Franciza SF bazată pe statutul de vedetă al lui Arnold Schwarzenegger nu se va mai întoarce din cauza încasărilor slabe obţinute în SUA de „Terminator: Genisys”. Viitoarele filme „Terminator” sunt puse în așteptare pe termen nelimitat din cauza eșecului de box office, conform Hollywood Reporter.
Planurile de lungă durată pentru un „univers cinematografic” bazat pe saga SF om contra maşini au fost, de asemenea, puse în sertar de casa de producţie Paramount, spun surse din interior citate de Hollywood Reporter.
„Terminator: Genisys” a încasat până în prezent peste 440 de milioane de dolari la nivel mondial datorită celor 112 milioane încasate numai în China, dar un nou raport arată încasări totale de doar 89 de milioane în SUA, iar la un buget de producție de 150 de milioane, asta înseamnă că vor pierde în continuare bani.
Aparentul eșec al lui „Genisys” se produce în ciuda succesului producătorului David Ellison în recrutarea lui Arnold Schwarzenegger pentru a reveni în rolul iconic al cyborgului T800 interpretat pentru prima dată în filmul „Terminator” din 1984. Noul film are o şi distribuţie de mare clasă, care o include pe Emilia Clarke (Urzeala tronurilor) în rolul lui Sarah Connor și pe Jason Clarke (Zero Dark Thirty) în rolul fiului ei, John, liderul rezistenței oamenilor.
James Cameron, creatorul lui Terminator, care a supervizat primele două filme din saga, a dat - de asemenea - binecuvântarea noului film, după respingerea lui „Terminator 3: Rise of the Machines” din 2003 și „Terminator Salvation” din 2009. Dar filmul, regizat de Alan Taylor, un obişnuit în echipa de regie a serialului „Urzeala tronurilor”, s–a ales cu o caracterizare scurtă din partea criticilor. Peter Bradshaw de la The Guardian a etichetat filmul ca un „restart cinic, condus de maşini, ca să ia bani de la oameni...”.
Aparentul deces al francizei Terminator pune în discuție dacă succesul la box office-ul chinez poate să salveze de la moarte, la urma urmei, francize care scârțâie. Sf-ul epic al lui Guillermo Del Toro „Pacific Rim” aştepta o continuare după ce s-a descurcat surprinzător de bine în China în urmă cu doi ani, dar rapoartele recente arată că proiectul a murit.
Revista Forbes, care susține că „Terminator” se va ridica din nou, afirmă că producătorii primesc doar 20-30% din veniturile din cinematografele din China, comparativ cu aproximativ 50% din alte teritorii. O astfel de dinamică ar putea explica de ce succesul în SUA rămâne standardul de aur pentru întocmirea marilor bugete.
Părerea ta
Spune-ţi părerea