Studiu. Online streaming-ul nu va duce la desființarea sălilor de cinema

de Gloria Sauciuc în 18 Dec 2018
Netflix, HBO, Amazon, Hulu, iTunes, Disney+ nu vor lua clienții sălilor de cinema, se vede într-un studiu

Giganții streaming-ului nu vor schimba comportamentul de vizionare al spectatorilor, se vede într-un studiu realizat de EY și citat de publicația Variety. Studiul comandat de The National Association of Theater Owners și realizat în luna noiembrie a vizat 2500 de respondenți, din care 80% au văzut cel puțin un film la cinema în ultimul an.

Studiul infirmă temerea operatorilor de cinematografe că vor rămâne fără clienți și contrazice previziunile sumbre ale analiștilor box office-ului, care au semnalat lipsa de creștere a numărului de spectatori în cinematografe și au pus-o pe seama creșterii popularității conținutului oferit online. Datele furnizate de studiu indică faptul că cele două forme de divertisment sunt complementare, nu într-o relație de canibalizare.

„Contrar impresiei generale, nu există un război între streaming și cinematografe”.

Asociația Națională a Operatorilor de Cinematografe din SUA și-a arătat în ultima vreme dezaprobarea față de hotărârea Netflix de a nu da spre difuzare în cinematografe producțiile proprii, filme aclamate precum Roma sau Outlaw King fiind distribuite doar online. Gigantul streamingului a permis, totuși, unor filme să aibă câteva proiecții la cinema, simultan cu premiera online.

Studiul arată că respondenții care au fost la cinema de nouă sau mai multe ori în ultimul an au consumat mai mult conținut online decât cei care au mers la cinema o dată sau de două ori în ultimele 12 luni. Cei care au văzut nouă sau mai multe filme în sala de cinematograf au vizionat în medie 11 ore de filme prin online streaming pe săptămână, comparativ cu cei care au fost la cinema o dată sau de două ori în ultimul an și care au alocat streamingului, în medie, șapte ore pe săptmână.

„Mesajul este că nu există un război între streaming și cinematografe”, a spus Phil Contrino, directorul Departamentului de media și cercetare al The National Association of Theater Owners. „Oamenii care iubesc acest tip de conținut îl urmăresc pe toate platformele și fiecare platformă își are locul ei în mintea consumatorilor”.

De fapt, persoanele care ocolesc sălile de cinema tind și să evite multitudinea de seriale și filme furnizate de serviciile de streaming, mai arată studiul. Aproape jumătate din oamenii care au spus în cadrul studiului că nu au fost la cinema în ultimele 12 luni nici nu au urmărit conținut online. Doar 18% dintre cei care evită cinematografele au recurs la serviciile de streaming, în medie opt ore pe săptămână.

Studiul mai arată că nici adolescenții nu virează către conținut exclusiv online. Respondenții cu vârste între 13 și 17 ani au fost în ultimul an la 7,3 filme în multiplexuri și au consumat în medie 9,2 ore de filme online, cel mai mare numări dintre grupurile de vârstă. La consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 37 de ani media a fost de șase filme văzute la cinema în ultimele 12 luni, cea mai mică cifră dintre toate grupele de vârstă. În același timp, acești respondenți au urmărit în medie pe săptămână 8,6 ore de conținut oferit prin streaming, al treilea cel mai mare număr de ore raportat la toate celelalte grupe de vârstă.

Exploreaza subiecte similare:

roma, Outlaw King

Alte știri din cinema

Florin Piersic Jr., interlop în serialul Subteran. Iată trailerul!

Ana Ularu, Cezar Grumăzescu, Cosmin Tudor Pană şi Irina Artenii joacă roluri principale în serialul ce se va lansa în curând pe Netflix

Sughiţ în carne şi oase: primele imagini din noul How to Train Your Dragon!

Remake-ul live action se lansează global în iunie 2025, la doar 15 ani de la premiera animaţiei originale

Landman: noi îngeri cu feţe murdare marca Taylor Sheridan

Serialul plasat în Texasul îmbibat de ţiţei, disponibil de mâine pe platforma SkyShowtime

Filme de artă gratuite în cadrul CinePOLSKA #20

Festivalul Filmului Polonez în România și Republica Moldova – CinePOLSKA, organizat de Institutul Polonez din București, a ajuns la cea de-a douăzecea ediție și sărbătorește între 21 și 27 noiembrie, punând la dispoziție publicului din cele două țări unele dintre cele mai apreciate producții poloneze. Majoritatea vor fi disponibile gratuit pe platforma TIFF Unlimited.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells