Este una dintre acele săptămâni când este foarte greu să prezici filmul care va urca pe prima treaptă în box office, competitorii cei mai vajnici fiind o dramă lacrimogenă cu patrupezi simpatici şi cea mai nouă realizare a mult-hulitului M. Night Shyamalan. Oferta cinematografelor este completată de film românesc, dar şi de două producţii biografice. Iată mai jos recomandările noastre.
Poţi consulta pe site programul proiecţiilor pentru a vedea cum strecori o vizită la cinema în planurile de distracţie ale acestui sfârşit de săptămână şi, dacă vrei să intri la film fără să stai la coadă, apasă butonul "Cumpără bilet" de sub afişele filmelor pentru a folosi cea mai rapidă, practică, modernă şi lipsită de bătăi de cap metodă de achiziţionare a biletelor!
A Dog's Purpose/Câinele, adevăratul meu prieten
După ce Două lozuri a fost sabotat pe imdb, iată că se poate mult, mult, mult mai rău: în urma unor acuzaţii PETA, utilizatorii au votat până au redus rating-ul filmului A Dog's Purpose la 1,5. În prezent, din cauza acestui rating, A Dog's Purpose este al 42-lea cel mai prost film din toate timpurile pe imdb. Evident, lucrurile nu stau chiar atât de rău, iar spectatorii din România au toate şansele să ignore avertismentele criticilor ("manipulator", "siropos") şi să îşi dorească să vadă acest film despre un câine (vocea lui Josh Gad) care trece prin mai multe existenţe, subliniind legăturile indestructibile ce se pot forma între câini şi stăpânii lor. Batistă obligatorie.
Split
James McAvoy interpretând 20 şi ceva de roluri în acelaşi film? Oricând. Cea mai recentă producţie a regizorului răspunzător de cele mai multe şi consistente dezamăgiri cinematografice din ultimele două decenii? În sfârşit, să-i mai dăm o şansă şi lui M. Night Shyamalan. Split porneşte de la răpirea a trei adolescente şi de la dezvăluirea că răpitorul suferă de "dedublarea" personalităţii. James McAvoy trece cu imensă uşurinţă de la o personalitate la alta, iar adolescentele încearcă din răsputeri să profite de caracteristicile fiecăreia dintre acestea pentru a evada. Finalul filmului dă apă la moară zvonurilor că un succes timpuriu din cariera regizorului ar putea avea parte de un sequel.
The Founder/Fondatorul
Scria un blogger că după ce a văzut acest film s-a dus să-şi ia un meniu McDonald's. Spectatorii mai integri ar putea avea o cu totul altă reacţie (să se ducă la KFC, probabil) pentru că după ce vezi The Founder îţi vine să nu mai mănânci niciodată la celebrul lanţ de fastfood. Şi nu pentru că filmul biografic al lui John Lee Hancock (care a mai făcut Saving Mr. Banks şi The Blind Side, ca să amintim doar biopic-urile din cariera sa) ar dezvălui ororile culinare din celebrele meniuri, ci pentru că arată modul mai mult decât dubios prin care McDonald's s-a tranformat într-o franciză globală. Pentru unii o adevărată lecţie de business, pentru alţii un exemplu crâncen de capitalism hapsân, ambele aspecte sunt prezentate inspirat în acest film biografic care merge la sigur, fără să încerce să reinventeze genul.
Fixeur
Adrian Sitaru şi-a lansat drama jurnalistică toamna trecută la festivalul de la Toronto, iar acum publicul din România poate sonda dificultăţile acestei meserii atât de discutate în ultima vreme la noi în ţară. Tudor Aaron Istodor îl interpretează pe Radu, stagiar în redacţia France Presse din România care, doritor să-şi catapulteze cariera, face compromisuri atunci când se trezeşte implicat în drama a două adolescente victime ale traficului de carne vie. Gândit ca un thriller, filmul are toate şansele să-şi ţină publicul în priză, deşi personajul lui Istodor este mult mai puţin interesant în aspectele exterioare investigaţiei jurnalistice.
Cronica noastră, publicată înainte de premiera mondială a filmului, aici.
The Odyssey/Odiseea
Se spune că în prezent planeta nu mai are niciun mister, fiindu-i explorat fiecare colţişor, din abisurile oceanelor până în vârful celor mai înalţi munţi. Nu la fel stăteau lucrurile la jumătatea secolului trecut, când comandantul Jacques-Yves Cousteau împingea limitele cunoaşterii în călătorii pline de aventuri ce au popularizat global spiritul său de explorator. Timp de o jumătate de secol unic documentarist câştigător de Palme d'Or (până la Fahrenheit 9/11), povestea sa este spusă, atât din perspectiva carierei cât şi din cea a vieţii de familie, cu ajutorul lui Lambert Wilson şi Audrey Tautou.