Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Cinematografia romaneasca

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 26 Sep 2004, 10:03   #1
SALIHMARH
Novice
 
SALIHMARH
 
Join Date: Sep 2004
Location: New York
Posts: 1
MEDIA PRO & CASTEL FILM - MOnopol cinematografic ?


Hai sara buna!

Va scriu din NEW YORk cu o intrebare
Se poate vorbi despre un Monopol cinematografic romanesc detinut de MEDIA PRO PICTURES & CASTEL FILM?

intreb deoarece mai tot ce apare pe aici sau din ce mai auzim si noi are ca producatori (asociati or executivi) studiourile mentionate mai sus!

Daca raspunsul este 'DA" , atunci, exista un mod de selectare a scenarilor de catre aceste studiouri sau se merge ca din totdeauna cu pila si cunostinta ...?

In acelasi timp ce suport financiar aduc acesto doua mari studiouri romanesti tinerei generatii de cineasti (scenaristi, regizori, editori etc) ?

V-as ramine indatorat daca mi-ati putea clarifica macar cite putin din acesta "dilema"

Multam fain!
Gabriel
SALIHMARH is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 28 Sep 2004, 15:38   #2
Nae
Dead Man Walking
 
Nae
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,985
Send a message via Yahoo to Nae
hmmm..

nu cred ca se poate spune ca studiourile astea tin monopolul. sigur, castel films produce multe filme, dar foarte putine sunt romanesti. mai multe sunt productile internationale care vin in romania pentru avantajul de pret.
acuma sunt multe studiouri mici care au aparut, si astea sunt in mare parte tinute de cei tineri, si de aia ei isi produc filmele lor.
asa ca dupa mine raspunsul este "NU"
salut
Nae is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 02 Oct 2004, 22:20   #3
ricciotto
Guru
 
ricciotto
 
Join Date: Oct 2002
Posts: 555
hmm. eu ma intreb cum se poate alege intre diversele studiouri. am vazut ca unii au si tarifele online. sa zicem ca vreau sa decid intre artis, media pro si castel film. am un scenariu. cum procedez? le trimit obiectul si ei pun o cifra deasupra? declansez un bidding war? care o fi metoda de lucru?

sau cel mai bine e sa ai un producator dinafara, sa faca el bugetul ala 'below the line' si dupa aia, cind ai totul batut in cuie, sa te duci la diversii, ahem, prestatori de servicii din romania? oare ce ar preconiza un line producer extern s-ar potrivi cu socoteala din tirg(ul bucurestilor)?
ricciotto is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 02 Oct 2004, 23:06   #4
Nae
Dead Man Walking
 
Nae
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,985
Send a message via Yahoo to Nae
daca ai un scenariu care este gata, du-te mai intai la un regizor... ala la care crezi ca ar fi cel mai bun pentru film. sigur, pentru asta iti trebuie mici realtii...
daca nu ai relatii, atunci trimiti scenariul tau la un concurs de scenarii, si vezi al catelea iesi... asa direct iti faci connexions...
daca nici asta nu-ti iese, iti alegi casa de productie, si il trimiti acolo diresti. daca vrei, scrii o suma deasupra, dar mai bine ar fi sa nu o faci, ca atunci iti dau banii, si tu ai iesit direct din competitie... mai bine stai, astepti un raspuns... daca vine, vei fi invitat la o discutie, o faci, si din aia reiese suma pe care vor sa ti-o dea, si regizorul care va lucra la film... daca esti de acord, i-ati banii si pleaca... daca nu, atunci stai, te mai certi un pic cu ei, ceri sa vorbesti cu regizorul, si direct te aflii in lumea cinematografica romaneasca... lucrezi un pic cu regizorul, si gata, iei un pic mai multi bani.
cam asta-i procedura... nu ta arunca la un betting pentru scenariu, pentru ca tot ce faci este sa pierzi.
sper ca te-am ajutat
Nae is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 02 Oct 2004, 23:39   #5
ricciotto
Guru
 
ricciotto
 
Join Date: Oct 2002
Posts: 555


nae, iti apreciez dorinta de a ma ajuta, dar pesemne ca eu nu m-am facut prea bine inteles.

studiourile romanesti, din cite imi dau eu seama, sint in business-ul cu hollywood-ul si cu alte cinecetati de unde curg banii pentru film pentru a cistiga bani, nu pentru a-i da. cind ii vad implicati in coproductii, imi inchipui ca au ajuns acolo pentru ochii vreunui for gen eurimages, iar contributia lor a fost pe hirtie 'in kind', in natura, deh. imi e relativ greu sa cred ca o duc atit de bine financiar incit ei si participa investind hard cold cash in filmele pe care le co-produc (vezi 'amen', de pilda). e doar o supozitie, amendati-ma daca vorbesc aiurea.

acestea fiind zise, eu (vorba vine, ma refer la producatorul dinafara) nu am nici o pretentie de la ei decit sa imi ofere niste servicii pe care sa le platesc. in acelasi timp, vreau sa ii aleg pe cei mai potriviti si mai ieftini pentru proiectul meu, right? e normal sa fac un pic de shopping, nu?

si ma intrebam cum se face shoppingu' asta, la modul cel mai practic. dai scenariul celor pe care ii ai in vizor si ei iti fac o oferta sau mai intii angajezi o echipa care sa faca bugetul si pe urma abia vii la ei, cind stii exact cite zile ai de filmat in ce conditii, etc. - deci ii contactezi pe ei mai tirziu in proces, si intri in preproductie cu cifre aproximative, nestiind la ce sa te astepti ca si cerinte financiare, etc?

ca sa o spun pe a dreapta, eu nu m-as fi intrebat asemenea tehnicalitati, dar chiar m-a interogat foarte recent cineva direct interesat de subiectu' asta si am ramas interzis de cit de putin stiam... io, espertu' de cinemagia, cica... guru 8)

asa ca orice indicatie si incercare de iluminare va fi apreciata...
inca o data, iti multumesc!

ricciotto

p.s. cre' ca la isteria care s-a creat de la 'cold mountain' incoace, tat romanu' ar trebui sa stie sa raspunda la intrebarea 'cum se face dom'le film in romania, unde ma duc, cu cine vorbesc?'. asta, unde se afla casa poporului si ce restaurante tex-mex sint in bucuresti...
ricciotto is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 03 Oct 2004, 00:14   #6
Nae
Dead Man Walking
 
Nae
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,985
Send a message via Yahoo to Nae
:shock: ups... am inteles complet gresit, sorry...

hmmm, nici eu n-as stii sa-ti raspund cum trebuie. chestia este ca toate filmele americane care se fac la noi, sunt facute numai pentru ca este mult mai ieftin. pot filma aici 'pe peenuts' comparand cu preturile hollywoodiene, asa ca isi cauta o casa de productie care este mai mult de forma decat adevarata. banii vin mai mult de afara.
cred, nu stiu sigur insa, ca mai intai prezinti proiectul casei de productie la care te-ai gandit, si ai deja in cap o cifra destul de concreta la care vrei sa ajungi, cifre cat de cat realistice, adica dupa ce stii cate zile, unde, cu cine etc... asta poti face la mai multe case de productii in acelasi timp, incat sa ai un punct de reper la cam cat se vor ridica costurile. apoi decizi...
mai mult nu stiu..
bafta multa la cautarea raspunsului correct, desi nu cred ca-l vei gasii aici pe topic-ul asta. deschide unu nou, si vezi atunci mai departe.
poate ca sunt oameni inplicati mai mult in chestii din astea pe forum, dar din ce-am vazut eu pana acuma, nu prea cred... totusi, mult succes.
Nae is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 03 Oct 2004, 03:27   #7
ricciotto
Guru
 
ricciotto
 
Join Date: Oct 2002
Posts: 555
nae,

ai dreptate, m-am gindit si eu ca am hijacked subiectu' fara macar sa manifest politetea de a raspunde intrebarilor initiale... totusi, nu mai deschid subiect nou, asta suna destul de scandalos, poate atrage mai multe priviri, hehehe

salimarh: daca exista monopol? n-as zice. se pare ca pe linga ele s-au ridicat mult mai multe case de productie - insa fa si tu un search si vezi peste ce dai... deja de la prestatia de pe site-uri incepi sa te gindesti ca ar fi de lucrat sau cu castel, sau cu media pro - unii si-au facut totul cu sudoarea fruntii, ceilalti au muncit si ei, nimic de zis, dar au beneficiat si de mostenirea buftea - sau cum s-o numim? - in fine, par ambii foarte buni si stiu sa isi faca reclama. artis film vine din urma, deocamdata e, comparativ cu ceilalti, la inceput, dar promite.

pe occidental il intereseaza profesionalismul si costurile scazute. asta e tot. nu e treaba lui sa gindeasca la modul: 'ha, astia au pus de un monopol, ia sa dau eu niste business unora mai mici, debutanti'. poate o vor face doar minati de priceperea celor din echipele de 'underdogs' respective si de un pret *si mai atragator* pentru prestatii similare. dar arunca si tu o privire la site-ul lui castel - harta studiourilor. si pe urma la testimonials. ce sa mai...

cit despre ajutorul pe care il dau ei tinerei generatii, hmm... stii ceva, sa nu ii confundam cu cnc sau ministerul culturii sau alti astfel de distribuitori de lozuri de la buget. oamenii astia au de tinut pe picioare niste business-uri. bottom line: fac deja enorm pentru cinematografia romaneasca punind-o pe harta ca sweatshop in domeniul filmului. gindeste-te la toti tinerii romani care apuca sa lucreze si ei pe linga echipele din strainatate si sa mai fure meserie.

se intimpla insa ca si la castel, si la media pro, the big honchos provin din lumea filmului. sint cinefili autentici, parol! si atunci, se mai scapa si mai fac cite o 'furia'... ei au invatat intii cinema, dupa aceea business, deh... daca era sa asculte doar de legea business-ului, precum durii din hollywood, ei bine, ar trebui sa se simta obligati sa scoata filme romanesti precum 'garcea si oltenii', pe banda. din cite am inteles, a fost singurul film romanesc profitabil. sa le multumim ca nu o fac si ca nu promoveaza cinemanelismul, carevasazica.

am mari indoieli ca sint inundati, unii sau altii, de scenarii romanesti de mare calitate SI CU POTENTIAL COMERCIAL. pina se va intimpla una ca asta, sa nu ii acuzam de nimic. artis au incercat cu 'vlad' o... chestie. am vazut ca si la castel e ceva romanesc in productie - dar nu prea promite.

iti dai seama ca at the end of the day au de ales intre a isi consolida potentialul de studiouri echipate 'state of the art' si a investi in productii romanesti din... pura iubire pentru cinema si... gasp! patriotism? hai sa ii lasam sa produca... pentru altii.

ricciotto

p.s. poate n-ar fi o idee rea daca ar lansa si ei cite un concurs de scenarii din cind in cind, doar sa nu fie acuzati de la obraz ca nu incearca. dar si pentru asta trebuie staff si resurse serioase. si doar daca intr-adevar they hit some romanian screenwriting jackpot, sa se lanseze sa il produca, daca nu, sa dea un premiu simbolic si sa lase cnc-ul sa finanteze incercarile unora sau altora si sa colectioneze macar premii la festivaluri, daca la incasari nu mere treaba...
ricciotto is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 Oct 2004, 20:25   #8
nume
the mithbuster
 
nume
 
Join Date: Oct 2004
Location: buftea
Posts: 3,193
Send a message via Yahoo to nume
Baieti vor cashu'!

Studiourile astea sunt doar prestatori servicii, la fel ca o firma de pompe funebre.Ai banu' faci filmu', in plus ca furt mai mare ca la buftea nu e nicaeri, se rade tot de la pensula aluia care vopseste carute la butaforie pana...ski is the limit! Si vb. in cunostiinta de cauza, dar la strain tot ii convine ca e cipareala fatza de la ei, in plus oamenii au niste salarii de mizerie(ai nostri), salarii care le primesc cand au kef boncii si sarbii.Ca sa nu mai vorbim de care e valoarea lor in acte si de cat primesc in realitate :sick:
nume is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:08.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells