« Înapoi la pagina festivalului

Veneţia 2012: cine câştigă?

de Ştefan Dobroiu in 7 Sep 2012
Veneţia 2012: cine câştigă?

În marile festivaluri de film există întotdeauna motive ca, aproape de final, anumite filme să pară a avea mai multe şanse la premii decât altele. Acelaşi lucru se întâmplă şi la Veneţia, de obicei, dar în 2012, când marii favoriţi au dezamăgit, iar producţiile mai puţin obscure au reuşit să atragă mai multă atenţie asupra lor, este foarte greu să faci pronosticuri.

În acest moment un singur titlu din competiţie a rămas neproiectat şi anume Passion al lui Brian de Palma. Oricât de bun ar fi thrillerul, despre relaţia şi competiţia bolnavă dintre două femei (Noomi Rapace, Rachel McAdams) ce lucrează pentru o mare companie din domeniul financiar, Passion nu este considerat ca un concurent cu şanse la Leul de Aur, prin urmare este posibil ca, cel puţin din punctul de vedere al juriului şi-al palmaresului, jocurile să se fi jucat deja.

Singurul premiu aproape sigur este cel de interpretare masculină, Coppa Volpi, care ar trebui să ajungă la Philip Seymour Hoffman şi Joaquin Phoenix pentru rolurile lor extraordinare din The Master al lui Paul Thomas Anderson. Unul din marii favoriţi ai ediţiei, The Master nu a fost primit cu atâta căldură, mulţi spunând că, deşi evident mai bun decât alte filme din competiţie, The Master este unul dintre cele mai slabe filme ale regizorului ce a impresionat acum câţiva ani cu There Will Be Blood. Sperăm din tot sufletul ca Osella pentru contribuţie tehnică să ajungă la românul Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului, care a făcut o treabă excelentă pentru a aduce pe marele ecran povestea inspirată în parte de fondatorul bisericii scientologice.

Adesea la marile festivaluri se întâmplă să fie preferate filme relevante din punct de vedere social sau politic (aminteşte-ţi Palme d'Or-ul primit de Fahrenheit 9/11 la Cannes), iar din acest punct de vedere Italia s-ar putea afla aproape de un Leu de Aur cu destul de firavul Bella adormentata/Frumoasa adormită al lui Marco Bellocchio. Bine primit a fost şi Après Mai, noul film al lui Olivier Assayas, despre tineri revoluţionari în Franţa începutului anilor '70. Producţia filipineză Thy Womb, probabil cel mai exotic titlu din competiţie, a fost şi el bine primit ieri, iar povestea de dragoste rusească Izmena/Betrayal i-a impresionat pe criticii italieni pe baza părerilor cărora cotidianul festivalului, Venews, publică un clasament zilnic.

Conform acestui clasament, The Master conduce în clasament, urmat de Après Mai şi Bella Adormentata, dar Michael Mann, Laetitia Casta şi restul juraţilor ar putea să nu fie de acord cu părerile criticilor. Acest aspect este adesea uitat când se vorbeşte despre festivaluri: până la urmă trofeele sunt acordate de o mână de oameni, iar alegerea câştigătorilor reprezintă doar opinia acestui mic grup.

Cert este că sâmbătă seara sigur ne aşteaptă surprize o dată cu anunţarea palmaresului sâmbătă seara. Cinemagia o să-ţi spună marele câştigător cât mai curând după gala de decernare!

(corespondenţă posibilă cu ajutorul ICR Veneţia)

Cu sprijinul

Părerea ta

Spune-ţi părerea
cosmin742000 pe 7 septembrie 2012 12:52
Daca voi care ati vazut filmele nu stiti cine o sa castige , noi care nu le-am vazut de unde sa stim?:)
alex_il_fenomeno pe 21 septembrie 2012 11:50
de abia ce am reusit sa vad Bait, vis-a-vis de filmele din competitie.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.

Ştiri cinema

jinglebells