Sfârşitul de an cinematografic profită de zilele libere şi de programul mai lejer din preajma Sărbătorilor pentru a programa filme cu potenţial, dar nu şi când se pregăteşte de lansare un film Star Wars, din calea căruia se dau la o parte alte premiere tentante. Iată mai jos recomandările noastre.
Poţi consulta pe site programul proiecţiilor pentru a vedea cum strecori o vizită la cinema în planurile de distracţie ale acestui sfârşit de săptămână şi, dacă vrei să intri la film fără să stai la coadă, apasă butonul "Cumpără bilet" de sub afişele filmelor pentru a folosi cea mai rapidă, practică, modernă şi lipsită de bătăi de cap metodă de achiziţionare a biletelor!
Star Wars: The Last Jedi/Star Wars: Ultimii Jedi
Stormtrooper-ii şi cavalerii Jedi invadează cinematografele din lumea întreagă pe 15 decembrie, oferind acel gen de spectacol cinematografic pe care numai cele mai generoase bugete de producţie de la Hollywood le pot garanta. Povestea începe exact unde ne-a lăsat filmul anterior al francizei, Trezirea Forţei, şi ne arată confruntarea dintre forţele tot mai mici ale Rezistenţei şi cele tot mai mari ale Ordinului Întâi, controlate de liderul suprem Snoke pentru a domni totalitar asupra întregii galaxii. Îl reîntâlnim pe Luke Skywalker (Mark Hamill) şi o revedem pe Rey (Daisy Ridley), cea care vrea să-i devină ucenică pentru a-şi putea controla impresionantele puteri. De cealaltă parte a baricadei, Kylo Ren (Adam Driver) şi generalul Hux (Domhnall Gleeson) uneltesc pentru anihilarea membrilor Rezistenţei.
Cronica noastră, aici.
Redutabil/Le redoutable
Amatorii de cinema european şi fanii lui Jean-Luc Godard, unul din marile nume ale cinema-ului mondial, se vor bucura că acest film care a debutat în competiţia festivalului de la Cannes ajunge şi pe ecranele din România. În interpretarea lui Louis Garrel, îl vedem pe Godard în a doua jumătate a anilor '60, când devenise deja cel mai emblematic nume al Noului Val francez. Filmul lui Michel Hazanavicius trece în revistă atât provocările artistice din viaţa regizorului, cât şi pe cele personale. Un punct central al poveştii îl reprezintă activităţile revoluţionare ale lui Godard, puternic implicat în evenimentele din mai 1968.
Dimineaţa care nu se va sfârşi
Un film românesc realizat independent şi care şi-a schimbat distribuitorul în ultima clipă, drama lui Ciprian Mega prezintă o faţă mai puţin promovată a imigraţiei: povestea unei femei obligate să se prostitueze în Cipru. Filmul prezintă experienţele ei, dar şi modul cum autorităţile române se mulţumesc să vadă istorii personale similare doar ca cifre în statistici anuale, fără a face ceva palpabil pentru ca abuzurile să se repete.