nae,
ai dreptate, m-am gindit si eu ca am hijacked subiectu' fara macar sa manifest politetea de a raspunde intrebarilor initiale...
totusi, nu mai deschid subiect nou, asta suna destul de scandalos, poate atrage mai multe priviri, hehehe
salimarh: daca exista monopol? n-as zice. se pare ca pe linga ele s-au ridicat mult mai multe case de productie - insa fa si tu un search si vezi peste ce dai... deja de la prestatia de pe site-uri incepi sa te gindesti ca ar fi de lucrat sau cu castel, sau cu media pro - unii si-au facut totul cu sudoarea fruntii, ceilalti au muncit si ei, nimic de zis, dar au beneficiat si de mostenirea buftea - sau cum s-o numim? - in fine, par ambii foarte buni si stiu sa isi faca reclama. artis film vine din urma, deocamdata e, comparativ cu ceilalti, la inceput, dar promite.
pe occidental il intereseaza profesionalismul si costurile scazute. asta e tot. nu e treaba lui sa gindeasca la modul: 'ha, astia au pus de un monopol, ia sa dau eu niste business unora mai mici, debutanti'. poate o vor face doar minati de priceperea celor din echipele de 'underdogs' respective si de un pret *si mai atragator* pentru prestatii similare. dar arunca si tu o privire la site-ul lui castel - harta studiourilor. si pe urma la testimonials. ce sa mai...
cit despre ajutorul pe care il dau ei tinerei generatii, hmm... stii ceva, sa nu ii confundam cu cnc sau ministerul culturii sau alti astfel de distribuitori de lozuri de la buget. oamenii astia au de tinut pe picioare niste business-uri. bottom line: fac deja enorm pentru cinematografia romaneasca punind-o pe harta ca sweatshop in domeniul filmului. gindeste-te la toti tinerii romani care apuca sa lucreze si ei pe linga echipele din strainatate si sa mai fure meserie.
se intimpla insa ca si la castel, si la media pro, the big honchos provin din lumea filmului. sint cinefili autentici, parol! si atunci, se mai scapa si mai fac cite o 'furia'... ei au invatat intii cinema, dupa aceea business, deh... daca era sa asculte doar de legea business-ului, precum durii din hollywood, ei bine, ar trebui sa se simta obligati sa scoata filme romanesti precum 'garcea si oltenii', pe banda. din cite am inteles, a fost singurul film romanesc profitabil. sa le multumim ca nu o fac si ca nu promoveaza cinemanelismul, carevasazica.
am mari indoieli ca sint inundati, unii sau altii, de scenarii romanesti de mare calitate SI CU POTENTIAL COMERCIAL. pina se va intimpla una ca asta, sa nu ii acuzam de nimic. artis au incercat cu 'vlad' o... chestie. am vazut ca si la castel e ceva romanesc in productie - dar nu prea promite.
iti dai seama ca at the end of the day au de ales intre a isi consolida potentialul de studiouri echipate 'state of the art' si a investi in productii romanesti din... pura iubire pentru cinema si... gasp! patriotism? hai sa ii lasam sa produca... pentru altii.
ricciotto
p.s. poate n-ar fi o idee rea daca ar lansa si ei cite un concurs de scenarii din cind in cind, doar sa nu fie acuzati de la obraz ca nu incearca. dar si pentru asta trebuie staff si resurse serioase. si doar daca intr-adevar they hit some romanian screenwriting jackpot, sa se lanseze sa il produca, daca nu, sa dea un premiu simbolic si sa lase cnc-ul sa finanteze incercarile unora sau altora si sa colectioneze macar premii la festivaluri, daca la incasari nu mere treaba...